Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

8e4adc16752c11e1989612313815112c_6_1233754_0.jpg

Behöver jag säga så mycket mer?

Första gången jag landar på över 1000 kr för att tanka bilen. Känns... Speciellt. Tråkigt, men ändå liksom en milstolpe!

Rätt kasst. Jäkla skatter. I USA åkte vi en bil som drog två liter per mil, men bensinen var hälfen så dyr som här. Himla bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som påstår att dom "tänker för mycket".

exempel:

"Alltså, jag önskar jag bara kunde vara normal, du känner mig P-C, jag tänker så jävla mycket liksom.."

Antar att en Aspergersdiagnos är den bästa födelsedagspresenten man kan ge ett sånt jävla stolpskott. De skulle bli helt utom av sig lycka.

edit:

Och tjejer som lite ironiskt men samtidigt stolt kallar sig "manliga" eller "grabbiga" eftersom de kan dricka öl i samma takt som killar eller kan använda en skruvmejsel.

Redigerad av P-C
  • Gilla 6
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt kasst. Jäkla skatter. I USA åkte vi en bil som drog två liter per mil, men bensinen var hälfen så dyr som här. Himla bra.

Fast, bensinen är väl ganska lågoktanig i staterna också? Runt 85 har jag för mig.

Och Agenten, en gallon och en liter är inte samma. En gallon motsvarar lite mer än 3,5 liter.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De gamla gatulyktorna som lyste med ett varmt oranget sken blev för några dagar sedan utbytta mot nya LED-lampor som lyster med ett starkt, kallt vitt sken.

Ovant och just därför irriterande. Men egentligen ska jag inte klaga, det är nog bra för miljön, så det är bara att vänja sig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spotify-appen till Android.

Sen ett tag innan har min Spotify-app bara stängts ner vid startup av någon anledning. Kollade runt löst på olika forum i morse och kom fram till att det kunde vara p.g.a. att jag hade för många spellistor. Kändes konstigt, men okej, jag prövade att ta bort några stycken, och på något sätt (efter att ha rensat hela appen från synkade låtar och sådant) lyckades jag få den att bete sig och synka om alla låtar. Sedan imorse har jag inte rört appen.

Nu har den på något otroligt efterblivet sätt återgått till sitt icke fungerande tillstånd.

FFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dags att börja ta lagen i egna händer!

Du måste tänka större.

Jag läser pluggar ju just nu om brott och straff och då tas exempel som detta upp.

Det finns ingen studie som visar att ett frihetsberövande straff på något vis ger en positiv effekt.

Bla, därför man försöker undvika fängelse så långt det går.

Så hur man än vänder och vrider på det så är det svårt att ge det straffet, en människa förtjänar.

Och OM man nu skulle ge ett långt fängelsestraff, blir det en belastning för samhället när de väl släpps.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste tänka större.

Jag läser pluggar ju just nu om brott och straff och då tas exempel som detta upp.

Det finns ingen studie som visar att ett frihetsberövande straff på något vis ger en positiv effekt.

Så hur man än vänder och vrider på det så är det svårt att ge det straffet, en människa förtjänar.

Och OM man nu skulle ge ett långt fängelsestraff, blir det en belastning för samhället när de väl släpps.

Vatten och bröd, en liten cell, till döden. Inte så svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste tänka större.

Positiv effekt för vem? En väldigt "positiv effekt" för samhällets del är att personer med våldsamma, kriminella och psykiskt labila tendenser hålls avskiljda från allmänheten.

För övrigt finns det garanterat många studier som visar att frihetsberövande straff ger "positiva effekter", frågan är bara vad man menar med det begreppet. Med en snabb googling hittar jag t.ex. "The Challenge of Crime: Rethinking Our Response" (Harvard, 2003). För att citera författarna "[...] incarceration works to deter and incapacitate criminals, but only some of the time, and not as easily or as often as we would hope." Exakt vad det handlar om.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör det dig bättre än dem när du själv vill misshandla dem till döds?

Tar man ett liv så får man sitta sitt, tycker jag låter bra. Killarna hade ett val, dom gjorde det dåliga. Får skylla sig själva helt enkelt. Inte mer än rätt att dom får ett hårt straff.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor