Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Hur menar du, att alla priser kommer att höjas? Det återstår väl att se men det har jag svårt att tro. Om det nu blir så, så kommer det bli många hårda slag mot festivaler i hela nationen.

Ja, det har varit på tal att festivalerna ska stå för alla kostnader själva gällande polisövervakningen. Detta började gälla typ i år eller förra året men de flesta festivaler har fått dispans eller likande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på Posten.

Bokade ett spel den första juni. (forza 4 LCE)

Skulle ha kommit i fredags (14/10) men icke. Okej det är väl förlåtligt när Webhallen är dumma nog att skicka spelet dagen innan.

Har ännu idag (17/10) inte fått spelet eller någon som helst information om läget..

Börjar bli lite smått sne nu..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på Posten.

Skulle ha kommit i fredags (14/10) men icke. Okej det är väl förlåtligt när Webhallen är dumma nog att skicka spelet dagen innan.

Har ännu idag (17/10) inte fått spelet eller någon som helst information om läget..

Posten - För Säkerhets Skull

Kyss mig i röven.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på Posten.

I och med att det är helg, och då gör inte posten något så.. Borde komma imorgon/onsdag. Beror lite på vart du bor, vart webbhallen är osv.

Du borde ha fått ett kollid i varje fall?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför stanner hela jävla landet upp när det blir helg? Varför ser 95% av den arbetande befolkningen på fredag som en del av helgen, och därför tar sig friheten att sluta jobba klockan 13.00 när de behövs i samhället?

Samhället ska fungera även på fredagar och helger. Men nej du! Inga affärer öppna, och den offentliga sektorn stänger sina dörrar och är visst inte så offentlig längre så länge det är helg!

Fy skam Sverige!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför stanner hela jävla landet upp när det blir helg? Varför ser 95% av den arbetande befolkningen på fredag som en del av helgen, och därför tar sig friheten att sluta jobba klockan 13.00 när de behövs i samhället?

Samhället ska fungera även på fredagar och helger. Men nej du! Inga affärer öppna, och den offentliga sektorn stänger sina dörrar och är visst inte så offentlig längre så länge det är helg!

Fy skam Sverige by i det lappländska inlandet med 100 invånare!

Seriöst, bor vi i samma land?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy skam Sverige!

Du skojar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I och med att det är helg, och då gör inte posten något så.. Borde komma imorgon/onsdag. Beror lite på vart du bor, vart webbhallen är osv.

Du borde ha fått ett kollid i varje fall?

Spelet skulle ha kommit i fredags (bor ca 5 mil ifrån webhallen) Har inte körkort så har svårt att ta mig dit själv, därutav att jag beställer ^^

Har inte fått något KollID. Är också fundersam över varför jag inte fick det.. (en teori må vara att jag beställde via faktura och inte postförskott.) Men det borde la inte göra något skillnad?

Förstår inte varför det kommer så pass långt efter releasedagen (mer än en dag försenat är helt oacceptabelt, speciellt när spelet inte ens skickas till ett annat län.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skojar?

Nej. Får aldrig något uträttat under helger. Posten delar inte ut post under helger. Apoteket stängt. Biblioteket stängt. Går inte att nå fram till diverse myndigheter då de har helgstängt etc etc.

Kanske bara är jag som upplever detta, men det skulle förvåna mig.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Får aldrig något uträttat under helger. Posten delar inte ut post under helger. Apoteket stängt. Biblioteket stängt. Går inte att nå fram till diverse myndigheter då de har helgstängt etc etc.

Kanske bara är jag som upplever detta, men det skulle förvåna mig.

Jag förstår om du vill jobba varje dag i veckan men alla vill inte det, vissa vill vara lediga. Och att utöka öppettiderna med 2/5 skulle vara ganska så jävla kostsamt.

Dessutom är ju nästan allt öppet på helgerna ändå...

Hypotetiskt att du ägde ett företag, skulle du hålla öppet på helger "bara för saken skull"? Även om du innebar att du typ minskade din årsinkomst med 100 000?

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh posten.. vad jag innerligt helt ärligt Hatar er av hela mitt hjärta.

Nu har tydligen paketet legat nere vid posten sedan måndag förmiddag. Och så tänkte jag okej.. det är lugnt jag går och hämtar det nu. (blåser och regnar och är typ 3 grader ute) Och när jag väl kommer dit så säger kärringjäveln i kassan att dom inte kan kolla efter namn (har inte fått något kollID eller sms-avisering som jag alltid fått förut..) Om dom inte är så jävla slöa så brukar dom kunna hitta ett paket efter 3 minuter. (Det har dom gjort förut).

Så nu ligger spelhelvetet på Coop(posten ligger där inne) och jag kommer inte åt det förens jag har kontaktat posten och fått min avisering.

Jag är väldigt glad och belåten just nu. :|

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet skulle ha kommit i fredags (bor ca 5 mil ifrån webhallen) Har inte körkort så har svårt att ta mig dit själv, därutav att jag beställer ^^

Har inte fått något KollID. Är också fundersam över varför jag inte fick det.. (en teori må vara att jag beställde via faktura och inte postförskott.) Men det borde la inte göra något skillnad?

Förstår inte varför det kommer så pass långt efter releasedagen (mer än en dag försenat är helt oacceptabelt, speciellt när spelet inte ens skickas till ett annat län.)

Bor du 5 mil ifrån förstår jag inte varför du åker dit och hämtar paketet.

Att det tar tid beror ju på att det ska till postterminalen, sorteras och sen delas ut. Därav går det inte snabbare, vilket suger men så är det.

Dem hinner inte "sortera" det på postterminalen, lägga det i rätt vagn, hämta och köra ut allt samma dag. Det är logiskt, Webbhallen lämnar ju sina paket som dem vill ha körda runt 10-13 tiden (Jag vet inte exakt tid).

Varför du inte fick KollID vet jag inte.. Men det kanske ligger i en kuvert bara? Låterdumt i varje fall.

Men om releasen är på en fredag så måste det ju bli 2 dagar sent, eller hur? Lördag & söndag.. Och som sagt vart postterminalen i ditt län/kommun gör tyvärr mycket.

Hur vet du att paketet ligger där om du inte fått kollid/sms-avisering då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på.. typ hela mänskligheten efter att ha sett en av de värsta klippen någonsin:

(Vidrigt, känsliga tittare varnas)

Flera av individerna i klippet är i min värld i nivå med Breivik eller någon liknande.

Hur fan kan man vara så dumma i huvudet? Skulle det där hända i Sverige? Eller råkar Kina vara ett land fyllt med renodlade psykopater? 90% av individerna i klippet framstår som psykopater av den värsta tänkbara sorten, kan inte vara en tillfällighet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bor du 5 mil ifrån förstår jag inte varför du åker dit och hämtar paketet.

Att det tar tid beror ju på att det ska till postterminalen, sorteras och sen delas ut. Därav går det inte snabbare, vilket suger men så är det.

Dem hinner inte "sortera" det på postterminalen, lägga det i rätt vagn, hämta och köra ut allt samma dag. Det är logiskt, Webbhallen lämnar ju sina paket som dem vill ha körda runt 10-13 tiden (Jag vet inte exakt tid).

Varför du inte fick KollID vet jag inte.. Men det kanske ligger i en kuvert bara? Låterdumt i varje fall.

Men om releasen är på en fredag så måste det ju bli 2 dagar sent, eller hur? Lördag & söndag.. Och som sagt vart postterminalen i ditt län/kommun gör tyvärr mycket.

Hur vet du att paketet ligger där om du inte fått kollid/sms-avisering då?

Tog kontakt med webhallen som visste att det legat här där jag bor sedan i måndags.

Jag körde inte dit för att jag inte har körkort. Och åka kommunalt dit känner jag inte för.

SMS avisering finns tydligen inte längre eller så ville posten bara jävlas med mig så fick ingen avisering förens igår klockan 4~

Men nu har jag mitt spelhelvete i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på en sak idag som gjorde att man tappade lusten på bion för att kolla.

Gick och kollade på premiären av Paranormal activity och säger bara en sak JÄVLA FJORTISAR!. Hade ett jävla fjortisgäng bakom mig och dem snackade genom hela filmen sen hörde man minst OMG typ 20-50 gånger. Längre fram i salen så satt det några omogna typer av 11-15 års åldern som förstörde för oss andra och dem sa om ni inte håller tyst så avbryter vi filmen helt och ni får gå hem. SÅ TACK alla för en jävla bio kväll speciellt er era jävla fjortisar som inte kan hålla käften.

Vafan går ni på en skräck film för om ni inte tål dem? Äckliga jävlar VÄX UPP! Tack och hej leverpastej...........

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på en sak idag som gjorde att man tappade lusten på bion för att kolla.

Gick och kollade på premiären av Paranormal activity och säger bara en sak JÄVLA FJORTISAR!. Hade ett jävla fjortisgäng bakom mig och dem snackade genom hela filmen sen hörde man minst OMG typ 20-50 gånger. Längre fram i salen så satt det några omogna typer av 11-15 års åldern som förstörde för oss andra och dem sa om ni inte håller tyst så avbryter vi filmen helt och ni får gå hem. SÅ TACK alla för en jävla bio kväll speciellt er era jävla fjortisar som inte kan hålla käften.

Vafan går ni på en skräck film för om ni inte tål dem? Äckliga jävlar VÄX UPP! Tack och hej leverpastej...........

Haha, är du svensk eller? =D Vägra säga till dom, sitt bara och var tyst.

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va?

Som jag ser finns det två anledningar att lacka

1) Rubriken handlar om Rossi (troligen världens bäst kända motorcykelräsärförare) istället för dödsoffret Simoncelli.

2) Rubriken skuldbelägger Rossi, som var en av de två som körde på Simoncelli efter det att han ramlade av motorcykeln.

Låt höra varför just Agenten lackar..? (w00t)

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor