Gof Skrivet 7 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2011 http://www.sprakpolis.se/2006/08/ett-glas-juice-i-svenska-akademiens.html brinn i en eld och dö, hädare 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Beställde en mobil i måndags. Det blev ett fel så att pengarna drogs men det blev ingen order lagd. Så jag fick vänta till i dag för att få tillbaka pengarna. Då är mobilen slutsåld i den butiken. Så jag får köpa den i stan i stället, till ett lite dyrare pris, men det får det vara värt. Jävla skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 JAG ÄR LEDIG OCH VILL FAN SOVA UT OCH TA DET LITE LUGNT I FEM MINUTER INNAN DU TJATAR OM ATT VI SKA STÄDA DISKA OCH MÅLA! DAMMIT WOMAN I WORK HARD! 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 (redigerad) Folk som säger "schex" istället för "Kex". Vafan, säger ni schalles schaviar med? Redigerad 11 juli, 2011 av Vice. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Vafan, säger ni schalles schaviar med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 (redigerad) Folk som säger "schex" istället för "Kex". Vafan, säger ni schalles schaviar med? Det är dialektalt och jämförelsen var ju helt bisarr. För visst säger du "schärna", "schök" osv. Redigerad 11 juli, 2011 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 DU ÄR LAT JAG ÄR INTE LAT JAG DRICKER KAFFE MEN DU DRICKER LÅNGSAMT JAG DRICKER NORMALT KOM NU VI MÅSTE LYFTA MÖBLER JAG SA JU ATT JAG DRICKER KAFFE MEN DRICK UPP FÖR FAN ONE OF THESE DAYS ALICE.. ! 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Det är dialektalt och jämförelsen var ju helt bisarr. För visst säger du "schärna", "schök" osv. Lök stavas med ett L då uttalar man L-ök Kex stavas med K, då uttalar man K-ex Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Lök stavas med ett L då uttalar man L-ök Kex stavas med K, då uttalar man K-ex Va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Lök stavas med ett L då uttalar man L-ök Kex stavas med K, då uttalar man K-ex 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Lök stavas med ett L då uttalar man L-ök Kex stavas med K, då uttalar man K-ex Men tänk efter lite nu... hur uttalar du oftast "k" när efterföljande vokal är e/i/y/ä/ö? Båda är rätt och som Siana säger regionala. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Lök stavas med ett L då uttalar man L-ök Kex stavas med K, då uttalar man K-ex Ja jo, men det där var en dålig jämförelse! Kök uttalas schök Käka uttalas schäka Då kan vi ju lika gärna säga att Schack stavas Kack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 (redigerad) Lök stavas med ett L då uttalar man L-ök Kex stavas med K, då uttalar man K-ex KÖK. Inte lök. Edit: Zcruw, lite random att dra in Schack eftersom att det stavas på ett annat sätt. Men andra ord som hade blivit fel med ett "hårt" k är exempelvis kela, kedja, kisa, köl, kil, kämpe, känd osv osv. Redigerad 11 juli, 2011 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Tråkig post. Ni vet när man väntar på något som ska komma med posten och det inte kommer 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Tråkig post. Ni vet när man väntar på något som ska komma med posten och det inte kommer Men nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Men nu? Alltså... 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Alltså... Jag undrade om det han väntat kommit nu. För det borde det ha gjort. Jag skickade det i lördags och då borde det komma fram måndag 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Jag undrade om det han väntat kommit nu. För det borde det ha gjort. Jag skickade det i lördags och då borde det komma fram måndag Jaha... Det är lite svårt att förstå dig ibland. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Jag undrade om det han väntat kommit nu. För det borde det ha gjort. Jag skickade det i lördags och då borde det komma fram måndag Nopes.. Nothing. Däremot fick jag en massa reklam.. inte bra.. Får väl se imorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Min banjo strular. Var nere och köpte två nya set strängar idag, och ett banjo-capo. När jag kom hem och öppnade förpackningen till capot märkte jag att det ska skruvas in i banjon och ha sig. Det betyder att jag får gå ner till Jam igen, med banjon, och betala ännu mer pengar för att någon ska fixa det åt mig. Jag vågar då inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts