Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Såg precis videon i tråden om Google+..

Det är inte själva grejen Google+ jag vill klaga på, utan de där jävla reklamerna sådana företag gör för sina tjänster.

" -Hi Mark, meet me at the derphouse at herp to derp?

-Okay see you then! :-)

-Haha, we are having a spontaneous conversation. <@:-)"

Sådana där jävla profilbilder allt folk i de där reklamerna har som ingen som inte är studiofotograf skulle kunna åstadkomma någonsin.

Svårt att förklara men jag blir så trött på dem..

Redigerad av Bebben
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En granne dog för några veckor sen och begravdes idag. Ikväll har nåt tonårsgäng pallat äpplen från den dödes träd och kastat dom på huset (krossat alla fönster i princip). Riktigt mysigt. Snorungar har trackat han länge, så går det när man är en liten bohemisk trädgårdsmästare.

Så jag vill klaga på snorungar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En granne dog för några veckor sen och begravdes idag. Ikväll har nåt tonårsgäng pallat äpplen från den dödes träd och kastat dom på huset (krossat alla fönster i princip). Riktigt mysigt. Snorungar har trackat han länge, så går det när man är en liten bohemisk trädgårdsmästare.

Så jag vill klaga på snorungar.

Det där känner jag igen, finns en som bor precis vid skolan härute. Dom som bor där har en sjuuuuuukt fin trädgård med massvis med äpple träd, jättefin trädgård med alla möjliga grönsaker. Folk som är där jämt och pallar äpplen, busplingar etcetc. Det verkar inte särskilt kul att bo där, speciellt under sommaren för tydligen är ungarnas favorit sysselsättning på rasterna att trakassera dom!

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där känner jag igen, finns en som bor precis vid skolan härute. Dom som bor där har en sjuuuuuukt fin trädgård med massvis med äpple träd, jättefin trädgård med alla möjliga grönsaker. Folk som är där jämt och pallar äpplen, busplingar etcetc. Det verkar inte särskilt kul att bo där, speciellt under sommaren för tydligen är ungarnas favorit sysselsättning på rasterna att trakassera dom!

Men ungarna har väl inte raster på sommaren! :o

• Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på priserna i butikerna menar så som priser som dessa 9.99 19.90 12.99 399 etc etc etc ja listan kan göras lång. Börjar bli sjukt trött att se att dem flesta priserna börjar allt mer innehålla 99 på slutet. Vad är grejen med det? Det är ändå inte billigt är det för att dem ska få folk att tro det är "billigt".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på priserna i butikerna menar så som priser som dessa 9.99 19.90 12.99 399 etc etc etc ja listan kan göras lång. Börjar bli sjukt trött att se att dem flesta priserna börjar allt mer innehålla 99 på slutet. Vad är grejen med det? Det är ändå inte billigt är det för att dem ska få folk att tro det är "billigt".

You're right! Superstar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Youtube, Varför i helvete visar du inte två av mina videos som lagts upp av kanaler jag prenumererar på? Undra hur många fler videos jag missat? Varför i helvete skulle jag vilja se en video igen som jag redan sett, men två veckor senare?

Välkänt problem sedan länge. De flesta youtubekanaler har gått övertill facebook/twitter som man får följa och få reda på genom dessa att ett nytt klipp kommit upp.

Jag tar annars som vana att gå in på de mest intressanta kanalerna och spanar in deras senaste klipp för att se om jag missat något.

Drygt också, som du säger. Att gamla klipp dyker upp igen, samtidigt som de nya inte dyker upp. Det är kaos i sub-boxen ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Välkänt problem sedan länge. De flesta youtubekanaler har gått övertill facebook/twitter som man får följa och få reda på genom dessa att ett nytt klipp kommit upp.

Jag tar annars som vana att gå in på de mest intressanta kanalerna och spanar in deras senaste klipp för att se om jag missat något.

Drygt också, som du säger. Att gamla klipp dyker upp igen, samtidigt som de nya inte dyker upp. Det är kaos i sub-boxen ibland.

Har i alla fall dom bästa på Facebook :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg precis videon i tråden om Google+..

Det är inte själva grejen Google+ jag vill klaga på, utan de där jävla reklamerna sådana företag gör för sina tjänster.

" -Hi Mark, meet me at the derphouse at herp to derp?

-Okay see you then! :-)

-Haha, we are having a spontaneous conversation. <@:-)"

Sådana där jävla profilbilder allt folk i de där reklamerna har som ingen som inte är studiofotograf skulle kunna åstadkomma någonsin.

Svårt att förklara men jag blir så trött på dem..

Förstår verkligen det där med "spontaneous conversation", men det där med profilbilder..? Tyckde de flesta i klippet hade helt ordinära profilbilder; eller kollar jag på fel video? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår verkligen det där med "spontaneous conversation", men det där med profilbilder..? Tyckde de flesta i klippet hade helt ordinära profilbilder; eller kollar jag på fel video? :ermm:

Nej alltså det är kanske inte så extremt som jag påstår i just Google+-videon, men många i liknande filmer ser så otroligt tillgjorda ut. Typ MSN i deras exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar mina kompisar.

Jag har länge velat sett Beardyman och folk ville ha med mig på P&L, jag sa nej för det var inget som intresserade mig, sen fick man reda på att Beardyman skulle dit och mina kompisar håller på att dryga somfan över att dom ska få se honom Live och inte jag, visst jag blev erbjuden en festivalbiljett för 1.5k, men nej inte värt det med tanke på att det inte finns något annat som verkligen lockar.

TL;DR hatar mina kompisar som är på P&L

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.expressen.se/nyheter/1.2491575/far-behalla-jobben-trots-spyskandalen

Man skulle kunna mörda. Aldrig i livet att jag placerar min mamma på ett äldreboende när det blir aktuellt.

Sensationsjournalistik när den är som bäst. Ingen av mina släktingar ska sitta på ett hem och få spya nedtryckt i halsen flera gången om dan. Jag ska heller aldrig ringa 112 eller äta tysk gurka igen.

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor