L_Voll Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 Fattar inte varför han skickade en ambulands när han helt klart ropade efter hjälp. Såg en ny artikel om hon som tog emot samtalet att hon hade blivit annmält tidigare efter det där så fick hon sparken. Helt typiskt han hade tre anmälingar mot sig och ändå fick jobba kvar och fanns inge anledning till att ge han sparken. Men nu ger dem han sparken f.ö så finns artikeln lästa här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12918423.ab Tror att sjuksköterskan trodde att personen hade fått en panikattack och därför inte skickade en ambulans. Det är ju givetvis ingen ursäkt. Sjuksköterskan kan inte må så bra alltså, går till jobbet som vanligt på morgonen och när man går hem efter dagen har man orsakat en annan människas liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 Det är bara en tidsfråga innan media börjar framställa sjuksköterskan som offret i dramat. "Man kan inte lägga all vikt på en och samma människa" "Hon mår jättedåligt" Klart som fan att hon mår dåligt när hon indirekt dödade en annan människa. Men det är fan inte hon som är offret i detta tragiska drama. Det får vi inte glömma. Nu framstår jag säkert som en jävligt osympatisk människa, men det är fel. Jag lider med sjuksköterskan också, men det är hon som begått ett riktigt allvarligt fel, och hon förtjänar därför inte lika mycket sympatier från svenska folket som mannens familj i min mening. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 Det är bara en tidsfråga innan media börjar framställa sjuksköterskan som offret i dramat. "Man kan inte lägga all vikt på en och samma människa" "Hon mår jättedåligt" Klart som fan att hon mår dåligt när hon indirekt dödade en annan människa. Men det är fan inte hon som är offret i detta tragiska drama. Det får vi inte glömma. Nu framstår jag säkert som en jävligt osympatisk människa, men det är fel. Jag lider med sjuksköterskan också, men det är hon som begått ett riktigt allvarligt fel, och hon förtjänar därför inte lika mycket sympatier från svenska folket som mannens familj i min mening. Det är lågt att kalla en man för hon, bara för att han jobbar inom ett kvinnodominerande yrke. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 Det är lågt att kalla en man för hon, bara för att han jobbar inom ett kvinnodominerande yrke. Äsh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 Aset förtjänar all skit. Hellre att man skickar ut en ambulans för mycket än för lite, jävla människa. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 Skandal, helt klart! Men samtidigt så är det pajasars fel, det finns folk som busringer och ber om polis/brandbil/ambulans när de egentligen inte behöver det. Sedan finns det också folk som ringer efter ambulans om de vill ta sig någonstans och inte har möjlighet till bil. Allra helst om de redan ska till sjukhuset samma dag. Det är nog inte speciellt vanligt men jag vet om folk som har gjort det några gånger. Om alla som ringde in verkligen behövde hjälp så skulle de skicka hjälp till alla samtal de fick. Sedan vet jag såklart inte hur samtalet lät, om det låter så dramatiskt som texten beskriver det som så kan jag inte förstå varför det inte skickades någon ambulans. Det låter helt sjukt. Man kan fan inte skylla det på busringare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 Fattar inte varför han skickade en ambulands när han helt klart ropade efter hjälp. Såg en ny artikel om hon som tog emot samtalet att hon hade blivit annmält tidigare efter det där så fick hon sparken. Helt typiskt han hade tre anmälingar mot sig och ändå fick jobba kvar och fanns inge anledning till att ge han sparken. Men nu ger dem han sparken f.ö så finns artikeln lästa här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12918423.ab Det här är roligt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 Man kan fan inte skylla det på busringare. Det gör jag inte heller, men jag förstår att larmcentralen håller lite på att skicka ut fordon om de misstänker att någon bara driver med dem. Tänk på sagan om pojken som ropade på vargen. Jag lade också till, att om samtalet verkligen lät så som Aftonbladet vill få det till så kan jag inte förstå att ingen ambulans skickades ut. Så jag tycker också det är sjukt att sjuksköterskan agerade som han gjorde. Så får det inte gå till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 Det gör jag inte heller, men jag förstår att larmcentralen håller lite på att skicka ut fordon om de misstänker att någon bara driver med dem. Tänk på sagan om pojken som ropade på vargen. Jag lade också till, att om samtalet verkligen lät så som Aftonbladet vill få det till så kan jag inte förstå att ingen ambulans skickades ut. Så jag tycker också det är sjukt att sjuksköterskan agerade som han gjorde. Så får det inte gå till. Dom ska väl inte sitta och hålla på ambulanser för att dom misstänker att nån skojar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 Dom ska väl inte sitta och hålla på ambulanser för att dom misstänker att nån skojar. Nej det har jag inte sagt heller, jag har bara sagt att jag förstår varför det har blivit på det viset. Det är skillnad på att förstå, och att tycka hur något ska vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2011 Fattar inte varför han skickade en ambulands när han helt klart ropade efter hjälp. Såg en ny artikel om hon som tog emot samtalet att hon hade blivit annmält tidigare efter det där så fick hon sparken. Helt typiskt han hade tre anmälingar mot sig och ändå fick jobba kvar och fanns inge anledning till att ge han sparken. Men nu ger dem han sparken f.ö så finns artikeln lästa här: http://www.aftonblad...icle12918423.ab http://forum.cheatengine.org/files/what_the_fuck_am_i_reading_copy_142_174.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2011 Nu ger jag fan upp, min internetuppkoppling har fortfarande inte blivit stabil. Någonting kommer att gå sönder idag, antingen routern eller min USB-antenn. Jag måste bara på något sätt luska ut vems felet är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 22 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2011 Min dumhet... Tog med mig gudfadern-boxen, som jag köpte till far min i julas, till fjällen. Tänkte precis mysa ner mig med datorn för en långkörare när jag upptäcker att filmerna ju är fucking bluray! Inte kan min datorjävel spela blurayskivor! Utan vettig internetuppkoppling får det bli något som redan ligger på hårddisken... Not according to plan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2011 Min dumhet... Tog med mig gudfadern-boxen, som jag köpte till far min i julas, till fjällen. Tänkte precis mysa ner mig med datorn för en långkörare när jag upptäcker att filmerna ju är fucking bluray! Inte kan min datorjävel spela blurayskivor! Utan vettig internetuppkoppling får det bli något som redan ligger på hårddisken... Not according to plan! Är ju sjukt irriterande och vilken besvikelse när man är beredd på att se en film och så blir det inte av. Kan väl klaga på att jag inte orkar dra ihop polarna och göra något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2011 (redigerad) Min dumhet... Tog med mig gudfadern-boxen, som jag köpte till far min i julas, till fjällen. Tänkte precis mysa ner mig med datorn för en långkörare när jag upptäcker att filmerna ju är fucking bluray! Inte kan min datorjävel spela blurayskivor! Utan vettig internetuppkoppling får det bli något som redan ligger på hårddisken... Not according to plan! Lite som när jag tankade ned säsong 5 av HIMYM, brände ut den och inväntade läggdags. När jag sedan hade gjort mig i ordning för sängen så kom jag på att det var säsong 3 jag precis sett, och att det är säsong 4 jag ska ge mig in på. Med bara någon minut kvar till läggdags så fanns det ingen chans att tanka hem säsong fyra och bränna, så det fick bli TV den kvällen, fasen vad surt det kändes. (Däremot så var det rätt skönt när jag sett klart fyran och skulle se femman, eftersom femman redan var utbränd och klar. Men det ska vi inte ta i den här tråden. ) Redigerad 22 april, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 Pollenhelvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 25 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 Att komma hem svintrött efter fem dagar i fjällen och hitta ett tuggat och nedkletat tuggummi i min säng. Vad fan i helvetet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 (redigerad) Att komma hem svintrött efter fem dagar i fjällen och hitta ett tuggat och nedkletat tuggummi i min säng. Vad fan i helvetet? Tänk om det bara såg ut att vara tuggummi Redigerad 25 april, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 Att komma hem svintrött efter fem dagar i fjällen och hitta ett tuggat och nedkletat tuggummi i min säng. Vad fan i helvetet? +1, händer alltid mig! Måste klaga lite på att jag inte började skriva projektrapporten lite tidigare, är normalt ute i god tid men jag har skrivit ganska mycket och vet inte om jag kommer hinna få någon feedback från lärarna innan det ska lämnas in. Är i alla fall klar snart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 25 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 Pollenallergi. Så kul att känna sig trött hela tiden när man har skolarbete att göra. Hoppas jag har lite medicin kvar hemma hos föräldrarna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts