Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Vill klaga på polisen ringde dem för ca 30min snart och ingen polis har kommit än och kollat upp hunden som står fast bunden i ett träd och dem sa att de skulle skicka en bil och kolla upp det. Gjorde iallafall en god gärning för hunden.

De kanske har lite annat att göra än att kolla upp alla hundar som står bundna vid träd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon liten jäkla resurs ska de väl ändå kunna avvara för att undersöka ett misstänkt fall av djurplågeri?

Finns som sagt akutare fall än djurplågeri. Har själv varit med om något liknande och det tog bra många timmar innan polisen kom till platsen, men man har förståelse så länge de har akutare fall, vilket i alla fall poliserna som pratade med mig hade (så länge de inte ljög).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns som sagt akutare fall än djurplågeri. Har själv varit med om något liknande och det tog bra många timmar innan polisen kom till platsen, men man har förståelse så länge de har akutare fall, vilket i alla fall poliserna som pratade med mig hade (så länge de inte ljög).

Har svårt att tro att det händer akuta fall varje sekund, varje dag, varje år. Men om de nu hade så jäkla mycket att göra så är det väl inte så svårt att ringa någon annan myndighet eller liknande och be dem göra något åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men tycker ändå som Renard säger att dem kunde skicka en bil. Efter 1 timme så dök det upp 2 polis bilar. Så jag vet inte om ena åkte och kollade hunden då en svängde åt fel håll än vad jag hade sagt. Sen efter ca 5-10min efter den första så kom en Polis bil till som åkte åt rätt håll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Melodifestivalen, visst jag hatar skiten osv, men i år var det ett par låtar som var intressanta så jag kolla finalen. Sen vann Eric Saade... Svenskar har verkligen ingen musiksmak, seriöst!

Att Dannys värdelösa låt kom på andra plats gjorde ju inte heller saken bättre.

Fast det var inte särskilt oväntat att flickfavoriterna skulle hamna i topp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt lack på tvättstugan ikväll.

Jag kommer ner, en dryg timme in i min tvättid och ser att någon använder den stora tvättmaskinen under min tvättid för att tvätta typ 2 plagg. Lite irriterande, men jag nöjde mig med den andra tvättmaskinen. Hade inte så mycket tvätt. Jag kör en första omgång och sedan en andra. Senare under kvällen kom jag på att min tvättid var över. Jag hade emellertid dagens sista tvätt så jag oroade mig inte. När jag gick ner upptäckte jag att strömmen i maskinerna slås av klockan 21, när tvättiden är över. Fair enough, min tvätt var klar men när jag försöker ta ut den så går inte det. Maskinen måste nämligen vara påslagen för att man ska kunna ta ut tvätten (sjukt idiotiskt). Så nu ligger ett gäng av mina kalsonger i ena tvättmaskinen, och jag måste upp vid 7 imorgon och ta ut dem.

Och den andra maskinen? Jodå, visst hade personen som nallat på min tvättid tömt den. Den har dessutom inte mekanisk öppning, så hade jag använt den hade jag fått ut min tvätt ändå. För i HELVETE.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer ner, en dryg timme in i min tvättid och ser att någon använder den stora tvättmaskinen under min tvättid för att tvätta typ 2 plagg. Lite irriterande, men jag nöjde mig med den andra tvättmaskinen. Hade inte så mycket tvätt. Jag kör en första omgång och sedan en andra. Senare under kvällen kom jag på att min tvättid var över. Jag hade emellertid dagens sista tvätt så jag oroade mig inte. När jag gick ner upptäckte jag att strömmen i maskinerna slås av klockan 21, när tvättiden är över. Fair enough, min tvätt var klar men när jag försöker ta ut den så går inte det. Maskinen måste nämligen vara påslagen för att man ska kunna ta ut tvätten (sjukt idiotiskt). Så nu ligger ett gäng av mina kalsonger i ena tvättmaskinen, och jag måste upp vid 7 imorgon och ta ut dem.

Och den andra maskinen? Jodå, visst hade personen som nallat på min tvättid tömt den. Den har dessutom inte mekanisk öppning, så hade jag använt den hade jag fått ut min tvätt ändå. För i HELVETE.

SKRIV EN ARG LAPP!! Fungerar alltid :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ack, tvättstugor. Detta ständiga orosmoment i lägenhetsvardagen. :(

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Melodifestivalen, visst jag hatar skiten osv, men i år var det ett par låtar som var intressanta så jag kolla finalen. Sen vann Eric Saade... Svenskar har verkligen ingen musiksmak, seriöst!

Då är vi två har alltid hatat skiten varför ens sända sånt jävla skit på TV? Totalt helt ointressant att kolla på lägg ner skiten säger jag bara. Drygt att höra skiten på FB/radio/tv/tidningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är vi två har alltid hatat skiten varför ens sända sånt jävla skit på TV? Totalt helt ointressant att kolla på lägg ner skiten säger jag bara. Drygt att höra skiten på FB/radio/tv/tidningar.

Det ända positiva med Melodifestivalen är att TV4 väljer att sända Välkommen Åter samtidigt. På så sätt slipper man se den jävla humorlösa humorserien vid något annat tillfälle! Ser faktiskt hellre Melodifestivalen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor