Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Snubben i tvättstugan.

Jag stod för ett tag sedan och hängde min tvätt i boendets tvättstuga i godan ro efter att jag hade tvättat alla dagens maskiner. Två i 60 grader och två i 40. Vissa plagg hamnade i torktumlaren och resten i torkskåpet. Nöjt tänkte jag att tvätten skulle ha god tid på sig att torka eftersom jag hade torktid i hela två timmar framöver (trots att tvättiden enbart räckte en timme till, systemet är utformat så att det blir överlappningar).

Precis när jag skulle göra mig redo för att bege mig tillbaka till lägenheten kom en man in och ställde sig vid en pärm som låg där inne. Det var pärmen man bokar sina tvättider i. När han bokat tiden alldeles efter min och lade märke till att jag tänkte lämna tvättmaskinerna tomma frågade han förnöjt på bruten svenska: "Är du tvättar klar?". Jag svarade så klart: "Javisst! Med tvättmaskinerna är jag klar, så de kan du ta så länge. Men jag har minsann torktid fram till 8! ^_^ " medan jag hytte lite skämtsamt med fingret och flinade. "Absolut! Okokok! :innocent: " fick jag till svar innan han försvann ut för att hämta sin tvätt, och jag gick tillbaka hem.

Klockan 19:53 vandrar jag ner till tvättstugan igen och får till min förfärelse se att tvätten som jag tidigare hängt i ett av torkskåpen har lagts på ett bord, och i skåpet hängde nu okända manskläder. "VADFALLS! :angry: " tänkte jag, "VEM TALLAR PÅ ANDRA MÄNNISKORS TVÄTT!? <_< ". Torktumlarna snurrade dock fortfarande förnöjt och det andra torkskåpet hade han inte rört, så jag lugnade snabbt ner mig när jag kände på tvätten han lagt fram och insåg att den åtminstone var torr.

Det andra torkskåpet tömdes snabbt ner i min IKEA-kasse och allt däri var, även det, torrt. Men nu skulle det största mysteriet uppenbara sig; tvätten i torktumlarna var lika blöt som när jag lade i den! :crazy: Torktumlartvätten som alltid brukar hinna torka på en timme, och den här gången var de inte ens speciellt fulla! De snurrade ju när jag lämnade tvättstugan, och de snurrade när jag återvände! Vadan detta? :(

Min teori är att tvättstugesnubben har tagit ut min tvätt och torkat sin egen innan han lade sig på span utanför min dörr. :devil: När han sedan fick se att jag var på väg tillbaka till tvättstugan sprang han dit före för att röja undan sina spår och sedan gömma sig. Han hade dock beräknat tidsåtgången fel och hann inte hänga tillbaka tvätten i ett av skåpen och lät den därför ligga på bordet.

Även om teorin möjligtvis innehåller felaktigheter så är jag HELT säker på att det är hans fel! Därmed riktar jag detta klagomålsinlägg till tvättstugesnubben. Som hämnd vred jag såklart av värmen i torkskåpet han hade claimat och öppnade dörren på vid gavel. :evil:

DET VAR JAG! (w00t) Ursäkta svenskan, jag var full! Angående den blöta tvätten ja... jag var ju liksom tvungen att lätta på trycket.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffade internet 1 januari hos bolaget Tyfon. skulle kosta 229kr/månad och de 3 första skulle va gratis. Har nu fått en räkning på 707kr. Vill klaga eftersom de 3 första månaderna skulle vara gratis. Står att de tar betalt för januari, februari och mars. Fattar inte vart 707kr kommer ifrån? Ringde deras kundsupport ang faktura, men väntade i 20 minuter eller något i den där kön sen orkade jag inte vänta längre. Är desutom ett 08 nummer vilket gör att de blir svindyrt om man har kontantkort.

Redigerad av ERROLS_TRUMMA
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morföräldrar som trugar på kaffe klockan 9 på kvällen och flickvänner som tackar ja tre gånger.

- Jag kan inte sova.

- Skyll dig själv.

*8 timmar förflyter*

- Jag kan fortfarande inte sova. Och nu kommer jag vara sur och irriterad på dig hela dagen bara för det.

- fffffffffuuuuuuuuuu-

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på Ginzas support dem kunde inte skicka en ny cd nyckel utan hänvisade mig till panvisions kundsupport och skickade ett mail dit men inte fått ett svar än från dem. Om dem inte kan gö nåt vafan ska jag göra då? Får väl kontakta ginzas support sen igen.

Är bara å säga att dom ska fixa, är ju inte ditt problem. Säg att du vill ha en fungerande produkt och att du vill reklamera den annars! Hur dom fixar det är inte ditt problem...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morgonrock - detta underbara plagg!

Men varje gång jag tar av mig den så känner jag mig som en "fin flicka" i en storfilm som förför huvudrollsinnehavaren. Det har något att göra med hur den sakta glider isär så fort man lättar lite på livremmen.

Det känns så skevt att jag nu försöker komma på något manligt sätt att ta av sig morgonrocken på, men det är inte det lättaste... Får fortsätta klä av mig med släckt lampa helt enkelt. :ermm:

• Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morgonrock - detta underbara plagg!

Men varje gång jag tar av mig den så känner jag mig som en "fin flicka" i en storfilm som förför huvudrollsinnehavaren. Det har något att göra med hur den sakta glider isär så fort man lättar lite på livremmen.

Det känns så skevt att jag nu försöker komma på något manligt sätt att ta av sig morgonrocken på, men det är inte det lättaste... Får fortsätta klä av mig med släckt lampa helt enkelt. :ermm:

Håller med till 100%!

Använder morgonrock dagligen och trivs verkligen i det! Hade samma problem som dig fram till hösten då jag kom på hur jag skulle lösa det. Antingen tar jag av mig ena ärmen först och sen lägger morgonrocken där jag vill ha den (alternativt hänger upp den). Då slipper man den söta antydan när morgonrocken faller till golvet och jag blottar min rumpa medan jag tittar över axeln med ett leende. Ett annat alternativ är att jag helt enkelt kastar av mig morgonrocken för att helt och håller få bort sötheten i det hela.

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor