Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Hur menar du? Subtitles? Typ när de ska annonsera en vinnare och så står namnet på samma rad som "Och vinnaren är..."?

Det hatar jag med, brukar sluta läsa texten vid sådana tillfällen, det är svårt så jag brukar koncentrera mig på en punkt långt upp på skärmen, eller till och med utanför bild ibland. :P

T.ex ja.

Tycker det är dumt att använda dubbla rader under såna situationer, då man självklart läser båda raderna.

- Och vinnaren är...

- Simpa!

Men också när t.ex folk blir chockade mitt i en mening eller liknande.

- OMG, jag kommer aldrig kunna... *WOOHOOO*

Har aldrig varit speciellt bra på att förklara, men ni kanske förstår.laugh_1182782_1.gif

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

T.ex ja.

Tycker det är dumt att använda dubbla rader under såna situationer, då man självklart läser båda raderna.

- Och vinnaren är...

- Simpa!

Men också när t.ex folk blir chockade mitt i en mening eller liknande.

- OMG, jag kommer aldrig kunna... *WOOHOOO*

Har aldrig varit speciellt bra på att förklara, men ni kanske förstår.laugh_1182782_1.gif

Jodå, jag förstår hur du menar, och jag håller med dig fullständigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på folk som ska säga emot saker vad man än säger.

T.ex. Kollade sidan om utbildningar och såg att det fanns pole dancing för 6åringar. Så sa jag "ehm, bara jag som tycker det här är life fel?" men då genast började en kompis och käfta emot och säga att det är normalt och bra träning och kom med saker som "bara för ungen kör poledancing så betyder det inte att barnet blir strippa". Blir bara irriterad på folk som bara vill käfta emot och vill ha rätt när man själv säger något som stämmer, usch.

Håller med! Har en kompis som nästan automatik ska säga emot mig så fort jag säger något.

Jag vill klaga på elräkningen. 5000nok, sist var det bara ca 1000. Funderar seriöst på om vår hyresvärd försöker blåsa oss. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med! Har en kompis som nästan automatik ska säga emot mig så fort jag säger något.

Jag vill klaga på elräkningen. 5000nok, sist var det bara ca 1000. Funderar seriöst på om vår hyresvärd försöker blåsa oss. :ermm:

Första räkningen man får är alltid liten.

Så har den varit de två gångerna jag har stått för elen.

Sen så är även elräkningen under en tre månaders period.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personer som går in alldeles för hårt i tävlingar stör jag mig på.

Igår var det nattinnebandy i skolan. I sista gruppspelsmatchen möter vi ett lag från en trea som redan är utslaget och inte har nåt att spela för. Men ändå satsar de fullt. Det är okej, men 'satsa fullt' för dom är att slakta i varje närkamp, och inte med rena tacklingar, utan tjuvnyp och fula tacklingar. En kompis springer ner och ska hämta bollen nere vid väggen (inga sarger). Han står framåtböjd, med ryggen mot planen. Då kommer en motståndare och ger han en hård tackling så han flyger in i väggen. Tacklingar i ryggen är riktigt farliga, och fega, och brukar ofta bli matchstraff för dom även i hockey. Lite senare springer en annan kille i vårt lag med bollen längst kanten. Då kommer en annan snubbe trycker upp han i ribbstolarna vid sidan av planen. Han skada knäet och kunde inte spela mer.

Tacklar man folk bakifrån och in i ribbstolar i en "skoj"turnering i skolan så är man fan lite dum i huvudet.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor