Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Jag fattar inte.

Orkade inte svara, så tog det bästa "this!" jag hittade, dvs i'm with stupid från vaxxors post. eh.. ja

Men iaf, det borde funka att koppla in en router.

Tro mig, jag har provat.

Jag har Telia fiberlan här i lägenheten, jag tror det beror på det.

Hos mina föräldrar har vi Telia ADSL och då funkar det iallafall.sad_1182040_0.gif

Kopplade du in den trådlösa routern i telia-router-modemet-skiten eller direkt i jacket i väggen? (om det finns ett sånt)

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tro mig, jag har provat.

Jag har Telia fiberlan här i lägenheten, jag tror det beror på det.

Hos mina föräldrar har vi Telia ADSL och då funkar det iallafall.sad_1182040_0.gif

Ah okej, fan vad dåligt. Vi kör trådlöst här hemma sedan jag gick på högstadiet om inte ännu tidigare, och vi har inget Telia Smart vad jag kan komma på.

Orkade inte svara, så tog det bästa "this!" jag hittade, dvs i'm with stupid från vaxxors post. eh.. ja

Aha, det är svårt att tyda hur den där smileyn används. Känns som alla använder den på olika sätt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och kollade runt på Youtube och fastnade till slut på ett ganska gammalt (2002 eller så) uppdrag gransknings-avsnitt som handlade om kravallerna i Göteborg, där polisinsatsen kritiserades hårt.

Jag har aldrig tidigare funderat över det, men nu kom jag till insikt; Janne Josefsson är en idiot. Opartisk som få, och det känns som att han börjar i fel ände. Han bestämmer sig för hur resultatet ska bli och därefter springer han ut och letar reda på material som kan styrka det han vill ha ut av programmet.

Han är uppenbart vänstervriden och det sätter självklart sin tydliga prägel genom hela programmet där poliserna framställs som idioter (givetvis gör poliserna fel, det är oundvikligt i en så stor insats) medans militanta anti facister framställs som guds gåva. Kommer vara otroligt uppmärksam nästa gång jag ser Josefsson tomta omkring i TV-rutan.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och kollade runt på Youtube och fastnade till slut på ett ganska gammalt (2002 eller så) uppdrag gransknings-avsnitt som handlade om kravallerna i Göteborg, där polisinsatsen kritiserades hårt.

Jag har aldrig tidigare funderat över det, men nu kom jag till insikt; Janne Josefsson är en idiot. Opartisk som få, och det känns som att han börjar i fel ände. Han bestämmer sig för hur resultatet ska bli och därefter springer han ut och letar reda på material som kan styrka det han vill ha ut av programmet.

Han är uppenbart vänstervriden och det sätter självklart sin tydliga prägel genom hela programmet där poliserna framställs som idioter (givetvis gör poliserna fel, det är oundvikligt i en så stor insats) medans militanta anti facister framställs som guds gåva. Kommer vara otroligt uppmärksam nästa gång jag ser Josefsson tomta omkring i TV-rutan.

Det här låter som ett klockrent första inlägg i en tråd. :yes:

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mår du dåligt för att du måste sköta aktierna ensam eller för att du letar aktier i oljebolag?

Jag mår dåligt för att jag upptäckt att företaget Aktieinvest (nåväl, de anlitades när jag var tio år gammal och då mina föräldrar visserligen valde att avsluta avtalet med Aktieinvest behöll de också aktierna) investerat mina pengar i företag som bland annat arbetar med utbyggnationer av gas- och oljefyndigheter samt raffinaderering (bland annat Lundin Petroleum). Det är inte den typen av industri jag finner intresse eller känner mig bekväm i att investera pengar samt erhålla aktieutdelning. Att ha full tillgång till mina tillgångar är ju väldigt trevligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kopplade du in den trådlösa routern i telia-router-modemet-skiten eller direkt i jacket i väggen? (om det finns ett sånt)

Har provat alla möjliga olika kopplingar. Har även googlat, men ingenting har funkat.

Grejen är att i de här lägenheterna så har man Telias IPTV, vilket innebär att jag har en liten box(liknar en gateway, kanske är en gateway..) med 4 portar. Den första är för internet, den andra för TV och den tredje för telefoni.

Just ni sitter jag med en nätverkskabel från Port 1 till datorn. Jag har provat att koppla Från Port 1 till den trådlösa routerns WAN-port, men det funkar inte. Jag tyckte att det borde funka att bara koppla från datauttaget direkt till trådlösa routerns WAN-port, men nej, jag får ingen internetåtkomst hur mycket jag än försöker.

Riktigt dryyyygt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har provat alla möjliga olika kopplingar. Har även googlat, men ingenting har funkat.

Grejen är att i de här lägenheterna så har man Telias IPTV, vilket innebär att jag har en liten box(liknar en gateway, kanske är en gateway..) med 4 portar. Den första är för internet, den andra för TV och den tredje för telefoni.

Just ni sitter jag med en nätverkskabel från Port 1 till datorn. Jag har provat att koppla Från Port 1 till den trådlösa routerns WAN-port, men det funkar inte. Jag tyckte att det borde funka att bara koppla från datauttaget direkt till trådlösa routerns WAN-port, men nej, jag får ingen internetåtkomst hur mycket jag än försöker.

Riktigt dryyyygt.

Har du fått sätta en fast IP på din dator? I så fall behöver du ange att routern ska ha en fast IP också

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du fått sätta en fast IP på din dator? I så fall behöver du ange att routern ska ha en fast IP också

Nae, kör med dynamisk. Har även provat pilla lite med DHCP i routern, men utan resultat.

Men iallafall, så kommer jag nog få Telias trådlösa router inom några dagar, så det ska nog gå bra ändå.

Hittade mer att klaga på!

Gateway får du låna så länge du har Telia Smart Start och ska lämnas tillbaka till Telia om du avslutar Telia Smart eller sänker din beställda bredbandshastighet till under 1,5-2 Mbit/s.

Seriöst..sleep_1189537_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man kan förutspå vad som ska hända genom att läsa undertexten.

Ingen big deal egentligen, men jag tycker det förstör lite.sad_1182040_0.gif

Hur menar du? Subtitles? Typ när de ska annonsera en vinnare och så står namnet på samma rad som "Och vinnaren är..."?

Det hatar jag med, brukar sluta läsa texten vid sådana tillfällen, det är svårt så jag brukar koncentrera mig på en punkt långt upp på skärmen, eller till och med utanför bild ibland. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor