Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

3. Vad gör vi? Nu kör vi!

+1

Jag vill klaga på grupparbeten i skolan.

Jag vet att det är vitalt att kunna fungera i en grupp, men när man paras ihop med inkompetenta personer känns det riktigt drygt att betyget påverkas bara för att man drog nitlotten. I arbetsmarknaden, när jag jobbar med folk som är lika kompetenta som jag själv, kommer det inte vara så farligt, men killen jag jobbar med nu är helt hopplös. Vi skulle skriva en analys på 2-3 sidor. Jag skrev drygt två sidor och hoppades på att han i alla fall kunde fylla ut den sista... Vi landade på cirka 2,5 sidor. Nej, det är inte för att jag låser ute honom och inte låter honom göra något, jag guidar honom bäst jag kan men han får bara inte fram något. Vad gör man?

Usch ja, grupparbeten där man inte får välja kollegor är så jävla dumt så det inte finns... Men jag kan inte vara bitter; en god, och mycket smart, vän fick ett VG på håla gymnasiet och det berodde helt och hållet på ett grupparbete (och redovisning) med ett pucko som drog ner allt i skiten. :rolleyes:

Jävligt kul, när min studie- och yrkesvägledare sa att jag skulle få 75% av studiemedlet, eftersom jag pluggar 75%...

ffuu_1198589_0.png

Fan så drygt! Upp till kamp!

Jaha.... men varför LÄGGER DU DÅ UT DET PÅ FACEBOOK SÅ HELA JÄVLA VÄRLDEN KAN SE DET DIN DUMMA HORA!?!?!?!?!

Haha. :D

Hoppas du skrev så till henne också. :yes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Kära "namn". Om du nu är så jävla dum att du lägger ut sånthär och ingen ska få kunna kommentera det här, så gör mig och världen en stor jävla tjänst och ta livet av dig din dumma jävel. Yours truly Daniel"

Sen tog jag bort fanskapet!

Fan vilken fin känsla du kommer få om hon också gör det. Bara tanken lixom ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på folk som använder överdrivet mycket engelska ord och fraser i vardaglig svenska, t.ex. "men oh my god liksom" och liknande uttryck. Det känns som att vissa tror det får än att låta allmänt världsvan och modern, men i själva verket låter det så jävla ocoolt. För det första talar och förstår de flesta svenskar relativt bra engelska, så man sticker knappast ut, och för de andra låter man inte som en Hollywoodskådis (förutom i ens egna öron).

Redigerad av Jacker
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill klaga på dumposten.

Alla tre paketen blev sorterade igår i Örebro. Idag kom två av paketen fram till Konsum, men inte det tredje, vilket gjorde att jag inte fick plocka ut mitt chassi och mina komponenter. Jag hade hoppats på att få göra det så jag åtminstone kunde bygga ihop den, och sedan ansluta skärmen imorgon.

Men nu blev det ingetdera. Så jag får väl sitta uppe hela natten och bygga, så den är färdig till fredagen då jag är ledig och vill testa den. :P

Vad som är konstigt är att skärmen sorterades två timmar tidigare än chassit och komponenterna, ändå lyckades den inte komma med ut till Skärblacka. Hoppas nu bara att den kommer in imorgon, annars blir jag gramse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min lärare i Matte Diskret.

Vi har läst Matte Diskret på högskolenivå nu i 3:an. Vi har gjort två stycken prov (högskolans kontrollskrivningar). Jag fick MVG på det ena (15/16 eller 16/17, minns inte) och VG på det andra (12/17), och vi betygsattes på gymnasienivå. Mitt preliminära betyg på kursen är VG. Fair enough. Jag saknade 3 poäng för att komma upp i MVG-gränsen på det andra provet, som jag t.ex. kunde ha fått om jag gjort rätt på en uppgift som jag hade fel på. Hade jag fått göra om bara den uppgiften hade jag alltså fått MVG.

Nu är det istället så att vi som vill komplettera för ett högre betyg MÅSTE göra om alla delar och moment som vi gått igenom i hela kursen. Man får inte bara komplettera det man saknar. Jag måste även göra om det första provet som jag faktiskt fick MVG på, bara för att jag saknade 3 poäng på det andra provet.

Det roliga är att vår lärare har gått på samma lektioner som vi, gjort samma prov som vi och fått väldigt dåliga resultat på proven. Inte sämst i klassen, men antagligen under genomsnittet. Jag hatar henne just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har läst Matte Diskret på högskolenivå nu i 3:an. Vi har gjort två stycken prov (högskolans kontrollskrivningar). Jag fick MVG på det ena (15/16 eller 16/17, minns inte) och VG på det andra (12/17), och vi betygsattes på gymnasienivå. Mitt preliminära betyg på kursen är VG. Fair enough. Jag saknade 3 poäng för att komma upp i MVG-gränsen på det andra provet, som jag t.ex. kunde ha fått om jag gjort rätt på en uppgift som jag hade fel på. Hade jag fått göra om bara den uppgiften hade jag alltså fått MVG.

Nu är det istället så att vi som vill komplettera för ett högre betyg MÅSTE göra om alla delar och moment som vi gått igenom i hela kursen. Man får inte bara komplettera det man saknar. Jag måste även göra om det första provet som jag faktiskt fick MVG på, bara för att jag saknade 3 poäng på det andra provet.

Det roliga är att vår lärare har gått på samma lektioner som vi, gjort samma prov som vi och fått väldigt dåliga resultat på proven. Inte sämst i klassen, men antagligen under genomsnittet. Jag hatar henne just nu.

Hon vet att hon är sämre än er, och måste därför hämnas genom att jävlas. Luder.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skolverket säger "Läraren ska enligt läroplanen vid betygsättningen använda all tillgänglig information om elevens kunskaper." Står också något om att läraren skall ge betyg efter det man kan, visar du att du kan det som är på sista provet bör du såldes få MVG.

Kanske ska prata med någon annan än läraren?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skolverket säger "Läraren ska enligt läroplanen vid betygsättningen använda all tillgänglig information om elevens kunskaper." Står också något om att läraren skall ge betyg efter det man kan, visar du att du kan det som är på sista provet bör du såldes få MVG.

Kanske ska prata med någon annan än läraren?

En vän har mailat skolinspektionen eller skolverket och fick ungefär det svaret också. Vi ska prata med läraren om det och sedan gå till rektorn om hon inte går med på det. :) Det ska nog gå bra till slut. Provet är dock på tisdag, men jag kan ju bara skippa att göra det jag redan gjort bra ifrån mig på och göra det som jag behövde komplettera. Bara lämna in det och säga att hon inte behöver mer.

Edit: Vi sade såklart till läraren hur dåligt vi tyckte att det var så fort hon förklarade situationen, men vi ska prata med henne igen.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på folk som ska säga emot saker vad man än säger.

T.ex. Kollade sidan om utbildningar och såg att det fanns pole dancing för 6åringar. Så sa jag "ehm, bara jag som tycker det här är life fel?" men då genast började en kompis och käfta emot och säga att det är normalt och bra träning och kom med saker som "bara för ungen kör poledancing så betyder det inte att barnet blir strippa". Blir bara irriterad på folk som bara vill käfta emot och vill ha rätt när man själv säger något som stämmer, usch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

T.ex. Kollade sidan om utbildningar och såg att det fanns pole dancing för 6åringar. Så sa jag "ehm, bara jag som tycker det här är life fel?" men då genast började en kompis och käfta emot och säga att det är normalt och bra träning och kom med saker som "bara för ungen kör poledancing så betyder det inte att barnet blir strippa". Blir bara irriterad på folk som bara vill käfta emot och vill ha rätt när man själv säger något som stämmer, usch.

Wait wut?..... Jaaaaa det är väl till att barnen lär sig i tid... eller? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Din kompis hade rätt, du hade fel

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor