Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Jam på första långgatan som sa att det skulle ta en arbetsvecka att laga min gitarr. Nu har det gått en och en halv månad och ingenting har hänt. Jag vill inte spela på min elgitarr mer, det är jobbigt att använda tumplektrum på den. aaargh. Ska hämta ut den imorgon och gå till en annan reparatör.

:(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min dusch har betett sig konstigt på senaste. Jag kan ha önskad temperatur i ungefär fem minuter innan det blir ganska mycket kallare i ungefär en lika lång stund. Eftersom att jag fryser så lätt innebär det att jag står och huttrar halva tiden. Det ska göra ont av värmen. Inte kylan, för tusan.

Oh, edit: Det har snöat skitmycket. Inte alls skoj. Och lägenheten är kall för att min hund inte trivs annars. Och vi brukar ha typ 27 grader vanligtvis. Nu har vi 25, kanske. Sitter fullt påklädd med fötterna mot elementet och fryseeeeeeeeeeeeeeeer. Har en oplockad gås med Gud när jag kommer till himlen.

Hahaha? 18 grader är lagom inomhus. Och då har jag aldrig någon tjockare tröja på mig inomhus. Är du säker på att du inte överdriver lite, för 27 grader är jävligt varmt inomhus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha? 18 grader är lagom inomhus. Och då har jag aldrig någon tjockare tröja på mig inomhus. Är du säker på att du inte överdriver lite, för 27 grader är jävligt varmt inomhus.

18 grader är kallt!

Brukar själv ha 23 hemma, men det räknas nog som lite varmt... 21 är nog en normal temperatur inomhus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag överdriver inte när jag säger att vi ofta har 26-27 grader inomhus. Speciellt i köket. Nu har vi dock tvingats sänka värmen, som sagt, och när det är 23-24 grader inomhus är det jäkligt kallt. 18 grader har vi aldrig någonsin haft här hemma, och det skulle aldrig komma på fråga. Det är absurt kallt. Precis nu har jag 26 grader på mitt rum och det är helt perfekt. Då kan jag kavla upp skjortan och inte känna mig frusen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag överdriver inte när jag säger att vi ofta har 26-27 grader inomhus. Speciellt i köket. Nu har vi dock tvingats sänka värmen, som sagt, och när det är 23-24 grader inomhus är det jäkligt kallt. 18 grader har vi aldrig någonsin haft här hemma, och det skulle aldrig komma på fråga. Det är absurt kallt. Precis nu har jag 26 grader på mitt rum och det är helt perfekt. Då kan jag kavla upp skjortan och inte känna mig frusen.

wtf?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det värsta.

Jag kan glida runt i 15 på morgonen ibland. Det är förstås inte önskvärt men 18-20 är vad det brukar ligga på och vad jag anser normalt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rumstemperatur

Sänk i alla fall några grader. Ni lär vänja er och spara en massa pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det värsta.

Jag kan glida runt i 15 på morgonen ibland. Det är förstås inte önskvärt men 18-20 är vad det brukar ligga på och vad jag anser normalt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rumstemperatur

Sänk i alla fall några grader. Ni lär vänja er och spara en massa pengar...

Äsch. Om rumstemperatur ses som en, två grader under det vi vanligtvis har hemma så spelar det ingen roll. Värt att tilläggas är också att vi har jäkligt många takfönster hemma. I Göteborg har vi nederbörd 26 timmar om dygnet, så det är sällan vi kan få ha dem öppna för att få in kalluft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jäkla bra första intryck man fick av Spelbutiken. Jag gjorde en beställning av två spel, Assassin's Creed 2 till PS3 och en box med både LCS och VCS till PSP. När paketet kom så låg bara AC2 i. Kommer de andra senare eller? Inte nog med detta, när jag öppnar AC2 så ligger skivan löst i fodralet, och hade lätt kunnat repas! Vad är det här för jävla skit?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jäkla bra första intryck man fick av Spelbutiken. Jag gjorde en beställning av två spel, Assassin's Creed 2 till PS3 och en box med både LCS och VCS till PSP. När paketet kom så låg bara AC2 i. Kommer de andra senare eller? Inte nog med detta, när jag öppnar AC2 så ligger skivan löst i fodralet, och hade lätt kunnat repas! Vad är det här för jävla skit?

Du är inte den första som har fått denna dåliga service av just Spelbutiken. De brukar vara väldigt kritiserade men detta väger tyvärr(?) deras priser upp till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det samma order ska det komma samtidigt.

Var det brev eller postpaket?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Youtube.

Nu ska tydligen alla kommentarer granskas innan dom läggs upp, men ändå är det massa patetiskt tjafsande fyllt med svordommar och jag vet inte vad...

Vad är poängen?

Renard: Att dina PS3-spel repas behöver du nog inte vara orolig över, med tanke på att Bluray-skivor har ett tunt lager ovanpå som agerar repskydd.cool_1182163_0.gif

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Youtube.

Nu ska tydligen alla kommentarer granskas innan dom läggs upp, men ändå är det massa patetiskt tjafsande fyllt med svordommar och jag vet inte vad...

Vad är poängen?

Nej, det ska de inte. Om du lägger upp en film så kan du välja att ha fria kommentarer, granska kommentarer eller inga kommentarer alls. Du har varit inne på en specifik video där användaren har slagit på granskning av kommentarer (att det ändå är en massa svordommar kan vara ett tecken på att videon först hade fria kommentarer men blev hårt flamad och därför valde användaren att slå på granskning). Om man inte rör inställningarna när man laddar upp filmen så är kommentarerna fria.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det ska de inte. Om du lägger upp en film så kan du välja att ha fria kommentarer, granska kommentarer eller inga kommentarer alls. Du har varit inne på en specifik video där användaren har slagit på granskning av kommentarer (att det ändå är en massa svordommar kan vara ett tecken på att videon först hade fria kommentarer men blev hårt flamad och därför valde användaren att slå på granskning). Om man inte rör inställningarna när man laddar upp filmen så är kommentarerna fria.

Aha, thx for the info.happy_1182248_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det samma order ska det komma samtidigt.

Var det brev eller postpaket?

NEJ!

Det står väldigt tydligt när man beställer att om man beställer varor som inte kan skickas samtidigt så kommer man att få det uppdelat i flera försändelser vilket resulterar i flera fakturor.

Står ärligt talat VÄLDIGT tydligt för att vara en nätbutik. Andra måste man bläddra igenom avtalen för men här står det när man skickar beställningen.

Vad gäller lösa skivor är det inte spelbutikens "fel". Jag beställde nyligen spel från Elgiganten och fick även där lös skiva.

Tror snarare att det har att göra med behandlingen på posten eller liknande. :)

Själv har jag haft MINST problem med att beställa saker från spelbutiken. Får det alltid så fort som möjligt iom att jag tittar på deras lagerstatus innan jag lägger en beställning så man vet om man får allt samtidigt eller inte.

Mycket nöjd personligen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NEJ!

Det står väldigt tydligt när man beställer att om man beställer varor som inte kan skickas samtidigt så kommer man att få det uppdelat i flera försändelser vilket resulterar i flera fakturor.

Står ärligt talat VÄLDIGT tydligt för att vara en nätbutik. Andra måste man bläddra igenom avtalen för men här står det när man skickar beställningen.

Vad gäller lösa skivor är det inte spelbutikens "fel". Jag beställde nyligen spel från Elgiganten och fick även där lös skiva.

Själv har jag haft MINST problem med att beställa saker från spelbutiken. Får det alltid så fort som möjligt iom att jag tittar på deras lagerstatus innan jag lägger en beställning så man vet om man får allt samtidigt eller inte.

Ah, läste aldrig på deras sida.

Jag har jobbat på sibas webb och förstår inte varför man skulle vilja skicka två separata packet istället för att bara skicka allt i ett. Två spel får plats utan problem i ett brev.

Men jag tror nog att det är posten som är boven i lösa skivor dramat. Posten är en motherfucking bermudatriangel som gör kaos med allt som går igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NEJ!

Där ser man! Tur att jag betalade med kort då! Faktura kostar bara extra ju! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor