Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

De är väl inte hycklare bara för att de låter sina kunder ha en fri vilja?

De uppmanar folk att sluta röka, inte mer än så.

Så om jag går fram till en själmordsbenägen människa och säger "Nej! Ta inte livet av dig!" och sen pekar på en bro lite längre bort och säger "Men där finns en bro du kan hoppa från" så är inte det fel?

Jag vet att mitt exempel är mer extremt än ICA's, men det är ju samma typ av situation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Endast curling håller mig intresserad.

Haha, vet inte om du är ärlig, men: Håller med till 100%!

Konstigt kanske, men jag tycker helt seriöst att curling är kul att titta på när sverige spelar.

Nej men, jag var helt seriös! Curling är väldigt intressant och till skillnad från annan sport som jag inte har testat på så kan jag i denna förstå tänket och taktiken på egen hand. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föräldrar på Facebook. Inte för att jag är vän med någon av mina, men jag stör mig på alla andras. Man blir ju helt jävla ninjadaimglassad när man läser hur fan dom skriver ibland.

** Hedman: ja ha är det så här du meddelar eller rättare sagt frågar om du får. ok. men jag tycker det är så kul att du är med felle, så sov på. God natt.

Vad fan liksom?

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föräldrar på Facebook. Inte för att jag är vän med någon av mina, men jag stör mig på alla andras. Man blir ju helt jävla ninjadaimglassad när man läser hur fan dom skriver ibland.

** Hedman: ja ha är det så här du meddelar eller rättare sagt frågar om du får. ok. men jag tycker det är så kul att du är med felle, så sov på. God natt.

Vad fan liksom?

Fattar inte riktigt varför folk är vänner med sina föräldrar, jag är själv inte det då det är lite för privat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar! Många turister som kommer över hit brukar köpa endags-resekort som gör att man får åka oändligt mycket buss och tunnelbana under en dag. Den billigast varianten (som de flesta köpte/köper kostade 4.60. När jag idag skulle köpa ett sådant kort åt en annan kostade den billigaste versionen 8.00 (ÅTTA!!!!!). De har nästan fördubblat priset. Bra där. De har även ökat priset från en bussfärd från 1.80 till 2.20. Dessutom har de höjt VAT-skatten med flera procent. En sak de snackat massor om här i media. Det märks att finanskrisen slagit till hårt alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar! Många turister som kommer över hit brukar köpa endags-resekort som gör att man får åka oändligt mycket buss och tunnelbana under en dag. Den billigast varianten (som de flesta köpte/köper kostade 4.60. När jag idag skulle köpa ett sådant kort åt en annan kostade den billigaste versionen 8.00 (ÅTTA!!!!!). De har nästan fördubblat priset. Bra där. De har även ökat priset från en bussfärd från 1.80 till 2.20. Dessutom har de höjt VAT-skatten med flera procent. En sak de snackat massor om här i media. Det märks att finanskrisen slagit till hårt alltså.

Jääävlar! Vilken tur att det inte hände innan vi hann dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor