Siana Skrivet 11 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2010 (redigerad) Bara för att du inte kunde försvara hardstyle i hyllningstråden betyder inte det att "indiemänniskorna" bedriver något slags korståg mot dem med annan smak. Je m'oppose, tycker det är snarare du som jämt och ständigt kommer med syrliga kommenterar om den allmäna "stilen" en del forumiter har. Det var det värsta, där fick jag mig en avhyvling! Kände väl inte särskilt mycket för att "försvara" eftersom att det i slutändan rakt upp och ner är en smakfråga - därför tycker jag att man från första början inte ska ens sätta igång och kommentera. Det sagt så kan det mycket väl vara så att jag käftat tillbaka i ren protest. Kan vi enas om att forumet blivit mer inaktivt på senare tid, i alla fall? Redigerad 11 november, 2010 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2010 Det var det värsta, där fick jag mig en avhyvling! Kände väl inte särskilt mycket för att "försvara" eftersom att det i slutändan rakt upp och ner är en smakfråga - därför tycker jag att man från första början inte ska ens sätta igång och kommentera. Det sagt så kan det mycket väl vara så att jag käftat tillbaka i ren protest. Kan vi enas om att forumet blivit mer inaktivt på senare tid, i alla fall? Det beror väl lite på hur du menar med senare tid. Det är ju aktivare än innan uppdateringen, men helt klart mindre aktivt än vad det var precis efter uppdateringen. Men å andra sidan så var det väl rätt väntat att den superaktivitet vi hade direkt efter uppdateringen inte skulle hålla sig i all evighet. Jag tycker i alla fall att det känns på det viset. Jag tycker också att det är en helt okej aktivitet på forumet just nu, även om det inte skulle skada om det blev ännu mer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2010 Kan vi enas om att forumet blivit mer inaktivt på senare tid, i alla fall? Nä, tycker det är precis lagom aktivt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2010 Jävla skit. Min macbook pro är terminerad... helt plötsligt utan anledning startar den inte, fläktarna går igång, dvdspelaren spinner, hårddisken läser men efter en sekund dör allt. Enda datorn jag har nu ryms i min hand och heter HTC. Detta suger verkligen massiva mängder penis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Det regnar. Jag har bara ett takfönster i mitt rum och kan alltså inte få in någon form av frisk luft för att min soffa blir dyngsur om jag öppnar det. Jag kommer inte kunna sova inatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Du kan ju ... trumvirvel... sova med dörren öppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Du kan ju ... trumvirvel... sova med dörren öppen? Lägenheten är så varm överlag så det kommer i stort sett inte göra någon skillnad, och en fläkt kommer inte på fråga. Den väsnas alldeles för mycket. Jag sover alltid med dörren öppen så att Caspian ska kunna gå in och ut som han vill. Dessutom tycker han om att sova i min soffa på förmiddagen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 13 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2010 (redigerad) For the record, håller jag med Lady Siana. Alltså inte angående technon då, det är jag inte i position att uttala mig om - men det där om aktiviteten. Jaha, nu när man för en gångs skull skriver i den här tråden måste man väl passa på och klaga på något. Barnavdelningar på biblioteken alltså... De är ett Satans påfund. https://static.flashback.info/img/smilies2/cry.gif Eller ja, egentligen inte barnavdelningarna som sådana utan snarare bibliotekariernas ständiga praxis att alltid placera de roliga seriealbumen på barnavdelningen. https://static.flashback.info/img/smilies2/sad44.gif Det ställer till med problem för oss barnsliga människor som gärna tar hem några Asterix- eller Spiroualbum när vi är och lånar. Man får ju skämmas lårbenshalsarna av sig när man i ensamhet spatserar omkring där på barnavdelningen omringad av alla stojiga halvmetersmänniskor. Än värre är att mitt lokala bibliotek är stort och barnavdelningen upptar en helt egen våning. Det är alltså inte en plats man bara råkar "strosa förbi sådär" på väg till någon annan, seriösare (läs: tråkigare), avdelning. Nej, om man är på barnavdelningen vet alla vad man sysslar med och vad man går för! Man är en larvig fittjävel som fortfarande läser Lucky Luke och Smurfarnas äventyr. Inget snack om saken. Man känner sig som någon sorts latexofil i en porrshop när man är där och smusslar med Asterix i Belgien gömd under tråkigare litteratur. Som smörklicken över j-pricken är låneautomaten på barnavdelningen typ 20 cm hög och har extra stora, färggranna, knappar så att man inte ska undgå att känna sig förnedrad. Och som om inte det vore nog står en plast-Mumin bredvid och iakttar ens syndiga handlingar i talande tystnad. https://static.flashback.info/img/smilies2/cry.gif Redigerad 13 november, 2010 av Umberto 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2010 (redigerad) For the record, håller jag med Lady Siana. Alltså inte angående technon då, det är jag inte i position att uttala mig om - men det där om aktiviteten. Jaha, nu när man för en gångs skull skriver i den här tråden måste man väl passa på och klaga på något. Barnavdelningar på biblioteken alltså... De är ett Satans påfund. https://static.flashback.info/img/smilies2/cry.gif Eller ja, egentligen inte barnavdelningarna som sådana utan snarare bibliotekariernas ständiga praxis att alltid placera de roliga seriealbumen på barnavdelningen. https://static.flashback.info/img/smilies2/sad44.gif Det ställer till med problem för oss barnsliga människor som gärna tar hem några Asterix- eller Spiroualbum när vi är och lånar. Man får ju skämmas lårbenshalsarna av sig när man i ensamhet spatserar omkring där på barnavdelningen omringad av alla stojiga halvmetersmänniskor. Än värre är att mitt lokala bibliotek är stort och barnavdelningen upptar en helt egen våning. Det är alltså inte en plats man bara råkar "strosa förbi sådär" på väg till någon annan, seriösare (läs: tråkigare), avdelning. Nej, om man är på barnavdelningen vet alla vad man sysslar med och vad man går för! Man är en larvig fittjävel som fortfarande läser Lucky Luke och Smurfarnas äventyr. Inget snack om saken. Man känner sig som någon sorts latexofil i en porrshop när man är där och smusslar med Asterix i Belgien gömd under tråkigare litteratur. Som smörklicken över j-pricken är låneautomaten på barnavdelningen typ 20 cm hög och har extra stora, färggranna, knappar så att man inte ska undgå att känna sig förnedrad. Och som om inte det vore nog står en plast-Mumin bredvid och iakttar ens syndiga handlingar i talande tystnad. https://static.flashback.info/img/smilies2/cry.gif Hahaha! :lol: Det kan vara min bakiströtthet, men.. Jag skrattade så tårarna rann när jag läste det där underbart och genialiskt uppbyggda inlägget! Det var verkligen som en bra stand-up, där man redan i början på inlägget kunde ana vart det skulle ta vägen så man började småfnissa redan då, sedan började man skratta mer och mer ju längre in i inlägget man kom. Inlägget avslutades sedan med en jätterolig poäng som gör att man till slut bryter ihop av skratt. TACK! Hade den inte varit så lång så hade den åkt in i signaturen direkt, men jag gör nog en kebab och sparar den på min profil eller något. Texten ska INTE glömmas bort! Edit: Men du ska inte behöva skämmas, serietidningar är en ålderslös sysselsättning. Det finns massor med vuxna som är löjligt förtjusta i serietidningar, för att inte tala om de vuxna som ger ut serierna. Så det är nog inget jätteovanligt, farsan läser till exempel alltid mina Knasen som jag får, ibland före mig till och med. Edit igen: Och MORFAR! Eller ja, han läser inte mina Knasentidningar, men han läser Zits och Kalle & Hobbe i tidningen och skrattar ibland så att tårarna (Jag var på vippen att skriva "så att tidningen rinner") rinner över tokigheterna som Kalle hittar på. Redigerad 13 november, 2010 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 -Å så vill jag ha två trisslotter också! -Har du legitimation? - Eh, aa.. FFS, får man inte köpa lotter till sin far på självaste fars dag om man är under 18 nu för tiden??? Inte för att det gör mig något, men ändå. Jag har köpt lotter till båda mina föräldrar så långt jag kan minnas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 FFS, får man inte köpa lotter till sin far på självaste fars dag om man är under 18 nu för tiden??? Inte för att det gör mig något, men ändå. Jag har köpt lotter till båda mina föräldrar så långt jag kan minnas. Det var väl en åldersgräns som infördes ganska nyligen, om jag inte minns fel :hm:. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 FFS, får man inte köpa lotter till sin far på självaste fars dag om man är under 18 nu för tiden??? Inte för att det gör mig något, men ändå. Jag har köpt lotter till båda mina föräldrar så långt jag kan minnas. Det var väl en åldersgräns som infördes ganska nyligen, om jag inte minns fel :hm:. Åldersgräns på spel och dobbel har funnits så länge jag har jobbat på mack åtminstone. Lotter ingår i den kategorin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 Åldersgräns på spel och dobbel har funnits så länge jag har jobbat på mack åtminstone. Lotter ingår i den kategorin. Ait. Livsmedelsbutiken precis vid mig har väldigt nyligen infört 18-årsgräns på lotter, nämligen. I alla fall börjat skylta med åldersgränsen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 Ja, lagen har skärpts/motsvarande rätt nyligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 (redigerad) Den 2 december 2009 beslutade Svenska Spels styrelse att införa en 18-årsgräns för köp av lotter. Det innebär att all fysisk lottförsäljning måste upphöra på de försäljningsställen där vi inte kan säkerställa efterlevnaden av denna åldersgräns. Åldersgränsen gäller från och med den 1 oktober 2010. Källa roligt kebab ... Redigerad 14 november, 2010 av Maimstream 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 15 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2010 Vill klaga på min lektion i Digitalt skapande. Har skrivit om det här förut i skoltråden tror jag men idag fick jag nästan ont i huvudet för att det var så idiotiskt och barnsligt enkelt. Vi börjar med första uppgiften (btw går i 3an i gymnasiet) (exempel) Uppgift 1 Använd penseln och måla om frukterna på bilden i annan färg. Jag öppnar photoshop, målar som en tre åring med penseln bara och säger "klar!". Läraren kommer och bockar av och säger "bra jobbat!!" Uppgift 2 Öppna färg kartan Dubbel klickar på den färg som är vald så att färg kartan kommer upp. Och klarar uppgiften. Så här har alla uppgifter varit, och läraren har 0 kolla på hur programmet funkar eller hur man kollar historik i PS. Har larvat och fuskat för att visa vänner hur korkad läraren är och har kommit undan med det. Idag gav hon ett häfte med "nya uppgifter" men då ser jag att vi gjort dom så säger "vi har redan gjort det här" då säger idioten "jag vet inte varför dom vill att man ska göra det två gånger". Men vad i helvete, vilka DOM?! Det är ju hon som är lärare. Ligger nu på VG och har inte lärt mig ett skit på lektionerna, inget som jag inte redan visste. Jesus Christ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2010 Alla lektioner som involverar Photoshop om det inte är på mer fördjupande nivå (med en lärare som inte är helt jävla slutkörd) är sådana. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 15 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2010 Källa roligt kebab ... Appropå allt det här.. Kickar över en fråga till betting tråden istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 15 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2010 Jag vill klaga på att av någon mystisk anledning får jag blåmärken på näsan av att ha på mig glasögonen (wat??). Jag har verkligen inte någon aning hur det händer, de sitter inte ens hårt emot eller något. Ont gör det iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2010 Jäkla Tele2. De har sagt hur länge som helst att slutfakturan på mitt abonnemang ska vara klar att betala så att jag kan beställa en iPhone. I förrgår lovade de att det skulle vara klart idag, men det är självklart inte så det blev. Imorgon väntar nya samtal och klagomål och allt vad det nu är. Argh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts