Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Göteborg, Blöteborg. Varför i Kristu namn måste det regna i snitt 13 dagar i månaden i min stad? Varför kan det inte gå en vecka utan regn? Varför föddes jag här? Varför föds någon här? Varför valde människor att bosätta sig i det här landet en gång i tiden? Vad vann de? Ingenting.

Sluta regna, och snälla Sverige: dö, är du snäll. Dö.

Haha, kan verkligen inte sluta flina åt ditt inlägg. Ditt hat mot Sveriges dåliga väder är i en viss mån väldigt underhållande. :D
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla Ace tangentbord :(

Stört mig på en Stäng Av knapp som jag råkar trycka på ibland, så jag skruvade upp tangentbordet för att se jag kunde ta bort tangenten. Ut trillar då ~100 små plastbitar som är typ kontaktytan under knapparna :( Var jobbigt att få alla på plats och de verkar nu som biten under R tangenten samt F12 sitter lite fel, för de är hyperkänsliga. Blir att försiktigt skruva upp tangentbordets 12 skruvar och öppna upp utan att fucka upp allt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska man verkligen behandla sina resenärer på detta vis som ja vart behandlad igår? Vill verkligen klaga på busschaufförens beteende. Skulle ner till stan en stund för att träffa en kompis stog och väntade på bussen medans jag väntade så tänkte eh det är 4min kvar tills bussen kommer så jag hinner röka. När jag var nästan klar så såg jag bussen komma innan bussen hann stanna helt så tänkte ja jag tar ett bloss till. Sen stannade bussen jag fimpade cigaretten men då vägrade han släppa in mig och en annan.

Men sen öppnade han dörren släppte in den andre men stängde dörren lika snabbt igen tänkte WTF håller han på med?! Så jag gick undan sen såg jag han öppnade dörren igen så jag kunde kliva på då vart han skit sur och börja gnälla så jag visade bara upp min sms biljett och gick och satte mig. Ska man verkligen behandla sina resenärer på det viset?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska man verkligen behandla sina resenärer på detta vis som ja vart behandlad igår? Vill verkligen klaga på busschaufförens beteende. Skulle ner till stan en stund för att träffa en kompis stog och väntade på bussen medans jag väntade så tänkte eh det är 4min kvar tills bussen kommer så jag hinner röka. När jag var nästan klar så såg jag bussen komma innan bussen hann stanna helt så tänkte ja jag tar ett bloss till. Sen stannade bussen jag fimpade cigaretten men då vägrade han släppa in mig och en annan.

Men sen öppnade han dörren släppte in den andre men stängde dörren lika snabbt igen tänkte WTF håller han på med?! Så jag gick undan sen såg jag han öppnade dörren igen så jag kunde kliva på då vart han skit sur och börja gnälla så jag visade bara upp min sms biljett och gick och satte mig. Ska man verkligen behandla sina resenärer på det viset?

Släppte han inte in dig för att du rökte? Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sover för länge! Tror att vaccinsprutan för svininfluensan gav mig narkolepsi. Att det är på uppgång, liksom. Inatt sov jag i tolv timmar. Vaknar när det snart är mörkt ute. Så här sent är det inte ens någon idé att duscha eller göra sig i ordning, för jag har aldrig någon lust att gå ut på kvällarna så här års.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kom ett fax till jobbet ifrån Mercedes. Det var ett långt ett, men sammanfattat stod det att vi som reservdelsåterförsäljare (eller om man har en verkstad) får inte köpa Mercedes orginaldelar ifrån Mercedes och sälja vidare, av den enkla anledningen att vi inte är "den sista handen". Alltså får endast privatpersoner handla orginaldelar ifrån Mercedes. T.ex om jag lämnar in min Mercedes till en icke-auktoriserad verkstad så kan inte verkstaden köpa delarna, utan jag själv måste ringa Mercedes och uppge registreringsnummer/chassinummer för att sedan kunna ge delarna till verkstaden som monterar dom på min bil.

Rätt dåligt om jag får säga det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar Timeedit, den jävla sidan har varit nere hela dagen. Hur ska jag nu veta vad jag har för ämnen imorgon? Vilken tid jag har min första lektion? Vart jag har min första lektion?

Det är ju bara löjligt att det är på det här viset, förstå hur många tusentals studenter som sitter hemma och inte vet ett smack om morgondagen i detta nu.

Ska man ha ett schema online så får man väl för fan se till att den alltid går att nå, alternativt att man kan nå en offline version då det strular med den vanliga.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar Timeedit, den jävla sidan har varit nere hela dagen. Hur ska jag nu veta vad jag har för ämnen imorgon? Vilken tid jag har min första lektion? Vart jag har min första lektion?

Det är ju bara löjligt att det är på det här viset, förstå hur många tusentals studenter som sitter hemma och inte vet ett smack om morgondagen i detta nu.

Ska man ha ett schema online så får man väl för fan se till att den alltid går att nå, alternativt att man kan nå en offline version då det strular med den vanliga.

Det här funkar kanske? http://quandomobile.se/

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen för jag fimpade cigaretten innan jag gick på bussen och han hade inte hunnit enda fram än. Så när jag klev på bussen så sa han bara du nästa gång kan du fimpa i god tid och inte när bussen är framme. Och jag fimpade innan han hade stannat.

Hatar såna som dig!

Hur respektlöst är det inte att andas ut sin röklukt i bussen! Kanske inte så allvarligt för din del men ändå!

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar såna som dig!

Hur respektlöst är det inte att andas ut sin röklukt i bussen! Kanske inte så allvarligt för din del men ändå!

:lol:

Silent: Två frågor.

Är det inte rökförbud i busskurerna? Eller är det bara i Östergötland som vi har totalförbud i alla busskurer?

Skulle inte du sluta röka? Du hade ju en så bra start med att hålla dig i hela fem timmar och allt, var gick det snett?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:lol:

Silent: Två frågor.

Är det inte rökförbud i busskurerna? Eller är det bara i Östergötland som vi har totalförbud i alla busskurer?

Skulle inte du sluta röka? Du hade ju en så bra start med att hålla dig i hela fem timmar och allt, var gick det snett?

Jo det är rökförbud i busskurerna iallafall vissa vad jag vet en del står det rökförbud på och en del inte. Men jag har alltid stått utanför busskurerna och rökt eller så har jag bara ställt mig en bit ifrån busskurerna. Och det är inte precis så att jag blåser ut röken i bussen men visst det luktar ju rök av andedräkten. Jo jag skulle sluta men ibland har jag svårt att motstå röksuget.

Sen är det inte bara jag som står och röker vid busskuren när jag ska med bussen på morgonen eller eftermiddagen så kan man se 3-4 pers som står och röker samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen är det inte bara jag som står och röker vid busskuren när jag ska med bussen på morgonen eller eftermiddagen så kan man se 3-4 pers som står och röker samtidigt.

Men det blir ju inte mer rätt bara för att du inte är ensam om att göra det. Jag tycker att det var rätt av busschauförren att vänta ett tag, jag avskyr när rökosande människor sitter på bussen.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor