eXotic Skrivet 9 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2010 Sen förstår jag inte hur Apple klarar av att göra ett OS som man inte behöver ett virusprogram till men Microsoft inte klarar av det? Det var där grunden till mitt arga inlägg låg i: Virus och spyware. Så som jag har förstått det så måste man ha lite grundkunskaper för att kunna hantera mac och/eller linux. Vilket gör att inte vem som helst bara sätter sig och skaffar en mac. Sedan så är ju antalet windowsägare fortfarande bra mycket större än antalet macägare. Med de två påståendena är det ganska lätt att räkna ut att ett virus som är inriktat på windows är bra mer "lönsamt" än ett virus inriktat på mac. Eftersom: 1. Det finns fler användare inom windows än mac. 2. Macanvändare är i regel mer kunniga än windowsanvändare. Windows kan vilken dum idiot som helst hantera och surfa runt på diverse suspekta sidor och dra på sig virus efter virus. Medan macanvändare är mer svårflörtade eftersom de vet med sig riskerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 9 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2010 http://www.a2591.com/2010/09/alternate-itunes-10-icon-for-mac-users.html Här har du, AdrianG! Finns för Windows också. Usch, då var ju denna bättre imo. http://365psd.com/day/172/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2010 2. Macanvändare är i regel mer kunniga än windowsanvändare. Windows kan vilken dum idiot som helst hantera och surfa runt på diverse suspekta sidor och dra på sig virus efter virus. Medan macanvändare är mer svårflörtade eftersom de vet med sig riskerna. Jag skulle väl egentligen säga att det är tvärtom, men men. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 (redigerad) Mongo En enda ledig plats på hela parkeringen och.. ffs Redigerad 13 september, 2010 av GiZmo 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Mongo En enda ledig plats på hela parkeringen och.. ffs Parkera framför. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Parkera framför. Önskar jag hade sånt här tejp/band som jag fick tillfälle att använda i Tyskland en gång: Idioter överallt 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 (redigerad) Mongo En enda ledig plats på hela parkeringen och.. ffs Rista in ett hakkors mitt på huven. Klassiker. Redigerad 13 september, 2010 av Troxie 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Headern på min Wordpress-blogg komprimeras alltid till äckligt dålig kvalité, även om jag hostar den själv. Sur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 14 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2010 Jag vill klaga på alla de miljarder mygg som plötsligt bestämt sig för att invadera Staffanstorp. Man kan inte gå utanför huset utan att bli biten av typ hundra mygg. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 24 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2010 Jag hade bara en öl hemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2010 Jag installerar alla spel i G:\Installed\ När jag valde att avinstallera Fable så tog den inte bara G:\Installed\Fable, utan hela G:\Installed tillsammans med ungefär 40 spel. Tack. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 24 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2010 Jag installerar alla spel i G:\Installed\ När jag valde att avinstallera Fable så tog den inte bara G:\Installed\Fable, utan hela G:\Installed tillsammans med ungefär 40 spel. Tack. Brukar väl skapas systemåterställningspunkter när man installerar/avinstallerar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2010 Brukar väl skapas systemåterställningspunkter när man installerar/avinstallerar? Fast återställer den alla raderade filer? hm.. Ajja, kör med en backup recovery skit, fått tillbaka det mesta verkar det som Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 Jäkla näsblod. Stod och fixade håret när det började rinna.. Vill gå till läkaren och svetsa igen den där jädra ådern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 Jäkla näsblod. Stod och fixade håret när det började rinna.. Vill gå till läkaren och svetsa igen den där jädra ådern. Du är inte ensam, har också känsliga (blodkärl?) i näsan.. Åt helvete är det med den skiten. Satt i skolan när det började rinna som fan. Hade inga "näsblods-tussar" så det blev o gå in i toaletten och låta det rinna ut och där stod jag i 45 MIN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 Du är inte ensam, har också känsliga (blodkärl?) i näsan.. Åt helvete är det med den skiten. Satt i skolan när det började rinna som fan. Hade inga "näsblods-tussar" så det blev o gå in i toaletten och låta det rinna ut och där stod jag i 45 MIN! I feel you. Brukar rensa hålorna genom att andas upp en jäkla massa vatten rakt upp i näsan och sedan låta det rinna ut igen. Då följer en massa blod med och jag vet inte om jag inbillar mig, men det känns som att det slutar blöda snabbare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 I feel you. Brukar rensa hålorna genom att andas upp en jäkla massa vatten rakt upp i näsan och sedan låta det rinna ut igen. Då följer en massa blod med och jag vet inte om jag inbillar mig, men det känns som att det slutar blöda snabbare.. Jo, jag har hört att man kan göra så men jag har aldrig testat det för det känns så jävla obehagligt.. Tänker mer att om jag låter allt blod rinna ut så kommer jag inte blöda på ett tag iaf, funkar kanske 1-2 veckor.. Men sen kommer helvetet igång igen. Längtar efter dagen där dom kommer upp med en stor jävla brännare och täpper till skiten. Fyfan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 Jo, jag har hört att man kan göra så men jag har aldrig testat det för det känns så jävla obehagligt.. Tänker mer att om jag låter allt blod rinna ut så kommer jag inte blöda på ett tag iaf, funkar kanske 1-2 veckor.. Men sen kommer helvetet igång igen. Längtar efter dagen där dom kommer upp med en stor jävla brännare och täpper till skiten. Fyfan Jag har funderat lite på det, men med tanke på risken för att tappa luktsinnet så avstår jag nog och äter mer nyttiga tabletter som får blodet att levras mycket snabbare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 Jag har ett knep som fungerar varje gång, jag blöder näsblod väldigt ofta jag också. Gå ut i kylan! Perfekt nu till hösten också! Andas in genom näsan, ut genom munnen, in genom näsan, ut genom munnen osv osv.. Då torkar skiten och till slut så läker det ihop! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 Verkligen en pain in the A alltså, började blöda en gång mitt under ett prov. :/ Det berodde kanske mest på allergin dock, blöder inte sådär jätteofta egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts