Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Jag vill klaga på "vuxenlivet". Visst 375 spänn för en spruta som gäller i tre (fem var det kanske) år är ju en struntsumma, men jag är ändå van vid att sådant ska vara gratis. :D

Var glad att du inte betalar den hutlöst höga skatten också. Då hade du betalat för sjukvården både genom skatt och genom separata avgifter. :o

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur menar du då? Som kreditkortsfakturor?

Jag sköter b.la fakturorna på ett ställe, och dom större är oftast på två sidor vilket betyder att datum och organisationsnummer finns på första sidan medans den totala summan finns på andra sidan. Och det är inte alltid dom ligger vid varandra heller. Ett typiskt litet problem som är skitjobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sköter b.la fakturorna på ett ställe, och dom större är oftast på två sidor vilket betyder att datum och organisationsnummer finns på första sidan medan den totala summan finns på andra sidan. Och det är inte alltid dom ligger vid varandra heller. Ett typiskt litet problem som är skitjobbigt.

Jaha, du menar så! Undrade först om du menade vanliga kortfakturor :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den sura asiatiska bruden på banken som inte bara skulle dryga utan också göra fel så jag var tvungen att åka tillbaka till banken efter mitt första besök. Inte bad hon om ursäkt heller.

Kan iaf gotta mig åt att hennes förnamn var Phung.

Finns en asiat tjej i en av bensinmackarna här, riktigt dryg och otrevlig hon med. Gick inte för att köpa en french hotdog, så frågar hon "vad vill du ha för dressing?" så sa jag french, men då tar hon vitlök istället och drar världens suck. Och när jag ska betala så ger jag henne lite små pengar. Då ryter hon till "NEEEJ, du ska lägga pengarna där!" och puttar pengarna mot mig och pekar mot en myntsak. Ni vet dom nya sakerna affärer börjat med, som är så jävla irriterande.

Speciellt om man har en gammal gubbe/tant med en myntsäck. Tar 7 år innan det är klart. Då känner man sig verkligen som Örjan i Hjälp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch ja.. Känns som att dem är aningen aggressiva.

Jag var till posten för att kolla om ett paket hade kommit (min nya mobiltelefon).

Det var ett tag sen så jag minns inte så tydligt, men hon blev nästintill förbannad på mig för att jag kom dit "för tidigt", då den hade inte kommit än. Vette fan varför, jag var inte otrevlig eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt minne!

Jag har träning vid 18. Tänkte åka in med en tidigare buss o hinna käka nåt gott innan så jag slipper träna på tom mage.

Rafsar ihop allting skitfort. Säger hej då till tjejen o ger mig iväg mot busshållplatsen. Vänder efter halva vägen för att jag kommer på att jag vill ha med mig hörlurar o lyssna på musik på bussen.

Har ändå hyffsat med tid kvar.

Beger mig mot bussen igen, går vägen genom skogen för att tjäna lite tid.

väl nedanför skogen har jag 200 meter max till busshållplatsen och jag tittar på klockan. 5 minuter kvar. "Fan va skönt", tänker jag.

3 steg senare:

"FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!! Jag har ju inga pengar med mig!!!!!"

Jag har börjat med att ha alla lösa sedlar och mynt i en burk istället för plånboken för att det är mindre chans att man gör av med dom då och mitt kort är tomt för månaden. Så ja. Det blev helt enkelt att traska hem igen och missa bussen. Hade jag sprungit hela vägen hem och lämnat väskan där jag va o sen sprungit tillbaks hade jag kanske hunnit med bussen precis. Kändes inte värt det.

I alla fall. Hur kan man glömma pengar när man ska äta och ändå gått tillbaks en gång tidigare för att hämta något så onödigt som ett par hörlurar?

Jävla skit!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Veckans hat.

För det första, vissa människor ska fan inte bo i villaområde. Vi släppte av farsans jobbarpolare hemma hos honom, och när vi vänder vid hans hus så har en kille några hus upp parkerat vid sidan av vägen, som redan är hur trång som helst. Så vi går ur och frågar (han och hans fru var utomhus) om han är tvungen att parkera där det är som sämst framkomlighet. Det resulterade i en sjuhelvetes massa svordomar och "far-åt-helveten" från både honom och hans fru. Vilken jävla sopa, han hör hemma i lägenhet.

Sedan, ett reservdelsföretag som heter MECA. God DAMNIT vad kassa dom är. Dom är osäkra på leveranskostnader, ibland får man ingen leverans alls av dom ( :lol: ), och så har dom allmänt dålig service och osäker/okunnig personal. Dessutom kostar det 170kr så fort dom ska leverera ut något. Så idag bestämde vi att dom kan fara åt helvete.

Redigerad av Illousion
Länk till kommentar
Dela på andra sidor