Lajnux Skrivet 17 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2010 Jag vill klaga på människor som är idioter. Inget ovanligt att du beter dig som en liten unge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 17 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2010 Inget ovanligt att du beter dig som en liten unge. Va? :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 17 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2010 (redigerad) Hatar ni cyklister för att de är bra för miljön och för att ni inte själva orkar cykla trots att ni bor i en storstad där det är mycket smidigare och trevligare för stadsmiljön att cykla? Innan cykeldisskusionen avslutas så vill jag svara. Jag ogillar de cyklister som beter sig som att bara för att dom sitter på en cykel så gäller inte trafiklagarna för dom. Ja, det är bättre för miljön att cykla men bara för att jag kör en stor bil tänker jag inte buga för cyklisterna, och dom hjälper inte sitt fall genom att cykla emot enkelriktat, cykla emot rött eller cykla på i full fart trots att det går folk på övergångsstället. Jag säger inte att bilförarna inne i Stockholm är helgon, men runt dom områden jag rör mig (Sveavägen, Odengatan, Birgerjarlsgatan och dess bakgator) ser jag flera vårdslösa cyklister än bilister. EDIT: Och mammor med barnvagnar som går tre i bredd på trottoaren. Det borde det ju nästan vara böter på. När jag gick med hunden på Odengatan så kommer tre mammor som är kanske 35, går i bredd med sina barnvagnar. Jag flyttar inte på mig utan förtsätter att gå rakt fram, vilket resulterar i att man blir tillsagd att se sig för. Now wait a minute, när det är fler fotgängare som går utan barnvagnar så tycker jag att då får barnvagnskaravanerna anpassa sig och gå framför/bakom varandra när situationen kräver det. /rant Redigerad 17 augusti, 2010 av Illousion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 17 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2010 EDIT: Och mammor med barnvagnar som går tre i bredd på trottoaren. Det borde det ju nästan vara böter på. När jag gick med hunden på Odengatan så kommer tre mammor som är kanske 35, går i bredd med sina barnvagnar. Jag flyttar inte på mig utan förtsätter att gå rakt fram, vilket resulterar i att man blir tillsagd att se sig för. Now wait a minute, när det är fler fotgängare som går utan barnvagnar så tycker jag att då får barnvagnskaravanerna anpassa sig och gå framför/bakom varandra när situationen kräver det. /rant Det där kan jag relatera till. Men jag tror att nyblivna mammor gärna ser sig själva som förbannat duktiga och fina. Man "får inte" röra dom. Det finns många såna folkgrupper som ska gå o äga trotoaren. Gamla gubbar är ett annat exempel. Som liten brukade jag alltid trycka in armbågen i deras sidor när de försökte trycka undan mig för att jag va mindre. Det va alltid lika kul att se deras förvånade miner. Ett tips nästa gång du möter en såndär karavan: Säger dom nåt till dig o blir sura: RAGE!!!!!!!! Fan va dom skäms då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 17 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2010 Det där kan jag relatera till. Men jag tror att nyblivna mammor gärna ser sig själva som förbannat duktiga och fina. Man "får inte" röra dom. Det finns många såna folkgrupper som ska gå o äga trotoaren. Gamla gubbar är ett annat exempel. Som liten brukade jag alltid trycka in armbågen i deras sidor när de försökte trycka undan mig för att jag va mindre. Det va alltid lika kul att se deras förvånade miner. Ett tips nästa gång du möter en såndär karavan: Säger dom nåt till dig o blir sura: RAGE!!!!!!!! Fan va dom skäms då I might just do that! Äldre män och kvinnor har jag respekt för, dom kan jag gärna byta fotspår för när jag ser ett äldre par komma gåendes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 17 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2010 I might just do that! Äldre män och kvinnor har jag respekt för, dom kan jag gärna byta fotspår för när jag ser ett äldre par komma gåendes. Beror lite på åldern då. Är det gamla som har svårt o gå osv o är verkligen gamla. Sure då flyttar jag mig direkt. Men när det är folk i 50-60års ålder som vägrar flytta sig just för att dom anser att man ska ha respekt o slänga sig åt sidan o tåla en knuff eller w/e då har jag ingen respekt kvar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 17 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2010 Vad jag vill klaga på är pretton som tror att deras skriftspråk är jättebra, när det egentligen inte finns någon estetik alls i det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 17 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2010 Vad jag vill klaga på är pretton som tror att deras skriftspråk är jättebra, när det egentligen inte finns någon estetik alls i det hela. Idag vill jag inte klaga på någonting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2010 Det är inte främst casualcyklister jag tycker illa om, utan de där äckliga svettiga idrottskillarna med åtsittande träningsdräkt och solbrillor. Det enda som verkar röra sig i deras små skallar när de sitter där på sin sadel (läs tron) är "Jag ska fram jag ska fram jag ska fram jag ska fram". Många är de gånger som jag blivit nästan påkörd av en sån där jävel som inte ens har en ringklocka på styret! http://www.youtube.com/watch?v=q9n_V6XDrL8 Vad jag vill klaga på är pretton som tror att deras skriftspråk är jättebra, när det egentligen inte finns någon estetik alls i det hela. Var inte din och okkas blogg rätt pretto? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 17 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2010 Var inte din och okkas blogg rätt pretto?Hence my self-loathing. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2010 "Klicka här för att se X som fick Y utkastad från Z!!!!!" Ogillar det mest för att jag likt förbannat VILL se bilden, men vill inte att mina vänner ska se att jag tryckte på en så fånig länk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 18 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2010 (redigerad) "Klicka här för att se X som fick Y utkastad från Z!!!!!" Ogillar det mest för att jag likt förbannat VILL se bilden, men vill inte att mina vänner ska se att jag tryckte på en så fånig länk... Då sitter vi i samma båt. God damnit varför ska man behöva gå med i en grupp för att se en bild? Verkar som det är tävlingen om att få en grupp med flest medlemmar. Redigerad 18 augusti, 2010 av Illousion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2010 "Klicka här för att se X som fick Y utkastad från Z!!!!!" Ogillar det mest för att jag likt förbannat VILL se bilden, men vill inte att mina vänner ska se att jag tryckte på en så fånig länk... Då sitter vi i samma båt. God damnit varför ska man behöva gå med i en grupp för att se en bild? Verkar som det är tävlingen om att få en grupp med flest medlemmar. 3rd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 18 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2010 Då sitter vi i samma båt. God damnit varför ska man behöva gå med i en grupp för att se en bild? Verkar som det är tävlingen om att få en grupp med flest medlemmar. Gå med, kolla, gå ur, ta bort länken på din personliga sida som bildades. Klart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2010 Gå med, kolla, gå ur, ta bort länken på din personliga sida som bildades. Klart! That's how I roll.. Fast det är ju faktiskt ännu värre när man behöver göra surveys för att få se bilden och på så sätt hjälpa personen som skapat sidan att tjäna pengar. Vem orkar egentligen göra surveys för att få se en bild? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 18 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2010 That's how I roll.. Fast det är ju faktiskt ännu värre när man behöver göra surveys för att få se bilden och på så sätt hjälpa personen som skapat sidan att tjäna pengar. Vem orkar egentligen göra surveys för att få se en bild? Frågan är, vemfan är dum nog att göra surveys för att se en 5 år gammal bild? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 18 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2010 Jag hatar att bara ha takfönster i mitt rum. Jag bor i Göteborg där det regnar 366 dagar om året och det finns sällan en chans till att ha fönstret öppet under natten. Att ha dörren öppen innan jag lägger mig går inte heller - då stör jag min bror som sover några meter bort i sitt rum. Det blir alltså tokvarmt i mitt rum under natten, och lägenheten är varm nog som den är med en massa takfönster överallt där solen (ja, det lilla som visar sig) värmer upp lägenheten från att den går upp till den går ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 19 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2010 Upptäckte precis att om man käkar prästost och kort därefter stoppar in ett Estrella Sour Cream & Onion chips i munnen så smakar det som Blå Bands Bearnaise!!! Har dock aldrig varit förtjust i den, därför hamnar den i klagotråden. Men spännande upplevelse! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2010 Jag vill klaga på "vuxenlivet". Visst 375 spänn för en spruta som gäller i tre (fem var det kanske) år är ju en struntsumma, men jag är ändå van vid att sådant ska vara gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 20 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2010 Jag vill klaga på "vuxenlivet". Visst 375 spänn för en spruta som gäller i tre (fem var det kanske) år är ju en struntsumma, men jag är ändå van vid att sådant ska vara gratis. Kommunist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts