RavenE Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 (redigerad) Tycker du att ök-namnen Brasse (Brasilianare) och Svenne (Svensk) låter rasistiskt? Vote: Ja Redigerad 22 juni, 2006 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 Haha, nej, det är som att kalla en kaka för en kaka... alltså, inte elakt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 Brasse nej, svenne ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roller_Girl Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 Brasse är väl för sjutton inte ens i närheten av rassistiskt? Det är väl det man säger om brasilianare? "brassarna visade upp ett mästerligt spel mot blabla" Man säger ju inte direkt "svennarna spelade bra mot tyskland" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 (redigerad) [Qoute=Roller_Girl 20 09]"Man säger ju inte direkt "svennarna spelade bra mot tyskland" Fan va komiskt det lät! Tänk er att dom skulle säga det på sporten! --- Brasse är smeknamn för ordet brasilianare. Svenne används ofta av invandrare för att förolämpa andra "svenskar" och jag skulle bli arg om någon kallade mig för svenne. Så brasse tycker jag inte är rasistiskt och svenne är jag inte riktigt säker på. Så jag knullar. Redigerad 22 juni, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 (redigerad) Nope. Brasse, svenne, finne. Osv. Kanske Svenne låter rasistiskt, iriterande när invandrarna springer och håller på med det där. Ska dom fan springa och förolämpa Svenskar med Svenne så behöver dom inte vara där överhuvudtaget! Brasse, tjaa det låter typ mäktigt Finne, låter rätt så fult men äkta finnar är ju som dom är Redigerad 22 juni, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 Brasse, nej. Det skulle jag inte påstå att det är rasistiskt. Svenne, ja. I vissa fall. Men nu säger vi förstås brasse, finne etc. för att det passar som en förkortning på svenska. T.ex. heter ju Sverige som känt 'Sweden' på engelska, och då förkortar dom oss svenskar till 'Swedes'. Med andra ord 'svennar' på deras språk. Men i de fall då invandrare går runt och kallar oss svennar när de själva bor i Sverige är förstås inte passande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 Nej, det tycker jag inte alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 Haha. Orka ta illa upp bara för att någon säger svenne. Det är ju bara en förkortning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 And there we go again. nullar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 (redigerad) Jag har aldrig upplevt det så men om någon säger det i syfte att nedvärdera svenskar eller brasilianare som "ras" så är det rasistiskt, förstår inte varför det behövs en tråd att diskutera det. Redigerad 22 juni, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 När jag såg trådtiteln trodde jag att det var något nytt tv-program Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 När jag såg trådtiteln trodde jag att det var något nytt tv-program Trodde jag också hur kan man tycka att det är rasistiskt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Brasse nej Svenne Nej jag bryr mig inte om nån kalla mig för svenne, stolt svensk. Blatte Ja, Nu kommer vi in på andra saker, att säga blatte låter mycket mer rasistiskt än brasse och svenne. Blatte för mig är samma sak som att säga "neger jävel" Neger tycker jag inte är rasistiskt, jag har faktist frågat några jag känner som är svart hyade, negrar eller vad man ska kalla dom. Dem ser inget fel att bli kallad för "neger" men om det blir mer personligt såsom "jävla neger jävel, ska jag döda dig" så ser dem väldigt mycket fel med det. Jag vet att dom senare sakerna jag skrev inte tillhör pollen, men jag ville bara visa vad rasistiskt är för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 När jag såg trådtiteln trodde jag att det var något nytt tv-program Trodde att det var någon kul serie som fanns att beskåda på internet Angående frågan så håller jag med The Dude, det beror på i vilket sammanhang orden används. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Nej, inte neger heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Det blir rasistiskt om man den som säger det har det i åtanke, annars inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Jag har aldrig upplevt det så men om någon säger det i syfte att nedvärdera svenskar eller brasilianare som "ras" så är det rasistiskt, förstår inte varför det behövs en tråd att diskutera det. Word. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Så som jag anser, Svenne är inte rasistiskt om det kommer från en svensk, dock är det rasistiskt om det kommer från en invandrare. Invandare tycker inte att ordet "Svenne" är rasistiskt, fast säger man blatte åt dom blir det ett jävla liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts