Jump to content

Brasse och Svenne

RavenE
 Share

50 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

[Qoute=Roller_Girl 20 09]"Man säger ju inte direkt "svennarna spelade bra mot tyskland"

Fan va komiskt det lät! Tänk er att dom skulle säga det på sporten! :unsure:

---

Brasse är smeknamn för ordet brasilianare. Svenne används ofta av invandrare för att förolämpa andra "svenskar" och jag skulle bli arg om någon kallade mig för svenne. Så brasse tycker jag inte är rasistiskt och svenne är jag inte riktigt säker på. Så jag knullar.

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope. Brasse, svenne, finne. Osv.

Kanske Svenne låter rasistiskt, iriterande när invandrarna springer och håller på med det där.

Ska dom fan springa och förolämpa Svenskar med Svenne så behöver dom inte vara där överhuvudtaget!

Brasse, tjaa det låter typ mäktigt ;)

Finne, låter rätt så fult men äkta finnar är ju som dom är :unsure:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brasse, nej. Det skulle jag inte påstå att det är rasistiskt. Svenne, ja. I vissa fall.

Men nu säger vi förstås brasse, finne etc. för att det passar som en förkortning på svenska. T.ex. heter ju Sverige som känt 'Sweden' på engelska, och då förkortar dom oss svenskar till 'Swedes'. Med andra ord 'svennar' på deras språk. Men i de fall då invandrare går runt och kallar oss svennar när de själva bor i Sverige är förstås inte passande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brasse nej

Svenne Nej jag bryr mig inte om nån kalla mig för svenne, stolt svensk.

Blatte Ja, Nu kommer vi in på andra saker, att säga blatte låter mycket mer rasistiskt än brasse och svenne.

Blatte för mig är samma sak som att säga "neger jävel"

Neger tycker jag inte är rasistiskt, jag har faktist frågat några jag känner som är svart hyade, negrar eller vad man ska kalla dom.

Dem ser inget fel att bli kallad för "neger" men om det blir mer personligt såsom "jävla neger jävel, ska jag döda dig" så ser dem väldigt mycket fel med det.

Jag vet att dom senare sakerna jag skrev inte tillhör pollen, men jag ville bara visa vad rasistiskt är för mig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor