ZcruweN Skrivet 22 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2006 Men inget av det här var fångat långt före datorn kom, det är det som jag pratar om. Exempel är de första Nessie- fejkbilderna som gjordes mycket tidigare än när datorn fanns... Då var det stockar etc man fotograferat istället. Ufo bilder fejkas också på ett väldigt lätt sätt, ta en frisbee, sätt nånting på den som ser ut som en bula på med aluminium folie, kasta iväg ta kort och vóila där har du en ufo bild. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Läs vad jag tidigare skrev. Det funkar inte i längden att beskylla datorer och internet. Spöken som fastnar på foton och film har hänt sålänge som kameror funnits. Amen! Huset som jag bor i spökar det... Fast inte på det här sättet... Den filmen skrämmer mig... Jag har tur att det inte är så grovt. Men ibland är jag rädd att vara hemma ensam, skäms jag inte för att erkänna. Det är ju sant! "Må Herren vaka över mig, som en herde vakar över sina får..." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Ok, This shit is starting to creep me out :'( Blev inte ni rädda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 En sak som jag tycker är väldigt konstigt. Folk filmar och gör dokumentärer om spöken etc. etc. MEN har ni nånsin hört talats om nån som har träffat ett spöke? Vad tror du folk skulle säga om du sa "Jag har ett spöka i mitt hus" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Men därmed är inte allt fejk. Folk har upplevt fenomenet "spöken" sen urminnes tider, men det behöver inte vara just "spöken" (döda människor). "Spöken" har fångats på foton långt innan första datorn kom. Bara för att en myt har funnits länge rättfärdigar den inte... Isåfall borde ju Näcken t.ex. finnas också... Förövrigt är det inte bara de på Tv4+ som suger utan som sagt de i Dansk tv... Det mesta på spöksajter där folk får skicka in sina egna bilder ... Fear photoshop skills Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Är du påläst? Det bedrivs mycket seriös forskning ikring ämnet, med noterbara resultat. Någonting är det. Folk upplever spöken än idag, men Näcken är bara en myt som folk aldrig ser nuförtiden. Hade det varit samma sak med spöken hade folk aldrig påstått uppleva dem. Observera att "spöken" kan vara vad som helst - bara för att dem inte är "bevisade" betyder inte att dem inte existerar, det är samma sak med utomjordingar. Och det är jävligt enkelt att skylla på Photoshop, det är det första folk brukar göra i sånna här fall. Hur gjorde dem bilden i PS? På vilket sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roller_Girl Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 (redigerad) Är du påläst? Det bedrivs mycket seriös forskning ikring ämnet, med noterbara resultat. Någonting är det. Folk upplever spöken än idag, men Näcken är bara en myt som folk aldrig ser nuförtiden. Hade det varit samma sak med spöken hade folk aldrig påstått uppleva dem. Observera att "spöken" kan vara vad som helst - bara för att dem inte är "bevisade" betyder inte att dem inte existerar, det är samma sak med utomjordingar. Och det är jävligt enkelt att skylla på Photoshop, det är det första folk brukar göra i sånna här fall. Hur gjorde dem bilden i PS? På vilket sätt? Lämna utomgjordingar utanför det här, chansen att dom finns är såpass stor att dom måste finnas. Spöken däremot, vad är det? Döda människor som forsätter leva? Osynliga "vindar" som bildas inomhus? Sylt som rinner genom taket? Någon som drar en stol med hjälpt utav en tråd? Svårt att säga. Men det borde vara väldigt enkelt att bevisa att spöken finns? Dom där hemsökta husen, eller flickan med ljussken bakom sig på varje kort, borde inte dom vara lite mer kända än att hamna i en spökdokumentär som sänds en gång på 4an? EDIT: Var det inte någon på gtasajten som chattade med någon annan på msn via webcam, bakom honom så syntes enfigur av ett djävulsliknande ansikte, men det var bara något som speglade sig? Kan säkert vara så på många bilder. Redigerad 23 juni, 2006 av Roller_Girl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Haha, det var jag, Weener och Panimala som gjorde ett litet "hoax". Det var en av många fejkting ute på nätet. Mycket är fejk, ja, men faktiskt inte allt. Vi vet inte vad "spöken" är än. Varför får jag inte jämföra med utomjordingar? Det jag menade var att vår forskning om det dem inte nåt såpass långt att vi kunnat bevisa dess existens. Däremot tror man (inklusive jag) att det finns liv på andra planeter, men vi har fortfarande inte sett nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roller_Girl Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Haha, det var jag, Weener och Panimala som gjorde ett litet "hoax". Det var en av många fejkting ute på nätet. Mycket är fejk, ja, men faktiskt inte allt. Vi vet inte vad "spöken" är än. Varför får jag inte jämföra med utomjordingar? Det jag menade var att vår forskning om det dem inte nåt såpass långt att vi kunnat bevisa dess existens. Däremot tror man (inklusive jag) att det finns liv på andra planeter, men vi har fortfarande inte sett nåt. Haha, jag blev faktiskt lite smått skrämd när jag läste den tråden Nej det är klart, varken utomgjordingar eller spöken är bevisade. Hur som helst, en intressant video, dock "synd" att man inte kan garantera att det är sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Haha, jag blev faktiskt lite smått skrämd när jag läste den tråden Nej det är klart, varken utomgjordingar eller spöken är bevisade. Hur som helst, en intressant video, dock "synd" att man inte kan garantera att det är sant. Länk till tråden för en ny medlem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...211&hl=paranoia Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roller_Girl Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 (redigerad) Länk till tråden för en ny medlem? Du har varit medlem längre än mig Men har varit medlem tidigare, bara gjort en ny användare. Ska hur som helst försöka hitta tråden, tja, pico hittade den före mig. Redigerad 23 juni, 2006 av Roller_Girl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Är du påläst? Det bedrivs mycket seriös forskning ikring ämnet, med noterbara resultat. Någonting är det. Folk upplever spöken än idag, men Näcken är bara en myt som folk aldrig ser nuförtiden. Hade det varit samma sak med spöken hade folk aldrig påstått uppleva dem. Observera att "spöken" kan vara vad som helst - bara för att dem inte är "bevisade" betyder inte att dem inte existerar, det är samma sak med utomjordingar. Och det är jävligt enkelt att skylla på Photoshop, det är det första folk brukar göra i sånna här fall. Hur gjorde dem bilden i PS? På vilket sätt? Länka de noterbara resultaten från seriös forskning... Snälla... Jag ska inte gå för djupt när det gäller utomjordingar men dom tror jag kan finnas... eftersom vi lever i ett otroligt stort universum så borde vi inte vara ensamma... Men det är givetvis bara en gissning... Det jag menade med photshop (vars poäng verkar helt seglat förbi) är att det finns sidor där folk får skicka in sina egna bilder på "spöken" (finns också en annan stor sida när det gäller utomjordingar). Där folk tar ett ljusgrått föremål ... Kör rörelseoskärpa ... klipper in det i ett annat sammanhang... minskar opaciteten och Voila! Du har ett "spöke". Jag kan erkänna att det finns vissa saker som ser mycket mer "realistiskt" ut, som inte vilken lekman som helst skulle kunna peta ihop... Som filmen du länkade (Nej, jag har inte sett hela!!!) men det jag såg kunde oftast fejkas genom att man drar i föremålet med snören och sådan som man inte får se i bild... Sen så var det ju minst två fall i den filmen där saker endast kunde ses på bild (I deras negativ?)... Förklara för mig varför en kamera kan uppfatta spöken i efterhand när den duktige datagrafikexperten? drog fram den på datorn (Och ja, notera dator), men givetvis kan inte det mänskliga ögat se de... Vad gör kameran så almighty? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Haha, det var jag, Weener och Panimala som gjorde ett litet "hoax". Det var en av många fejkting ute på nätet. Mycket är fejk, ja, men faktiskt inte allt. Vi vet inte vad "spöken" är än. Varför får jag inte jämföra med utomjordingar? Det jag menade var att vår forskning om det dem inte nåt såpass långt att vi kunnat bevisa dess existens. Däremot tror man (inklusive jag) att det finns liv på andra planeter, men vi har fortfarande inte sett nåt. Bara ert lilla skämt visar hurpass lätt det faktiskt är att lura folk. Det var många som gick på det eftersom ni lovade och svor att det inte far fejk. Det är så alla gör, och många går på det. Nej, klart att det inte är personer som Photoshoppat varenda bild som ligger på nätet och sedan ljugit om det. Precis som jag säger, en del talar nog sanning. Bara det att "spöket" har en naturlig förklaring. Förresten, var är Cyprez att backa upp dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Länka de noterbara resultaten från seriös forskning... Snälla... Jag ska inte gå för djupt när det gäller utomjordingar men dom tror jag kan finnas... eftersom vi lever i ett otroligt stort universum så borde vi inte vara ensamma... Men det är givetvis bara en gissning... Det jag menade med photshop (vars poäng verkar helt seglat förbi) är att det finns sidor där folk får skicka in sina egna bilder på "spöken" (finns också en annan stor sida när det gäller utomjordingar). Där folk tar ett ljusgrått föremål ... Kör rörelseoskärpa ... klipper in det i ett annat sammanhang... minskar opaciteten och Voila! Du har ett "spöke". Jag kan erkänna att det finns vissa saker som ser mycket mer "realistiskt" ut, som inte vilken lekman som helst skulle kunna peta ihop... Som filmen du länkade (Nej, jag har inte sett hela!!!) men det jag såg kunde oftast fejkas genom att man drar i föremålet med snören och sådan som man inte får se i bild... Sen så var det ju minst två fall i den filmen där saker endast kunde ses på bild (I deras negativ?)... Förklara för mig varför en kamera kan uppfatta spöken i efterhand när den duktige datagrafikexperten? drog fram den på datorn (Och ja, notera dator), men givetvis kan inte det mänskliga ögat se de... Vad gör kameran så almighty? Jag har inga direkta länkar som rör seriös forskning. Men jag har läst flera intervjuer och artiklar om den typen av forskning i bl.a. Illustrerad Vetenskap, dessutom fick Lunds Universitet (tror det var det) sin första proffesor i parapsykologi för nåt år sen. Resultat finns det också, Belmez- fallet t.ex. Det för väldokumenterat för att vara kunna vara falskt. Och exakt vad är det du menar med kameran/kameror? Bara ert lilla skämt visar hurpass lätt det faktiskt är att lura folk. Det var många som gick på det eftersom ni lovade och svor att det inte far fejk. Det är så alla gör, och många går på det. Nej, klart att det inte är personer som Photoshoppat varenda bild som ligger på nätet och sedan ljugit om det. Precis som jag säger, en del talar nog sanning. Bara det att "spöket" har en naturlig förklaring. Förresten, var är Cyprez att backa upp dig? Vi trodde faktiskt att vi skulle bli genomskådade ganska snart. Alla gick inte på det, som du själv kan läsa. Men jag tror att vissa här behöver läsa på lite mer om "spöken". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Men spöken har inte försvunnit? Jo, spöken har försvunnit! Herregud, normala människor tror inte på spöken. Vissa barn gör det och en hel del knäppa vuxna också. Men det är inte som förr i tiden när det var självklart att spöken existerade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Jo, spöken har försvunnit! Herregud, normala människor tror inte på spöken. Vissa barn gör det och en hel del knäppa vuxna också. Men det är inte som förr i tiden när det var självklart att spöken existerade. Spöken finns visst. Jag har varit i 3 spökande byggnader i mitt liv. 1 i Varuträsk (där pappa bodde som liten, och det är inte lugnt där ännu. Han är 51). Där jag bor nu i Skellefteå. Och i Munkviken.. Tro det eller ej, ni som varit där. Det spökar där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Spöken finns visst. Jag har varit i 3 spökande byggnader i mitt liv. 1 i Varuträsk (där pappa bodde som liten, och det är inte lugnt där ännu. Han är 51). Där jag bor nu i Skellefteå. Och i Munkviken.. Tro det eller ej, ni som varit där. Det spökar där. Nej, det spökar inte där. Det är du som TROR att det spökar där och det är INTE samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 @ Jacker När dom är inne i något övergivet hus så tar han kameran och fotograferar tre bilder mot ett fönster någon våning upp och sedan när de framkallar bilderna ser dom ett spöke... Eller den där filminspelningen (?) eller vad de höll på att spela in, så ser dom en man i bakgrunden... --- Men jeez... din länk kan väl knappast räknas som "noterbara resultaten från seriös forskning"... --- Sökte däremot vidare på Lunds universitet... Och det stämde att de anställt någon där att behandla bl.a. det ämnet... Dock kunde jag inte hitta några resultat... --- Däremot hittade jag en svensk sida som tog upp ämnet lite mer där man kan läsa följande: "Parapsykologi är ett delområde inom psykologin, som behandlar hypotetiska psykologiska fenomen som inte låter sig förklaras i termer av kända naturlagar. Detta betyder emellertid inte att parapsykologin sysslar med ”övernaturliga” ting. Det är istället så att OM något parapsykologiskt fenomen klart skulle kunna bekräftas så skulle detta fenomen vara att betrakta som ett nytt naturfenomen, och detta skulle i sin tur betyda att den naturvetenskapliga världsbilden mer eller mindre skulle behöva förändras." http://www.psychology.su.se/units/cogn/par...k/parapsyk.html Slutsats: Ingenting hittills har bevisat att det verkligen på riktigt finns spöken, alltså har jag rätt... Dom där "experterna" man ser i dom knäppa spökfilmerna får säga vad dom vill... Men vetenskap går före... Men okej hypotetiskt... Om någon mot förmodan skulle hitta riktiga bevis för att spöken finns , lovar jag att acceptera det... Men tro mig... Jag kommer inte hålla andan till den dagen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Jag tycker att det mesta i dokumentären är lite för bra. Speciellt intervjuerna med de "drabbade". Men så är det ju också med tv-dokumentärer, ska det vara något som många vill se måste det vara häpnadsväckande. Jag tycker att en del riktigt fantastiska händelser blandas med andra, lite mer tveksamma historier som jag inte kan låta bli att misstänka som arrangerade. Ta den om killen de visar efter sjätte sinnet-sekvensen, varför sitter han och håller i en massa pengar i en av de sista scenerna? Sedan att skaparna inte drar sig för att lägga in varg-yl, skumma klockspel eller eller liknande ljudeffekter visar ju att de mest av allt vill skrämma människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts