Jump to content

Dokumentärdags - Worlds Scariests Ghosts

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jo det har jag. Men mamman berättade ju att när hon var liten kollade hon alltid bakom ryggen som att något fanns där. Det var ju mamman och alla andra som bara såg ljusskenen på bilderna.

Your point is? :unsure:

Flickan ser (om man ska tro det) kompletta kroppar, spöken där andra inte ser någonting. Tar man en bild får man ett vitt ljus på bilden, man får inte vad flickan ser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Your point is? :unsure:

Flickan ser (om man ska tro det) kompletta kroppar, spöken där andra inte ser någonting. Tar man en bild får man ett vitt ljus på bilden, man får inte vad flickan ser.

Jag uppfattade det som att du skrev att flickan själv bara såg ljusskenen på bilderna, därav mitt svar. ;)

Men då förstår jag!

Redigerad av Roller_Girl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar en sak till, den där flickan med skyddsängel, var hon för rädd för att prata om det? Om hon nu sett den sedan hon var bebis så borde hon väl vara van. Och om hon nu kan prata borde hon väl kuna prata om den..

Det är inte särskilt sannolikt att allt är fejkat. Visst, folk försöker men blir ofta genomskådade. Faktan och historierna bakom det som visas i dokumentären är inte helt åt skogarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det senaste året har det blivit lite av en trend med spökfilmer och liknande här på forumet - så vad sägs om den här dokumentären?

Worlds Scariests Ghosts Caught On Tape

Autentiskt eller fejk?

Spöken är hokuspokus som bara hittats på för att Tv4plus ska kunna fylla ut sin tablå... Som ändå bara ses av arbetslösa och sådana som verkligen inte har något vettigt för sig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att massor av program med "övernaturliga fenomen" så är det bara rent bullshit... Jag såg ett danskt program när jag var nere i Skåne (och nej jag hade inget vettigt för mig) och där springer de bara runt och hjälper en familj vars hus är "hemsökt" och letar efter "spöket".

OCH TRO DET ELLER EJ!!! Så kunde givetvis en hokuspokus-expert prata med "spöket" och få den att sluta störa familjen som bodde där... Imponerad som man en kan bli av det så kan man kallt konstatera att inte fan hade de fångat något "spöke" på bild... Utan bara fina små close-ups på tomatröda familjemedlemmar som var "vettskrämda" (Ya rly)...

Annars är det allmänt känt att man kan manipulera bilder med datorn... Trots att många vet det faller de ändå i fällan att "Ohh spöken det måste vara något som finns varför skulle det annars folk prata om dem"...

Och om de verkligen hade funnits hade det dokumenterats och blivit bevisat av riktiga vetenskapsmän och inte de här hokuspokusexperterna.

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men därmed är inte allt fejk. Folk har upplevt fenomenet "spöken" sen urminnes tider, men det behöver inte vara just "spöken" (döda människor). "Spöken" har fångats på foton långt innan första datorn kom.

Du behöver ju inte redigera efteråt. Det går lika bra att hänga upp ett skynke och sedan filma, det behövs ingen dator för det.

Och att myten spöken har funnits länge säger ingenting. Det gör det bara till en gammal myt.

Du skulle bli förvånad om du fick veta hur många som faktiskt är villiga att öppet ljuga bara för att få uppmärksamhet. Betyder det att alla på filmen ljuger? Nej, en del kan säkert tala komplett sanning. Bara det att det som de såg inte var ett spöke, utan en kanin, ballong eller en förvirrad lapplisa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte något av det som ses på filmen liknar någon form av atrapp. :P

Men inget av det här var fångat långt före datorn kom, det är det som jag pratar om. ^_^

Exempel är de första Nessie- fejkbilderna som gjordes mycket tidigare än när datorn fanns... Då var det stockar etc man fotograferat istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor