Jump to content

Dokumentärdags - Worlds Scariests Ghosts

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Såg den där på tv i sammanband med halloween för några år sedan.

Tror det mesta är fake, men vissa verkar också ganska trovärdiga.

Jag kom och tänka på en sak, de mesta som "rör" sig "rör" sig åt sidorna

och utåt, aldrig upp eller ner.

Kan det vara för att det är lättare att fejka saker åt sidorna än just upp

och ner?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man tittar på datumet så är många av bilderna/filmerna tagna för 10 år sen. Amatörfotografer kan väl knappast haft tillgång till sån avancerat fotoredigeringsteknik på den tiden? Och vad jag förstått så har filmerna varit kända ett tag, så redigering i efterhand borde också vara svårt.

Creepy iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

10 år sedan, alltså 1996.

Tekniken var faktiskt inte alls tokig då, och de där sakerna man

ser i filmerna skulle nog inte kräva mycket avancerad teknik.

(Tänk på att t.ex. Starwars 4,5,6 hade funnits i ett tiotal år och

mer 1996.) Vissa saker skulla man nog kunna göra enkelt med

en tun tråd och en rätt lagd skugga.

Andra "avancerade" saker som när lilla tjejens stol rör på sig

lite uppåt och ot sidorna är nog inte heller så svårt att fejka,

tänk på hur lätt "magiker" fejkar sina trick för att få dem att se

väldigt verkliga ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... Andra var daterade till -94 eller tidigare. Folk hade knappt persondatorer på den tiden. Sen är det svårt att fejka något och få med det i en dokumentär, dem har förmodligen filmexperter som undersöker sakerna dem visar. Alla ljuger inte precis. Spöken är också något som har "existerat" i flera hundra år, så bara för att datorer och filmredigeringsteknik dyker upp blir inte allt automatiskt fejk. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt i hela dokumentären kan ju lika gärna vara fejk. Dock intressant.

Tycker bara det är konstigt att dom inte filmar i hela rumen när t.ex stolar flyttas, eller varför går dom inte upp och kollar på den där vinden när killen får snaran över huvudet? Det kan ju för fan lika gärna sitta en människa där uppe.. Eller dom kan ju åtminstone ringa polisen..

Redigerad av Roller_Girl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt i hela dokumentären kan ju lika gärna vara fejk. Dock intressant.

Tycker bara det är konstigt att dom inte filmar i hela rumen när t.ex stolar flyttas, eller varför går dom inte upp och kolar på den där vinden när killen får snaran över huvudet? Det kan ju för fan lika gärna sitta en människa där uppe.....

Skulle du gått dit upp? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... Andra var daterade till -94 eller tidigare. Folk hade knappt persondatorer på den tiden. Sen är det svårt att fejka något och få med det i en dokumentär, dem har förmodligen filmexperter som undersöker sakerna dem visar. Alla ljuger inte precis. Spöken är också något som har "existerat" i flera hundra år, så bara för att datorer och filmredigeringsteknik dyker upp blir inte allt automatiskt fejk. >_<

Och vem har sagt att dom bara hade tillgång till persondatorer då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är skeptisk till sådant här. Den röda fläcken på babyn kan vara vad som helst, men bara för att det är i detta sammanhang så blir alla livrädda. Har man väl börjat tro att huset är hemsökt kan man få de mest naturliga saker att kännas spöklika. Detsamma gäller de som vaknar upp och inte kan röra sig, det har ju redan nämnts i LD- tråden. SP. Sleep Paralysis. Inget konstigt med det. Däremot var ungarna med "skyddsänglar" intressanta, men sådant kan man aldrig tro på förrän man ser det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sjutton vet du om det? Det kanske är skådespeleri alltihop, dom får ju många tittare iaf.

Läs vad jag tidigare skrev. Det funkar inte i längden att beskylla datorer och internet. Spöken som fastnar på foton och film har hänt sålänge som kameror funnits.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar en sak till, den där flickan med skyddsängel, var hon för rädd för att prata om det? Om hon nu sett den sedan hon var bebis så borde hon väl vara van. Och om hon nu kan prata borde hon väl kuna prata om den..

Ehm, jag vet inte hur det är med dig, men om jag var omgiven av spöken skulle jag nog aldrig vänja mig, även om de funnits där sen födseln. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, jag vet inte hur det är med dig, men om jag var omgiven av spöken skulle jag nog aldrig vänja mig, även om de funnits där sen födseln. :unsure:

Om jag var omgiven av ett ljussken är det väl självklart att jag hade vant mig. Och om jag hade kunnat prata hade jag ju iaf vågat prata om det, det blir väl knappast värre för det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor