Jump to content

Hårwax

Weener
 Share

Recommended Posts

Man kan läsa lite då och då i Bild-på-dig-själv topicen om olika vax som är bra, men kan vi inte ta det snacket här i stället?

Jag söker ett vax som får håret att stå länge, och att det inte blir glansigt och äckligt, utan att det bara står upp och håller i sig hela dagen.

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan läsa lite då och då i Bild-på-dig-själv topicen om olika vax som är bra, men kan vi inte ta det snacket här i stället?

Jag söker ett vax som får håret att stå länge, och att det inte blir glansigt och äckligt, utan att det bara står upp och håller i sig hela dagen.

Några tips?

Har ett bra svindyrt 149krs vax, har det inte just nu så jag kommer ej ihåg vad det heter. Återkommer.

Lätt att stylea med, står bra samt bevarar hårets naturliga hårfärg ^^. Dessutom går det att tvätta ur vilket inte daxvax gör.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett bra svindyrt 149krs vax, har det inte just nu så jag kommer ej ihåg vad det heter. Återkommer.

Lätt att stylea med, står bra samt bevarar hårets naturliga hårfärg ^^. Dessutom går det att tvätta ur vilket inte daxvax gör.

Du tänker på den röda mardrömsburken, annat daxvax försvinner utan problem i duschen. Super Neat heter den jag har.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad du än gör använd inte daxvax. Du kommer slita sönder håret helt och hållet, och behöva raka av dig allt hår om du ska får bort det.

Har använt daxvax väldigt mycket då det var det ända som kunde få mitt hår att vara som jag ville. Efter ett tag blev det dock aldrig bra då hela håret var sönder slitet.

Det bästa jag kan rekomendera för dig är grönt D:fi.

Den enda fördelen med dax vax är väl att det är såpas billigt gämfört med andra vax som går på över 200 kr :/

Redigerad av Roller_Girl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag inget hår på skallen, men när jag hade det använde jag ett vax som jag var grymt nöjd med. Tror att det hette sweet georga brown eller nått liknande. Röd bruk med lite vitt på. Super bra. Det ända problemet är att det sitter jarnet hårt så man får schamponera 3-4 ggr innan det försvinner.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga efter "torrwax". Det har jag börjat använda, det gör att håret blir stelt och ser torrt ut, istället för glansigt och äckligt. Man kan fortfarande forma om det. Jag har en sort som heter CREW (matte), kostade 200 spänn, det är absolut värt. Mycket snyggare hår än med vanligt wax, frisyren håller bättre. Tänk på att va helt torr i håret när du fixar frisyren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker folk underskattar daxwax. Det är inte svårt att få ur håret, det är bara alla som tar för mycket! Tar man det lugnt, med bara lite vax i taget så ser det inte heller flottigt ut.

Jag ska dock också testa annat vax nu, efter som dax inte passar så bra till kort hår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker folk underskattar daxwax. Det är inte svårt att få ur håret, det är bara alla som tar för mycket! Tar man det lugnt, med bara lite vax i taget så ser det inte heller flottigt ut.

Jag ska dock också testa annat vax nu, efter som dax inte passar så bra till kort hår.

Ehm, det är meningen att användas till kort hår. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor