Jump to content

Pixelbattle.inc.se

Juster
 Share

Recommended Posts

Det är ett så kallat RPG-spel. Alltså man spelar inte på riktigt.

Man startar med 15000 krediter och det går ut på att köpa en bil, skaffa ett jobb och en sponsor sen trimma upp bilen och styla sen raca och ställa ut bilen. Bilarna i fråga är pixelbilar/mangacars.

Ett race funkar såhär: Man skriver en request, alltså att man vill ha ett race med vem som helst, eller en challenge om man vill utmana nån specifik, sen så när man har fått ihop deltagare så "dömer" nån racet, alltså hittar på en "historia" om hur racet gick.

Det utspelar sig på ett forum, vi har 200 medlemmar just nu och söker fler.

Adress: www.pixelbattle.inc.se

Det finns tuningaffärer, trimaffärer och bilaffärer. Det finns även en del där man kan köpa bl.a begagnade motorer (t.ex om du vill ha en RB26DETT (Skyline GTR-motor) i din Nissan 180SX och där man kan sälja sin bil/köpa andras begagnade bilar.

Joina gärna. >_<

Bifogar en bild på en pixelbil

post-3647-1150788363_thumb.jpg

Redigerad av GTA NÖRDEN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har oxå joinat :lol:credbox_720810_0.png

Mitsubishi Lancer Evo V GSR 4WD Single Turbo

Money: 8900

Weight: 2767

HP: 345

Dmg: 0/10

En fråga bara, när man köper något står det -xx weight ska man ta bort weight då eller ska man lägga på weight? t.ex om jag har 2456 weight o köper en sak med -50 weight, ska jag ha 2406 weight då eller 2506 weight?

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga till, på vissa delar står det typ +40 RP, vad är RP för något? Ni borde nog utveckla Help lite med en F.A.Q osså..

Och om du är admin, kan du kolla på min job och min sponsor request? :lol:

NVM, har fått mitt jobb :)

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har rejsat mot honom. Du ska rejsa mot mig i ett touge drift-lopp bara prillan får tummen ur vagnen och dömer racet.

Mina bilar:

RX7:an (den röda) är till salu för 15.000 krediter, precis vad man startar med. Den har 550 hp. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest markus15
Någon som vet om det finns ett bodykit till Evo V? Hittar bara till Evo VII

Du kan använda i stort sätt vilket kitt som helst till precis vilken bil som helst :)

Det ända är bara att du kanske måste scala om kittena lite så dom passar just din bil :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor