YooSho Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Jag har alltid stört mig på att musiken ändras för mycket genom tiderna ibland bra, ibland dåligt. som t.ex hip hop. Förut hade det en mening eller dom flesta rapparnas lyrics hade mening. Nu känns det som att det ända dom rappar om är typ pengar, "bitches"/"hoes" och att vara G. OCH DET SUGER (iaf enligt mig) alltid undrat hur det är inom rock, punk och sånt. techno tror jag inte kan ändras så mycket. det är ju praktiskt nästan samma sak. Eller har jag fel inom det ? Undrade bara vad ni tyckte om det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Självklart har ju rocken utvecklas, jämför Queen, AC/DC, Def Leppard, Led Zeppelin etc med dagens rock tex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Jag tycker att det är synd att "jammning" är en försvunnen konst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 som t.ex hip hop. Förut hade det en mening eller dom flesta rapparnas lyrics hade mening. Nu känns det som att det ända dom rappar om är typ pengar, "bitches"/"hoes" och att vara G. OCH DET SUGER (iaf enligt mig) Håller med. Jämnför Tupac med 50 Cent liksom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 (redigerad) Det har på något sätt blivit lättare att komma undan med att vara jävligt okreativ. Lyssna bara på Dregens så kallade gitarrsolon. Kanske är det så att i takt med att de stora massorna slutat bry sig så mycket om musik har en hel del artister också gjort det. Edit: Stavfel. Redigerad 20 juni, 2006 av Streetwave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Rocken sökte sig två vägar efter The Beetles och Rolling Stones, Så tror jag iaf Antar att Pop och sånt är från beetles sida, Och hård rock och heavy metal från The Rolling Stones sida. Allt från 60 - 90 Tals band är nog det mesta jag lyssnar på ^^ Men sen kom Fjortis Revolutionen Dom ända modärna band jag lyssnar på är nog Powermetal banden som: Sonata Arctica, Stratovarius, Nocturnal Rites, Freedom call och sånt. Hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Hårdrocken har försämras helt klart. Det andra är väl samma som innan i princip. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 20 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Så alla här typ håller med om att musiken var bättre för? för det tycker jag. Och jag kan slå vad om att minst 60% av världen också tycker det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roller_Girl Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Musiken var helt klart bättre förr http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=37890 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Trancen och all annan elektronisk musik har ju utvecklats. Har inte funnits så jättelänge iofs. Kommit nyare under-genres på senare tid som tex. hardstyle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 80's Jag levde inte då men man minns ju musiken sen man var liten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Nu ska jag var alternativ och säga att den är bättre nu. Kanske är det bara för att jag bryr mig om hur det låter lika mycket som på hur bra låten är. Eller så är det bara att det är bättre...nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Mer musik från nutiden som jag tycker om, tycker dock om en del gammalt också, så som Iron Maiden (dom håller ju ioförsig på nu också) Kiss, AC/DC... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 (redigerad) Jag säger bara vad som gubbens gubbe skulle ha sagt:Det var bättre förr Redigerad 20 juni, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Sluta böla, all gammal musik finns ju fortfarande kvar. Bara kul med lite nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Den bästa musiken härstammar från Floridas tidiga 80-tal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 (redigerad) Dessutom kan ny musik inte vara gammal. Den borde i alla fall inte vara det. Lyssna på Backyard Babies och lyssna på Wildheart. Hör likheterna. BB gör ny musik som låter gammalt iom att låtarna är rena kopior på Wildheart. Redigerad 20 juni, 2006 av Streetwave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 21 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2006 Jag tycker att det är synd att "jammning" är en försvunnen konst. Det tycker Young också, Tillfällighet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Tycker att nästan all musik blivit sämre, förutom viss undantag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 23 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2006 Det tycker Young också, Tillfällighet? Young's words is law. Efter att ha läst igenom hela Thrasher weat är jag överygad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts