Jump to content

Invandrare som begår brott.

Roller_Girl
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tänker passa på o fråga om Moderaterna är typ emot Invandrare eller nåt? jag har för mig de... iallafall min mamma sa de så. Hon kanske har fel :lol:

Partiet är självklart inte emot invandrare men medlemmarna är förmodligen det i större utsträckning än från tex vänsterblocket. Men det finns andra anledningar att inte rösta på moderaterna.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår din idé om att skicka tillbaka invandrarna som inte sköter sig, om vi då säger att Boris från Ryssland kommer till Sverige för att mörda någon eller bara begå massor av hemska brott så skulle detta kunna vara en ide men så fort personen bosatt sig i Sverige och fått kids som kallas "invandrare" men i själva verket är svenskar eftersom dom är födda i Sverige så är ditt föreslagna system ogenomförligt... Om en person har växt upp i Sverige bara kan svenska och sedan ska skickas till Somalia för att sin Gammelmormor invandrade därifrån... Då kan kanske personen ingenting om detta ställe...

Kan inte göra så mycket annat än att ge dig en stor eloge! Jävla bra skrivet!

Edit: Snälla hummler om du vill ha en främlingsfientlig åsikt så kom med något argument som faktiskt är ditt istället för att länka något parti som lägger orden i din "patriotiska" mun.

Och.. jaa.. tillåt mig citera en mycket god vän till mig: "Så jävla rätt!" :lol:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte bannlysa svenskar också? Varför ska de få stanna bara för att de bott här längre (som de inte ens gör ibland, tolkvåringar har sagt "åk hem" till mig, fast än jag varit längre i Sverige än dem)? Ett brott är ett brott, alla ska behandlas lika oavsett var man kommer ifrån.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte bannlysa svenskar också? Varför ska de få stanna bara för att de bott här längre (som de inte ens gör ibland, tolkvåringar har sagt "åk hem" till mig, fast än jag varit längre i Sverige än dem)? Ett brott är ett brott, alla ska behandlas lika oavsett var man kommer ifrån.

Sijenna vet hur det ska gå till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Vem sjutton har sagt att jag pratar om infödda? :D

BTW, hur gjorde dom i Frankrike då? Under upploppen som var nyligen skickade dom ju iväg icke infödda invandrare som var med i upploppen eller hur det var, kommer inte ihåg men dom kunde tydligen lösa det.

EDIT: För mig är det en självklarhet att om man ska få bli medborgare i ett land man inte är född i så ska man ge fan i att begå brott

Redigerad av Roller_Girl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: För mig är det en självklarhet att om man ska få bli medborgare i ett land man inte är född i så ska man ge fan i att begå brott

Och för mig är det en självklarhet att man ska få jobb om man heter muhammed, nahom, boris eller vad man nu heter. Och då slipper man bli brottslingar och sno plånböcker för att mata sin son/dotter/fru. Ellerhur?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och för mig är det en självklarhet att man ska få jobb om man heter muhammed, nahom, boris eller vad man nu heter. Och då slipper man bli brottslingar och sno plånböcker för att mata sin son/dotter/fru. Ellerhur?

Och för mig är det en självklarhet att man ska kunna få spela fotboll på skolgården, men vad sjutton har det med detta att göra? Vill du prata om hurvida invandrare blir behandlade av deras arbetsgivare för att dom heter nahom kan du väl göra en tråd för det. Eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänker passa på o fråga om Moderaterna är typ emot Invandrare eller nåt? jag har för mig de... iallafall min mamma sa de så. Hon kanske har fel :D

Moderaterna är inte emot invandrare på det sättet som de främlingsfientliga partierna är men de har en striktare linje än vänsterblocket...

På det sättet att:

Vänsterblocket säger att Sverige kan släppa in 100 000 invandrare ett år och ge dem uppehållstillstånd.

Medan Moderaterna kanske mer tycker att 25 000 får räcka...

Min uppfattning är iallafall att moderaterna inte är emot invandrare men de har väl lite striktare syn på det än vänsterblocket...

Edit:

Otroligt sant, tyvärr är det inte så... :/

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och för mig är det en självklarhet att man ska kunna få spela fotboll på skolgården, men vad sjutton har det med detta att göra? Vill du prata om hurvida invandrare blir behandlade av deras arbetsgivare för att dom heter nahom kan du väl göra en tråd för det. Eller hur?

Men du är ju fan puckad. Varför snor man? För att man inte har råd att köpa något. inte ser man bil gates sno kexpacket i ica, eller hur?

Men en fattig kan man ju se sno kexpacket. Vad är slutsattsen? Har man ett jobb så behöver man inte sno något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du är ju fan puckad. Varför snor man? För att man inte har råd att köpa något. inte ser man bil gates sno kexpacket i ica, eller hur?

Men en fattig kan man ju se sno kexpacket. Vad är slutsattsen? Har man ett jobb så behöver man inte sno något.

Är det jag som är puckad? Är det inte du när du tror att kriminell = fattig? Sedan är det väl skillnad på att sno kexpaket och t.ex. våldta, som man säkert också bara gör för att man är fattig, men den ser du kanske inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med dig om att alla bör få lika chans till jobb.

Men i Sverige är bidragsnivåerna så förbannat höga att det inte finns någon som helst orsak till att stjäla.

De som stjäl brukar dessutom vara lågutbildade, alltså är deras chanser att få jobb rätt så ruttna, ens med anonym ansökan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem kom ens på detta med att skicka ut alla kriminella invandrare ifrån landet? Shiezz! Måste säkert ha kommit ifrån nån rasist.

Nej, dock någon som är ganska trött på människor som förstör i ett land dom fick komma till för att överleva. Visst är det ofta barnen som förstör, men deras föräldrar fick komma hit och överleva, påså sätt borde dom visa mer respekt. Men visst, det finns ju mycket svenskar som förstör lika mycket. Men ni fattar säkert min poäng. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högerhänta är överrepresenterade i brottsstatistiken.

Utifrån detta kan vi dra slutsatsen att vänsterhänta är mycket snällare och att fällda högerhänta brottslingar måste omskolas till vänsterhänta omedelbums!

Att invandrare är överrepresenterade inom brottstatistiken betyder absolut ingenting.

Och btw, den typiska våldtäkstmansprofilen är en svensk man i 25-30 års åldern enligt polisens profil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor