Roller_Girl Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 (redigerad) Har tänkt på en sak väldigt länge nu. Det låte kanske både rasistiskt och omöjligt. Men, Sverige är ett land som tar (har tagit) in oehört mycket invandrare. ca 20% av befolkningen har idag utländsk bakgrund och ca 10% är direkt invandrare. "För samtliga anmälda brott är invandrare dubbelt överrepresenterade." "Av 100 anmälda brott står invandrarna för 16 trots att de bara utgör 10 procent av befolkningen." Ni har säkert sett mycket om det på tv osv, invandrare begår mycket brott. Kommer inte ihåg vad det var men av personrån var det väl 80-90% invandrare som stog för dom. På våldtäkter står det såhär: "9 invandrare av 10 000 jämfört med 2 svenskar av 10 000 registreras för våldtäkt." Hur som helst. Det jag tänkte på var att inte fan begår alla invandrare brott, men visst får dom ta skit för det. Rasism och fördomar är bara några saker som straffar oskyldiga invandrare men också dör många för att dom inte får komma in i sverige för att där finns dom här invandrarna som våldtar och rånar istället. Så jag tänkte, varför i hellvete kan man inte skicka ut invandrare som begår brott ur landet?! Helt seriöst, om dom ska få komma hit, om Sverige räddar deras liv, då får dom väl för fan leva på lite villkor?! Då får dom väl för sjutton uppföra sig som människor och ge fan i att begå brott?! Är det konstigt att man läser saker som att nattklubben Honey inte vill släppa in unga invandrare? Det borde nästan inte vara det med dom fördomar som finns just nu. För vad händer idagsläget? Jo, dom åker i fängelse och går sedan med i kriminella gäng och det slutar upp med en kula ihuvudet för någon. Får dom barn eller har dom syskon så drabbas även dom och dras in i kriminaliteten. Det bara ökar och ökar. Kan det inte vara in möjlighet att få stopp på mycket kriminalitet och dessutom rädda oskylida genom att bannlysa dom från Sverige om dom begår brott? Kan det vara så svårt att dom får skriva på papper att om dom begår brott som ger mer än x antal månader i fängelse eller begår mer än x antal brott så får dom helt enkelt lämna Sverige. Är det så svårt? Hoppas inte nån missförstog mig nu, men vart ligger ni i denna frågan? Redigerad 17 juni, 2006 av Roller_Girl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Kan dom inte sköta sig kan dom skickas bort härifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Dessa brottslingar är oftast inte de personer som har fått flyttat hit. Det är deras föräldrar. Det är lite svårt att "skicka hem" någon som är född här i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Håller med. men dom invadrarna som sköter sig, som inte begår brott, dom ser jag som helt vanliga människor, men dom kriminella invadrarna borte skickas tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roller_Girl Skrivet 17 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 (redigerad) Dessa brottslingar är oftast inte de personer som har fått flyttat hit. Det är deras föräldrar. Det är lite svårt att "skicka hem" någon som är född här i Sverige. Inget. Redigerad 17 juni, 2006 av Roller_Girl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Dessa brottslingar är oftast inte de personer som har fått flyttat hit. Det är deras föräldrar. Det är lite svårt att "skicka hem" någon som är född här i Sverige. Höhö precis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Dessa brottslingar är oftast inte de personer som har fått flyttat hit. Det är deras föräldrar. Det är lite svårt att "skicka hem" någon som är född här i Sverige. Precis, det är ofta andra generationens invandrare som begår dessa brott. Deras föräldrar kanske älskar Sverige och tycker att sverige har gjort skitmycket för dem. Men för deras barn finns inte den respekt och tacksamhet som hos deras föräldrar. Så om man växer upp i t.ex rinkeby eller tensta, där det är så fet segregation så det inte är sant så är det säkert svårt att uppskatta Sverige och dess befolkning. Om man då skulle skicka iväg dessa invandrare måste man skicka iväg alla andra Svenskar som begår ett visst antal brott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 (redigerad) Dessa brottslingar är oftast inte de personer som har fått flyttat hit. Det är deras föräldrar. Det är lite svårt att "skicka hem" någon som är född här i Sverige. då får man väl låta dom vara...sen när dom väl har gått över en gräns så skiter man i det o skickar hem dom bara, med eller utan deras föräldrar. till deras land dvs. Redigerad 17 juni, 2006 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 då får man väl låta dom vara...sen när dom väl har gått över en gräns så skiter man i det o skickar hem dom bara, med eller utan deras föräldrar. till deras land dvs. Ehhhh jaha men Sverige är "deras land" ska man skicka dom till typ Iran före att deras päron bodde där för typ 20 år sen? sen kan man ju inte tvinga föräldrarna att flytta tillbaka till sitt hemland bara för att deras unge gjort nåt. Om Sverige gjorde så skulle man typ få FN, rädda barnen, röda korset och en jäkla massa orginationser mot sig och anklaga oss för att bryta mot mänskliga rättigheter genom att skicka tillbaka dom eller deras barn till ett land där dom säkert blivit utsatta för förföljeslse och en massa annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Gammla SVEEENSKA kärringar baxxxxxxxaaaar (snattar dom ni svennar säger) mer än "blattar" bara så ni vet .. !!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Gammla SVEEENSKA kärringar baxxxxxxxaaaar (snattar dom ni svennar säger) mer än "blattar" bara så ni vet .. !!! Yep, gamlingar är ena hejare på att tjåla grejjor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Har du tänkt på att kalla barn som är födda i sverige för invandrare är fel? Sen att alla går runt och tror att alla invandrare är tjuvar och har kommit hit för att sno våra pengar är väl samma sak som hitler menade med judarna. Ojj vad bra för att stöta ut invandrarna, de känner ju de sig hemma här och behöver inte bytta namn till sven för att ens få jobb. Men Nahom från Eritrea ska få bli städare och få 10kr i timmen och så Boris från ryssland som är proffesor i biologi ska få jobb som skyltupphållare i stan. Jo, det hjälper ju inte de att "baxxa" grejer för att klara sig i livet. Har ni/du tänkt på att sådant skit snack hjälper till att invandrare inte får några jobb och tvingas bli tjuvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 (redigerad) "Hej. Jag heter Sven Svensson. Det här är Sverige. I vårt land ska alla få lika mycket utrymme; villkoren måste ställas på samma nivå för var och varje individ. Ingen ska få hålla om större befogenheter än någon annan. Men det förståss: Det är ju vi svenskar - vi som växt upp med Allsvenskans matchschema och julaftonskalasen hos mormor nära hjärtat - som byggt upp vad Sverige nu är. Allt detta fina; sportkulturen, familjekänslan med semesterfärder till Medelhavet och dylikt, det kan vi inte riskera tas ifrån oss när Abdullah "terror" Muhammed tar sig rätten att vandra hit (troligen för att bomba eller tjuva i något oskyldigt villakvarter). Hmm... Jag har en idé. Vi tvingar in alla nytillkomna svenskar (sådana som tillhör familjer vars medlemmar inte bekantat sig med Arne Weises storhet, förståss) i en låda. En låda vi döper till "förorten". Där kan de, invandrarna, få möta vår finslipade, goda kultur... genom tv-apparater. Med all säkerhet kommer de känna sig välkomnade till vårt land, då de får möta allas vår egen Lasse Berghagen i stund då han alldeles bedårande bringar fram den där exklusiva "svenne-sommar-känslan" - detta utan att invandrarna stör den frid vi G O D A svenskar suktar efter. 'Vad planen tillför?' De lär sig kanske att respektera allt det fina vi givit dem, och förhoppningsvis lämnar de oss utan besvär. Sverige förblir Sverige. Underbart." Har ni smygrasister tänkt på en sak? Så gott som alla människor söker gemenskap, eller i alla fall uppmärksamhet, eller rätt att existera, eller en värdiga blickar kastad mot sig. Föds man i Vivalla gör man bäst i att följa de normer som där vilar under gatlyktorna. I Rinkeby ser principerna, och kraven på en människa, annorlunda ut = deras väg till möjliga livsmål (vilka nödvändigtvis inte är "gEt GaNGztAh', yO!1!!!") kräver andra utgångspunkter/avvikelser... Speciellt när ni smygrasister trampar på dem. En "terroristflock", eller "svennehora", för den delen, blir inte glad om dessa inte tillåts samråda på lika villkor med övriga medborgare i ett land. Folk kommer i många fall hit för att bli jämbördigt behandlade, inte för att bli piskade på utav samhället. Sverige är inte ditt, Sven. Sverige är till för dem som ställer upp på att märka alla lika från start. Min åsikt. Redigerad 17 juni, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roller_Girl Skrivet 17 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 (redigerad) Sen får vi ju ta detta igen. Det jag pratade om var invadrare SOM BEGÅR BROTT och inte oskyldiga, men självklart ska ju någon som tar illa upp komma in och börja prata om hitler och judar, vad fan har det med saken att göra? Invandrare som begår brott är en sak. Invandrare som inte begår brott är en sak. Och dessa ungdomar som då är födda i sverige av invadrande föräldrar, skicka dom tillbaka då med sina föräldrar såklart efter att dom våldtagit tillräckligt med tjejer och stuckit ner tillräckligt med killar. För hellvete öppna ögonen. Jag snackar inte om oskyldiga judar, jag snackar om invandrare som begår brott och sedan hamnar i alban ligan. Jag snackar om invandrare som får oskyldiga invandrare att bli misshandlade av rassister och som får leva med fördomar hela sitt liv. Men jodå, fan jag är ju hitler kopia. Jag har skit mycket kompisar som får ta skit dagligen bara för att dom är invandrare. I min förra skola slog 4 killar i 9an ner en tjej i 6an för att hon bar slöja, exempel på vad som håller på att hända bara för att nynasismen och fördomar väcks dagligen. Men jag tänker fortfarande som hitler, ah jo. Och en sak till, om det är andra generationens invandrare som begår brott vem fan TVINGAR dom som någon skrev? Om deras föräldrar klarade sig så bra utan att begå brott, varför ska deras 17 åriga son inte göra det? Varför ska dom slå råna och våldta? ja det var ganska tydliga siffror angående rån och våldtäckter, kan någon förklara dom för mig förutom att dom tycker att dom borde få en villa och bra jobb bara för att dom fick komma till sverige? Redigerad 17 juni, 2006 av Roller_Girl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Men förihelvete. Har du läst nått att texten som skrivits i denna tråd? Att stänga ute invandrare från jobb hjälper ju dom att inte sno. "Och dessa ungdomar som då är födda i sverige av invadrande föräldrar, skicka dom tillbaka då med sina föräldrar såklart efter att dom våldtagit tillräckligt med tjejer och stuckit ner tillräckligt med killar. " -En invandrare våldtar- JÄVLA IDIOT BLATTAR! DRA HEM TILL DITT HEMLAND -Alla invandrare är våldtäcksmän- -En svensk våldtar- Stackarn har problem -Det finns folk som är galna här i världen- Inte har jag sett någon topic om Hagamannen, alla svenskar är som honom. Men diskutioner som denna finns det gott om. Jag har aldrig sett att någon tar fram de positiva sidorna om "oss", att invandrare byggt sverige utan att bara att vi är våldtäcksmän. Inta tar man upp om alla prästarna som är pedofiler, inte tar man upp om gubbarna som lurar små barn. Såna topicar är oftast idiotiska och fult med folk som blir idiotförklarade av folk som fattar ordentligt vad saker och tingt handlar om. Och slutligen: Vet du varför saker är som det är? Pågrund av personer som du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roller_Girl Skrivet 17 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 (redigerad) Men förihelvete. Har du läst nått att texten som skrivits i denna tråd? Att stänga ute invandrare från jobb hjälper ju dom att inte sno. "Och dessa ungdomar som då är födda i sverige av invadrande föräldrar, skicka dom tillbaka då med sina föräldrar såklart efter att dom våldtagit tillräckligt med tjejer och stuckit ner tillräckligt med killar. " -En invandrare våldtar- JÄVLA IDIOT BLATTAR! DRA HEM TILL DITT HEMLAND -Alla invandrare är våldtäcksmän- -En svensk våldtar- Stackarn har problem -Det finns folk som är galna här i världen- Inte har jag sett någon topic om Hagamannen, alla svenskar är som honom. Men diskutioner som denna finns det gott om. Jag har aldrig sett att någon tar fram de positiva sidorna om "oss", att invandrare byggt sverige utan att bara att vi är våldtäcksmän. Inta tar man upp om alla prästarna som är pedofiler, inte tar man upp om gubbarna som lurar små barn. Såna topicar är oftast idiotiska och fult med folk som blir idiotförklarade av folk som fattar ordentligt vad saker och tingt handlar om. Och slutligen: Vet du varför saker är som det är? Pågrund av personer som du. Märker tydligt att du är invandrare och tar då illa upp av min tråd? För hellvete, jag skriver klart och tydligt att jag INTE drar alla över en kam utan menar KRIMINELLA invandrare = Invadrare som begår brot!! Du skriver att jag drar alla över en kam vilket jag INTE gör. OCh varför skulle jag tycka synd om hagamannen, vad har det ens med detta att göra? Och slutligen: Förklara vad personer som jag är, rassist för att jag är svensk? hatar alla invandrare för att jag har svenskt efternamn, nej så är det inte. Som sagt har många kompisar som är invandrare. EDIT: äh det här gick inte att disskutera pga av att, precis som jag trodde, någon tar illa upp och kallar mig rassit, lika bra att låsa tråden. Redigerad 17 juni, 2006 av Roller_Girl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Sen får vi ju ta detta igen. Det jag pratade om var invadrare SOM BEGÅR BROTT och inte oskyldiga, men självklart ska ju någon som tar illa upp komma in och börja prata om hitler och judar, vad fan har det med saken att göra? Invandrare som begår brott är en sak. Invandrare som inte begår brott är en sak. Och dessa ungdomar som då är födda i sverige av invadrande föräldrar, skicka dom tillbaka då med sina föräldrar såklart efter att dom våldtagit tillräckligt med tjejer och stuckit ner tillräckligt med killar. För hellvete öppna ögonen. Jag snackar inte om oskyldiga judar, jag snackar om invandrare som begår brott och sedan hamnar i alban ligan. Jag snackar om invandrare som får oskyldiga invandrare att bli misshandlade av rassister och som får leva med fördomar hela sitt liv. Men jodå, fan jag är ju hitler kopia. Jag har skit mycket kompisar som får ta skit dagligen bara för att dom är invandrare. I min förra skola slog 4 killar i 9an ner en tjej i 6an för att hon bar slöja, exempel på vad som håller på att hända bara för att nynasismen och fördomar väcks dagligen. Men jag tänker fortfarande som hitler, ah jo. Och en sak till, om det är andra generationens invandrare som begår brott vem fan TVINGAR dom som någon skrev? Om deras föräldrar klarade sig så bra utan att begå brott, varför ska deras 17 åriga son inte göra det? Varför ska dom slå råna och våldta? ja det var ganska tydliga siffror angående rån och våldtäckter, kan någon förklara dom för mig förutom att dom tycker att dom borde få en villa och bra jobb bara för att dom fick komma till sverige? Om man ska lyssna på dig är alla kriminella invandrare våldtäktsmän, eftersom du tar upp just det hela tiden. Det stämmer ju knappast Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roller_Girl Skrivet 17 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 (redigerad) Om man ska lyssna på dig är alla kriminella invandrare våldtäktsmän, eftersom du tar upp just det hela tiden. Det stämmer ju knappast Och ännu en gång drar jag alla över en kam? jag nämde det kanske 2 ggr men det är knappast det jag försöker få sagt. Men som jag skrev tidigare, lås tråden då det inte kommer gå att disskutera. Känns som ni driver mied mig, seriöst vad fattar ni inte, jag "anklaagar" inte alla invadrare!!!!!!!!!!! :/ För vem sjutton har sagt att alla invadrare är våldtäcksmän? Ni har en ganska mycket liknande disskusion här, http://www.alltomtv.se/t43598.html. Redigerad 17 juni, 2006 av Roller_Girl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 En person med invandrarbakgrund som är svensk medborgare, är Svensk och kan Inte skickas någonstans eftersom att Sverige är deras hem. Det är inte svårt att förstå alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Om man då skulle skicka iväg dessa invandrare måste man skicka iväg alla andra Svenskar som begår ett visst antal brott. Yupp! Borde man definitivt göra. Palla att betala för en drös otacksamma parasitdjävlar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts