kantana Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Ja vad är en rar fil? för jag skulle ladda ner en sparninngs fil från www.gta-donloads.com men den var rar! och jag fattar inte vad jag ska göra med dom! en sak till, Jag kan inte ladda ner TDX workshop! vet nån varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 (redigerad) För att kunna öppna en .rar-fil så kan du använda t.ex. det eminenta programet WinRAR. EDIT: .rar är alltså ungefär som .zip, fast komprimerar ihop filen mer än än zippad fil. Redigerad 17 juni, 2006 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 (redigerad) RAR är som en kraftigare komprimerad ZIP en mapp med en massa filer på 1GB kan RAR komprimera till sisådär runt 300mb Medans ZIP bara kommer till 500mb typ. Sen kan RAR -en också vara splitrad upp i en massa RAR-filer och andra filer, då ska man extrahera den första RAR-filen så får man det som blivit komprimerat. Redigerad 17 juni, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 en mapp med en massa filer på 1GB kan RAR komprimera till sisådär runt 300mb Medans ZIP bara kommer till 500mb typ. Inte riktigt. Det beror helt på vilken typ av information dessa 1GB av filer innehåller. Om du kopierar en bild sex tusen gånger så kan det komprimeras intill oigenkännlighet, eftersom att alla filer innehåller samma information (samma set av ettor och nollor, eller bitar rättare sagt), men om det är filer som innehåller många olika typer av information, många olika bitar, så komprimerar den inte lika mycket. Jag tror att WinRar använder bättre komprimeringsalgoritmer än Winzip, dock. Onödigt inlägg va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Inte riktigt. Det beror helt på vilken typ av information dessa 1GB av filer innehåller. Om du kopierar en bild sex tusen gånger så kan det komprimeras intill oigenkännlighet, eftersom att alla filer innehåller samma information (samma set av ettor och nollor, eller bitar rättare sagt), men om det är filer som innehåller många olika typer av information, många olika bitar, så komprimerar den inte lika mycket. Jag tror att WinRar använder bättre komprimeringsalgoritmer än Winzip, dock. Onödigt inlägg va? Det var bara som ett exempel. En till sak är ju hur snabbt man komprimerar, ju mindre tid man vill att det ska ta ju större blir filen. i min version av WinRAR finns det 6 Komprimerings methoder: Store, fastest, fast, normal, good och best. Sen finns det ett till ganska kännt komprimerings program vid namn 7ZIP Går att tanka här http://www.7-zip.org/download.html Det borde kunna Extrahera/packa upp alla möjliga typer av Komprimerade arkiv. Och det är helt gratis, mot vad Winrar e. Men det är ju också förståss inte bästa programmet att komprimera själv med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 Jag vet att jag kan skriva elaka svar på liknande inlägg, men eftersom att jag har lovat mig själv att vara snällare, så ska jag inte kommentera alls, bara säga lyssna på föregående inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 (redigerad) Jag vet att jag kan skriva elaka svar på liknande inlägg, men eftersom att jag har lovat mig själv att vara snällare, så ska jag inte kommentera alls, bara säga lyssna på föregående inlägg. Eller ännu bättre skriv inget alls. Redigerad 18 juni, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 Bah! Orka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
nikke3D Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Här är alla snälla mot varandra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kantana Skrivet 21 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2006 Tack för alla svar asså!! nu fattar jag! Shyst!! shyst!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts