Boomer Skrivet 16 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2006 Ja suger på DoD men spelar ändå, för de e så jäkla kul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 25 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2006 Köpte dod:s igår genom steam. Och min fps suger, har testat låga, medium och höga inställningar. Har även testat -dxlevel 80 i launch options, men samma fps. Även testat -nosound och får en boost på kanske 5fps. Gjorde det där testet(http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest) och failade på grafikkortet(halflife 2) bild; http://img82.imageshack.us/img82/6610/18wb4.jpg Förrut så spelade jag cs:s på default settings, med 1024x768 och hade 30+ fps, utan hack. Nu så får jag 15-20fps på cs:s om jag kör så. På dod:s så har jag också runt 15-20(mindre på vissa ställen), och det hackar ganska mycket, med default settings, då. Så här ser det ut; http://img222.imageshack.us/img222/9472/26nb1.jpg Jag får dålig fps även om jag kör med allt på low, och lite små hackigt. Använder omegas senaste drivisar. Förresten, kollade på bilden igen och såg något med AGP, vad gör den egentligen? För innan formateringen så var den på 8x, men om jag hade det så kunde spel stanna upp och skärmen blev full av färger, så man va tvungen att starta om. Så jag hade alltid den på 4x, men efter formateringen så var den på av. Kan det ha med moderkortet att göra, kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 25 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2006 Förresten, kollade på bilden igen och såg något med AGP, vad gör den egentligen? För innan formateringen så var den på 8x, men om jag hade det så kunde spel stanna upp och skärmen blev full av färger, så man va tvungen att starta om. Så jag hade alltid den på 4x, men efter formateringen så var den på av. Kan det ha med moderkortet att göra, kanske? AGP är väl föregångarn till PCI o PCI-Express tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 25 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2006 Köpte dod:s igår genom steam. Och min fps suger, har testat låga, medium och höga inställningar. Har även testat -dxlevel 80 i launch options, men samma fps. Även testat -nosound och får en boost på kanske 5fps. Gjorde det där testet(*länk*) och failade på grafikkortet(halflife 2) bild; *bild* Förrut så spelade jag cs:s på default settings, med 1024x768 och hade 30+ fps, utan hack. Nu så får jag 15-20fps på cs:s om jag kör så. På dod:s så har jag också runt 15-20(mindre på vissa ställen), och det hackar ganska mycket, med default settings, då. Så här ser det ut; *bild* Jag får dålig fps även om jag kör med allt på low, och lite små hackigt. Använder omegas senaste drivisar. Förresten, kollade på bilden igen och såg något med AGP, vad gör den egentligen? För innan formateringen så var den på 8x, men om jag hade det så kunde spel stanna upp och skärmen blev full av färger, så man va tvungen att starta om. Så jag hade alltid den på 4x, men efter formateringen så var den på av. Kan det ha med moderkortet att göra, kanske? Lite skillnad på CS:S och DoD:S, DoD:s använder mkt mer av allting än CS:S. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2006 Jag har också dod:s..... e skit roligt. Man har såklart högsta inställningarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 25 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2006 Ska nog spara ihop pengar till att köpa DoD:S.. Kostar ju 140 spänn. Har 4 dammiga kronor i min plånbok just nu.. >.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 25 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2006 Text.. Text.. Bild.. Text.. Bild.. Mera text.. Konstigt. Säker på att du har installerat Dom senaste drivrutinerna. Det står att ditt Grafikkort inte har DirectX 9.0 stöd quotat från ATIs hemsida: -A powerful base of four rendering pipelines, two geometry engines, and support for the AGP 8X standard -Inspiring cinematic quality from ATI’s leading engineering -Full support for Microsoft® DirectX® 9.0, the industry-leading API for the most wanted gaming titles -Next-generation gameplay backed by the power and stability of Catalyst® software suite Ahaaa.. Kom på felet, du måste ha Service Pack 2 för att kunna använda graffe kortet på rätt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 25 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2006 Ah, misstänkte att jag hade glömt något, tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 Testa att stänga av HDR- lighting också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2006 Senare idag (den 28) kommer en uppdatering till DoD: Source med banorna Jagd och Colmar, tillsammans med det nya spelläget "Detonation"! Plus att Source- motorn kommer uppdateras med nya grafiska effekter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 28 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2006 Senare idag (den 28) kommer en uppdatering till DoD: Source med banorna Jagd och Colmar, tillsammans med det nya spelläget "Detonation"! Plus att Source- motorn kommer uppdateras med nya grafiska effekter! Mhmm, längtar! Får ta och lägga mig... Snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2006 AGP är väl föregångarn till PCI o PCI-Express tror jag PCI kom först, sen AGP och nyast är PCI-E? Såvitt som jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 28 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2006 PCI kom först, sen AGP och nyast är PCI-E? Såvitt som jag vet. undrar i vilken klass (tror jag har det äldsta så det kanske är PCI då) jag måste köpa mitt nya grafikkort då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2006 PCI kom först, sen AGP och nyast är PCI-E? Såvitt som jag vet. Stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 29 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2006 Spelade beta 3.1 men slutade i och med 1.0 eftersom det blev kasst då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2006 Nästa helg är gratishelg, precis som dem hade i vintras. Ett perfekt tillfälle för dem som vill prova spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Mazze_ Skrivet 1 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2006 Längtar redan! saknar det här spelet ganska mycket, älskar grafiken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Dod är så jävla bra. Jag älskar det. Fast jag spelar nästan alltid på dod_Charlie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SallaD Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 (redigerad) Dod är så jävla bra. Jag älskar det. Fast jag spelar nästan alltid på dod_Charlie Tvär så finns inte dod_charlie på Day of Defeat:Source. Det tycker jag är väldigt synd. Men det finns ju en custom map som heter dod_omaha_v2? eller något liknande. Jag har spelat Dod:Source sedan det kom ut, Skills Redigerad 6 juli, 2006 av SallaD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 7 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2006 Tvär så finns inte dod_charlie på Day of Defeat:Source. Det tycker jag är väldigt synd. Men det finns ju en custom map som heter dod_omaha_v2? eller något liknande. Jag har spelat Dod:Source sedan det kom ut, Skills Ok, men kommer man få testa Source gratis i helgen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts