Jacker Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) Saknas ju en riktigt DoD- tråd här på forumet. Själv spelar jag det rätt mycket, nästan bara Source. Kör det med Panimala i vår lilla klan. För er som inte vet vad Day of Defeat är kan jag säga att det är WWII-onlineshooter, en relativt realistisk sådan. Bara infanteri (dvs bara fotsoldater och inga fordon) och de flesta banor är stadsbanor. DoD var från början en modifikation till Half-Life, men precis som med CS släpptes en retailversion av spelet. I september förra året släpptes Day of Defeat: Source; samma spel fast på Source- motorn (som HL2 använder sig av). Skillnaden är till största del grafiken. Ytligt kan tyckas, men det bidrar till känslan och atmosfären på ett annat sätt. Sen finns det givetvis andra skillnader. Fördelen med den äldre versionen är att den spelas av fler, innehåller fler banor och helt enkelt har fler år på nacken. Day of Defeat http://img225.imageshack.us/img225/9649/doders4tk.th.jpg Day of Defeat: Source http://img228.imageshack.us/img228/8161/rifled4ub.th.jpg TRAILER SOURCE- TRAILER (högupplöst) SOURCE- TRAILER (lågupplöst) Redigerad 10 juli, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Saknas ju en riktigt DoD- tråd här på forumet. Själv spelar jag det rätt mycket, nästan bara Source. Kör det med Panimala i vår lilla klan. http://img228.imageshack.us/img228/8161/rifled4ub.th.jpg Kör gamla DoD rätt ofta... Gillar de semiautomatiska gevären, jag spöar med dom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Jag tycker båda gevären är rätt sköna. K-98'an är kraftfullare än Garanden, men missar man första skottet med den brukar man vara rätt körd (eftersom den inte är semiautomatisk). En sak som jag stör mig på är att krypskyttar ofta springer runt och skjuter som vanligt infanteri, och dem brukar ofta vara väldigt effektiva med tanke på krypskyttegevärets kraft. Känns inte särskilt realistiskt med tanke på att DoD ska vara ett hyffsat realistiskt spel. Borde ta ett tag för krypskytten att få en bra precision efter att ha stannat upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Jag tycker båda gevären är rätt sköna. K-98'an är kraftfullare än Garanden, men missar man första skottet med den brukar man vara rätt körd (eftersom den inte är semiautomatisk). En sak som jag stör mig på är att krypskyttar ofta springer runt och skjuter som vanligt infanteri, och dem brukar ofta vara väldigt effektiva med tanke på krypskyttegevärets kraft. Känns inte särskilt realistiskt med tanke på att DoD ska vara ett hyffsat realistiskt spel. Borde ta ett tag för krypskytten att få en bra precision efter att ha stannat upp. Samma fel i CS... Snipers ska vara stationära. Skulle kunna åtgärdas genom att man ställer in så att man inte kan skjuta utan att ha siktet framme! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Jag spelar det ibland, skit kul spel! Gillar att det är realistiskt och sköna vapen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Samma fel i CS... Snipers ska vara stationära. Skulle kunna åtgärdas genom att man ställer in så att man inte kan skjuta utan att ha siktet framme! Eller som jag sa. Borde ta ett tag att få effektiv precision efter att ha stannat upp, och bli ännu bättre när man använder siktet. Dessutom är det ingen större skillnad på att stå och huka sig för tillfället. Fler skulle föredra att vara stationära än mobila krypskyttar om det var så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Jag har själv aldrig riktigt satt mig riktigt in i DoD. Jag har spelat det ett par enstaka gånger (dock bara några minuter) men tycker det verkar helt OK. Har funderingar på att skaffa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) Spelar det ganska mkt...skit roligt ^.- Edit: går under namnet lillstenis Redigerad 15 juni, 2006 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) DoD Drakar och Demoner!! Nehe, inte det... Iallfall... Är detta DoD värt att skaffa? Redigerad 15 juni, 2006 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Yes... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Spelar det ganska mkt...skit roligt ^.- Edit: går under namnet lillstenis då har jag nog spelat mot dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 då har jag nog spelat mot dig Nice...vad nickar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Roligt spel, spelade det när det var gratis helg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Nice...vad nickar du? Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 CS:S vs. DoD:S ? Jak er kriksnisse som gillar actionspel. Gillade trailern Är spelet lika bra som trailern visar eller ljuger den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 CS:S vs. DoD:S ? Jak er kriksnisse som gillar actionspel. Gillade trailern Är spelet lika bra som trailern visar eller ljuger den? Ljuger verkligen inte... @ jacker: får jag vara med i klanen? och har du Xfire? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Ljuger verkligen inte... FinFint.. Tänkte bara om dem hade ändrat lite effekter och färger i trailern. CS:S Vs. DoD:S Vad tycker ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) FinFint.. Tänkte bara om dem hade ändrat lite effekter och färger i trailern. CS:S Vs. DoD:S Vad tycker ni? Det beror ju helt på om du kör med 640x480 och dem sämsta grafiken...men med 1280x1024 och fullt för mig är det fint Edit: lätt DoD! Redigerad 15 juni, 2006 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Ljuger verkligen inte... @ jacker: får jag vara med i klanen? och har du Xfire? Beror på ålder, hur du är som person och vad de andra tycker. Vi är bara en kompisklan, så vi kör inga matcher eller dylikt. FinFint.. Tänkte bara om dem hade ändrat lite effekter och färger i trailern. CS:S Vs. DoD:S Vad tycker ni? DoD:S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 16 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2006 Spelade förut, tyckte jag grym som alltid ledde på publicservrarna. Men antar att jag var ganska dålig ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts