Jump to content

Day of Defeat


Jacker
 Share

Recommended Posts

Saknas ju en riktigt DoD- tråd här på forumet.

Själv spelar jag det rätt mycket, nästan bara Source. Kör det med Panimala i vår lilla klan. :lol:

För er som inte vet vad Day of Defeat är kan jag säga att det är WWII-onlineshooter, en relativt realistisk sådan. Bara infanteri (dvs bara fotsoldater och inga fordon) och de flesta banor är stadsbanor. DoD var från början en modifikation till Half-Life, men precis som med CS släpptes en retailversion av spelet. I september förra året släpptes Day of Defeat: Source; samma spel fast på Source- motorn (som HL2 använder sig av). Skillnaden är till största del grafiken. Ytligt kan tyckas, men det bidrar till känslan och atmosfären på ett annat sätt. Sen finns det givetvis andra skillnader. Fördelen med den äldre versionen är att den spelas av fler, innehåller fler banor och helt enkelt har fler år på nacken.

Day of Defeat

Day of Defeat: Source

TRAILER

SOURCE- TRAILER (högupplöst)

SOURCE- TRAILER (lågupplöst)

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 106
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker båda gevären är rätt sköna. K-98'an är kraftfullare än Garanden, men missar man första skottet med den brukar man vara rätt körd (eftersom den inte är semiautomatisk).

En sak som jag stör mig på är att krypskyttar ofta springer runt och skjuter som vanligt infanteri, och dem brukar ofta vara väldigt effektiva med tanke på krypskyttegevärets kraft. Känns inte särskilt realistiskt med tanke på att DoD ska vara ett hyffsat realistiskt spel. Borde ta ett tag för krypskytten att få en bra precision efter att ha stannat upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker båda gevären är rätt sköna. K-98'an är kraftfullare än Garanden, men missar man första skottet med den brukar man vara rätt körd (eftersom den inte är semiautomatisk).

En sak som jag stör mig på är att krypskyttar ofta springer runt och skjuter som vanligt infanteri, och dem brukar ofta vara väldigt effektiva med tanke på krypskyttegevärets kraft. Känns inte särskilt realistiskt med tanke på att DoD ska vara ett hyffsat realistiskt spel. Borde ta ett tag för krypskytten att få en bra precision efter att ha stannat upp.

Samma fel i CS...

Snipers ska vara stationära. Skulle kunna åtgärdas genom att man ställer in så att man inte kan skjuta utan att ha siktet framme!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma fel i CS...

Snipers ska vara stationära. Skulle kunna åtgärdas genom att man ställer in så att man inte kan skjuta utan att ha siktet framme!

Eller som jag sa. Borde ta ett tag att få effektiv precision efter att ha stannat upp, och bli ännu bättre när man använder siktet. Dessutom är det ingen större skillnad på att stå och huka sig för tillfället. Fler skulle föredra att vara stationära än mobila krypskyttar om det var så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ljuger verkligen inte...

@ jacker: får jag vara med i klanen? och har du Xfire?

Beror på ålder, hur du är som person och vad de andra tycker. Vi är bara en kompisklan, så vi kör inga matcher eller dylikt.

FinFint.. Tänkte bara om dem hade ändrat lite effekter och färger i trailern.

CS:S

Vs.

DoD:S

Vad tycker ni? :unsure:

DoD:S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...