Bubbli Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Provade ju-jiutsu. Men det blev inget. I vilken kampsport slåss man med pinnar? Har för mig att det liknar bukeido typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Jag gick ett halvår i Ju-jutsu. Mer orkade jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 15 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) Provade ju-jiutsu. Men det blev inget. I vilken kampsport slåss man med pinnar? Har för mig att det liknar bukeido typ. Det är Kendo. Fast det finns ju andra stilar också... Naginata, t.ex. (Hantering av "japansk stridslie"). Men Kendo, skulle jag tippa du syftar på. Redigerad 15 juni, 2006 av Officer Hernandez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Det är Kendo. Fast det finns ju andra stilar också... Naginata, t.ex. (Hantering av "japansk stridslie"). Men Kendo, skulle jag tippa du syftar på. Tror han syftar på Bodo, men kan iof vara kendo också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 15 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Tror han syftar på Bodo, men kan iof vara kendo också. Bodo? Det var då nåt nytt för mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Bodo? Det var då nåt nytt för mig? Bo är en stav: http://en.wikipedia.org/wiki/Bo_%28weapon%29 Bodo är det man tränar när man lär sig använda en Bo. Bodo är en del av Kendon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 15 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Bo är en stav: http://en.wikipedia.org/wiki/Bo_%28weapon%29 Bodo är det man tränar när man lär sig använda en Bo. Bodo är en del av Kendon. Ok! Tack! Nu fattar jag.... jag visste dock redan vad en "bo" var. Önskar vi lärde oss hantera vapen i TKD också... Skulle vara kul att kunna hantera en Dao eller Sai. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Infinite Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Jag sysslar med Kali Sikaran. Jag har gjort det en säsong nu och det har visat sig vara riktigt kul. Det är en variant av thaiboxning kan man säga. Med inslag av kniv och stickfighting. www.kalisikaran.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 15 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 För jag orkade helt enkelt inte. ¨ EDIT, För oss heter det Kyo på bälterna Ok För oss heter det, som jag sagt redan, gup. Fast det är tills du nått svart bälte. Då heter det dan. Mm, så känner jag det ibland strax före gradering ibland.... men det går alltid till sig för mig. Har inte graderat nu dock, pga. "dålig" närvaro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 16 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2006 Det var Kendo jag menade. Men bodo verkade roligare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 16 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2006 Det var Kendo jag menade. Men bodo verkade roligare Jag tänkte faktiskt börja Kendo en gång... Dock ansågs jag för kort då! Så det slutade med att jag testade Taekwondo, och jag fastnade direkt. Ett stort plus där är att min bror är tränare (2 Dan). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 19 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2006 (redigerad) Ok! Tack! Nu fattar jag.... jag visste dock redan vad en "bo" var. Önskar vi lärde oss hantera vapen i TKD också... Skulle vara kul att kunna hantera en Dao eller Sai. TKD? Taekwondo? Taekwondo betyder väl Fri hand, och ja det förklarar väl var vapnen är. Inte i handen iaf Redigerad 19 juni, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 19 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2006 Jag går på Aikido Ganska kul faktist, men nu är det sommar och det är bara träning 1 gång i veckan.. På vanliga veckor är det 3 gånger i veckan, 1,5 timme per träning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 19 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2006 TKD? Taekwondo? Taekwondo betyder väl Fri hand, och ja det förklarar väl var vapnen är. Inte i handen iaf Fel... Taekwondo betyder "Foten och Handens väg". Karate betydde tom hand/fri hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Tycker kung fu är skit roligt körde det ett tag innan skolan tog över mitt liv helt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts