Officer Hernandez Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Tjenis! Tänkte att eftersom det redan finns en golf-tråd... Så varför inte en kampsportstråd? Så jag börjar väl, antar jag. Jag är en norrländsk pajk på 16 år, och har hållit på med kampsporter (taekwondo) i snart 5 års tid. Och är med i Soo Shim Taekwondo Klubb i Skellefteå. Har tyvärr stannat på blått bälte i ett år, pga. mindre lyckade träningssäsonger. Mina meriter är: Herr, Junior, Guld i Norrländska Mästerskapen. -04 Herr, Junior, Brons, Norrlands Cupen deltävling 1. 24/10 -04 Och fler ska det bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Hehe hållde på ett tag med kung fu fast det var boring så jag slutade. Det var ändå bara fys hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Provade på en kampsport jag inte minns namnet på, men det var inget jag fastnade för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 14 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Hehe hållde på ett tag med kung fu fast det var boring så jag slutade. Det var ändå bara fys hela tiden. Jag kan väl inte tro att ni körde fys från början till slut, varje pass, ända sedan du började?? Vi har det upplagt som så....... Ett pass har vi teknik (blockeringar, mönster och dyl.) Ett pas har vi sparring/fighting Ett pass har vi fys Ett pass har vi övrigt. (Grundsparkar på "sparkspade" och mits) Ja, vi har 4 pass per vecka (90 minuter). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Hehe näe men det var cirka 90 procent fys så det var inte värt det gick en termin lärde mig inte ett skit men fick asbra kondis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 (redigerad) Har tränat Ju-jutsu i över 1 år. Har tränat Kung Fu i över 1 år. Har tränat Sanshou (Kinesisk Kickboxning Dvs Tävlingsformen av kungfu) Ett tag också. Tränar inget nu. Men ska börja på gym Edit: Tog bort alla jävla Smiliesar. Redigerad 15 juni, 2006 av Crille_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Jag tränade Taekwondo i 1,5 år men slutade för ett år sen. Det blev tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Har funderat länge på att börja med nån kamp sport. Det står mellan Kung fu Ju jutsu Taekwondo Jag har ett litet plus med Taekwondo och det är att jag är väldigt smidig i benen. Hittar jag nån som lär ut taekwondo här i närheten då jävlar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Jag tränade Taekwondo i 1,5 år men slutade för ett år sen. Det blev tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Gick på Taekwondo i 3-4 år tror jag... Har blått bälte med rött sträck. (upplys mig om vad sträcken heter... Är det 'dan'?) Iaf så går jag på brottning nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) Gick på 'dan' nu... Tror att det heter dan. I alla fall i karate. Jag gick på Ju-jutsu 3 ggr tror jag. Lärde mig att göra kullerbyttor. Sen tyckte jag det var tråkigt och slutade. Funderar att börja med Kick boxning eller thai boxning. Redigerad 15 juni, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Har kört thai-boxning i ungefär 1 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Sysslade med karate i 2 år... Lade av och har inte börjat med det igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 15 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) Gick på Taekwondo i 3-4 år tror jag... Har blått bälte med rött sträck. (upplys mig om vad sträcken heter... Är det 'dan'?) Iaf så går jag på brottning nu... Nä, "dan" är till svart bälte. Annars heter det "gup". Och man räknar ner från 9 gup. Då det blir 1, så blir det "dan" efter det (svart). Har funderat länge på att börja med nån kamp sport. Det står mellan Kung fu Ju jutsu Taekwondo Jag har ett litet plus med Taekwondo och det är att jag är väldigt smidig i benen. Hittar jag nån som lär ut taekwondo här i närheten då jävlar Jag skulle varmt rekommendera taekwondo. (Fast det beror nog lite på att jag själv sysslar med det ). Vilken stad är det du bor i? Kanske känner till någon klubb där. (I alla fall om det är i Norrland). Redigerad 15 juni, 2006 av Officer Hernandez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Har tränat kyokushin i 7 år. Har grönt med ett steck. skulle graderat till brunt för typ 2 veckor sen men jag sket i det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 15 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Har tränat kyokushin i 7 år. Har grönt med ett steck. skulle graderat till brunt för typ 2 veckor sen men jag sket i det Varför då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Höll på med Judo i 2-3 år. Det var kul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 15 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Höll på med Judo i 2-3 år. Det var kul Aldrig testat judo faktiskt... Har dock en polare som sysslar med det. Tror inte jag törs! Är rädd jag skulle råka skada honom om vi skulle sparras... Dock är risken liten... Jag har mycket bra kontroll på vad jag sysslar med... men ändå... Det är ju en annan stil, så jag är lite osäker, men skulle vara kul att testa sparras eller nåt i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Tränade Aikido i ett år eller så, tog 5 kyu sen har jag inte orkat gå längre. Funtar på att börja på Iaido eller Kyudo till hösten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) Varför då? För jag orkade helt enkelt inte. ¨ EDIT, För oss heter det Kyo på bälterna Redigerad 15 juni, 2006 av T-Ryder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts