Tux Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 24 (2001 - nutid) är en amerikansk TV-serie som utspelar sig under 24 timmar i realtid. Varje avsnitt beskriver händelserna under 1 timme. Serien är nu inne på sin femte säsong och över 100 avsnitt har spelats in. Den första säsongen sändes i USA mellan 2001 och 2002 och den andra under 2002 och 2003. Den tredje säsongen sändes 2003 och 2004 och den fjärde 2005. Alla säsongerna har sänts av TV4 i Sverige. Säsong fem har spelats in och hade säsongspremiär den 15 janurai 2006 i USA och i Sverige några veckor senare 2006. Varje avsnitt är 42 min långt (1 timme om man räknar med reklam). - Källa Wiki Om ni vill se en trailer på 24 så tryck här! Ni kanske har några åsikter om tv serie eller har några favorit avsnitt? Berätta gärna! Själv älskar jag serien men den verkar inte visas på Svensk tv längre utan på DR 1 och DR 2 (Danska). Jag tycker att varje avsnitt är spännande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 (redigerad) Torsdagar Kl 22:35, TV4. Repriser på TV4+. Jag följer också serien. Ska snart även spela spelet och längtar tills filmen är klar. Tror nog att alla känner till 24. Redigerad 14 juni, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Grym serie! Började kolla halvvägs in i säsong 1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Damnit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Heh, roligt att kolla på alla 4 säsonger utan avbrott. Aye, iaf, Värd att se, helt klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Nej fy fan heller orka 24. ollade på det innan en eller två gånger fy fan det sög lite men sen såg jag igen på tv då var det några araber som hade vapenaffär och sånt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Jag följer det även i år. Det är bättre än 3an, men 1an är klart bäst och 2an har jag inte sett hela än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Nej fy fan heller orka 24. ollade på det innan en eller två gånger fy fan det sög lite men sen såg jag igen på tv då var det några araber som hade vapenaffär och sånt.. Hahaha ollade du det? Eller det kanske är ett skånskt slangord? Kan väl säga att olla något är snuskigt om ni inte vet vad det är. Riktigt jävla snuskigt alltså. --- Angående det här 24 då. Jag har alltid velat se det men jag har aldrig fått tummen ur röven riktigt. Verkar riktigt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Har följt den från början. Har dock missat en del avsnitt. Dock ingen serie jag skulle köpa på DVD... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Jag följer det även i år. Det är bättre än 3an, men 1an är klart bäst och 2an har jag inte sett hela än. Då får du ta och göra det, tvåan är lätt den bästa efter ettan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Hahaha ollade du det? Eller det kanske är ett skånskt slangord? Kan väl säga att olla något är snuskigt om ni inte vet vad det är. Riktigt jävla snuskigt alltså. --- Angående det här 24 då. Jag har alltid velat se det men jag har aldrig fått tummen ur röven riktigt. Verkar riktigt bra Nej jag skrev fel, Jag skulle ha skrivit Kollade Hehe inte bara skånskt slangord, Man säger det även i småland också, Om du menar samma som jag alltså när man gnider ollonet mot något, T.ex någons ansikte. Btw, det inlägget som rabarben quotade skrev jag igår då jag inte var helt nykter. Btw igen, Har du sett min signatur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Nej jag skrev fel, Jag skulle ha skrivit Kollade Hehe inte bara skånskt slangord, Man säger det även i småland också, Om du menar samma som jag alltså när man gnider ollonet mot något, T.ex någons ansikte. Btw, det inlägget som rabarben quotade skrev jag igår då jag inte var helt nykter. Btw igen, Har du sett min signatur? Är det bara ett Skånskt och Småländskt utryck??? AHAHA OnTopic: Nej jag ser inte på serien!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Säsongen som visas på 4:an nu är den bästa hittils. Bäste serien som finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Säsong 5 är det som visas på fyran nu, och nu med bara 5 avsnitt kvar så tar 24 ett VM-uppehåll och startar igen den 29 Juni. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Är det bara ett Skånskt och Småländskt utryck??? AHAHA OnTopic: Nej jag ser inte på serien!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag vet inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Har alltid varit ett enormt fan av. Den första säsongen var så underbart underbar! Tvåan dög också, men man började känna att det blev lite för mycket. Tredje säsongen var helt okej, men det kändes jobbigt när man kände sig tvungen att se det. Fjärde säsongen pallade jag inte börja följa, eftersom jag visste att jag skule bli grymt missnöjd, men samtidigt inte kunna låta bli att kolla på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Hur fan kan ni gilla 24!? Hans dotter blir kidnappad 7 gånger, han åker till kambodja och fångar nästan de dumma gubbarna, åker sedan till japan och letar där och efter det åker han tillbaka till U.S.A och fångar nästan de dumma gubbarna igen, men fan, de kom undan återigen och så fortsätter serien i 17 säsonger, allting under 24 timmar. Mycket troligt. Vad är bra? Samma saker upprepas 90 gånger och dessutom är det 24 avsnitt per säsong och i varje avsnitt åker han typ över halva U.S.A. Suuuuug jack, Suuuug Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Hmm, jag minns inte att han varit i varken Kambodja eller Japan. Så vitt jag minns så har han alltid varit i USA. Och oftast stannar han runt L.A. Vilka säsonger har du sett, kebabkurt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Han var väl i Mexico i några avsnitt? Det mest orealistiska är att han alltid säger "Be there in 15 minutes". Kolla på L.A i Google Earth så ser ni att det är rätt så omöjligt. Men det kan man ta, för annars skulle det bli lite väl tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Hmm, jag minns inte att han varit i varken Kambodja eller Japan. Så vitt jag minns så har han alltid varit i USA. Och oftast stannar han runt L.A. Vilka säsonger har du sett, kebabkurt? Han har fan rest överallt i alla säsonger. Vartför kallar dom det inte bara 24 men det är 24 dygn istället, det skulle vara mycket mera pro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts