Jump to content

Era värsta mardrömmar(som ni drömt)

The xD
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Hade en återkommande sykadelisk dröm när jag var yngre.

Det var en massa stjärnor på rad, så kom det en stubbe med med en säck och tog stjärnorna. Ett par röda stövlar som gick omkring under tiden. Sen var det en späckhuggare som kom åkandes oxå. Och hela tiden var det en melodi som jag hörde, en såndär skräckfilms melodi.

Minns att jag vaknade helt hysteriskt rädd. Totalt osamanhängande men äcklig dröm.

Riktigt surrealistiskt skulle jag vilja säga! :wub:

Har härt mig med... Otrevligt.

Fast... Jag har 2 som jag rankar som värst....

Jag vet inte varför, men jag drömmer rätt mycket om polisyrket...

Jag och min kollega hade svarat på ett larm om rån. Vi åker dit, men gärningsmannen har ju redan hunnit fly.

Dock, så har de tagit reg. nummret, så bilen efterlyses... Vi cruisar runt stan, och får syn på bilen (en skåpbil),

så vi försöker stoppa den men den försöker fly. Radiomottagningen är dålig, så be om förstärkning gick inte,

så vi förföljer ensamma bilen till någon öde fabrik eller något utanför stadsgränsen, där vi tappar bort dem ett

tag, men efter lite sökande hittar vi bilen - tom.

Så vi försöker på nytt be om understöd - och det funkade denna gång!

Vi går in då, och delar upp oss. Det är lugnt ett tag, sedan hör jag skottlossning, och att min partner skriker i radion

"Polisman skadad! Jag är träffad!" Så jag springer (utan att tänka på att röra mig tyst), för att hitta honom.

Jag hittar honom, knappt vid liv. Så jag tvärkollar igenom rummet, men ingen är där, så jag försöker hjälpa honom, och rapporterar att

han är allvarligt skadad. Sen blir det svart. Jag vaknar upp efter ett tag, fastbunden. Jag måste ha vaknat fort, eftersom understödet inte nått fram.

Någon av rånarna säger någonting... Minns dock ej vad. Men sedan för att roa sig så tar en av dem min pistol ur hölstret och skjuter mig i magen,

på nära håll. Sedan så åker knäna på en kulsalva. Jag börjar höra siréner... en av dem lyfter mitt vapen och siktar på mitt huvud och det blir svart.

Kan verka lite fånig.... Men jag var ganska skraj... Det gjorde t.om ont där kulan i magen tog.

Det var obehagligt.

En annan som jag rankar högt... Ok, detta kan verka uppgjort för att få till en berättelse - men så är inte fallet!

Jag var soldat i polska armén.

Det var krig... Vi var i Irak eller Afghanistan, tror jag. Jag och min grupp skulle infiltrera ett misstänkt utbildningsläger för Al-Qaida.

Så vi gick in, utklädda till Al-Qaida medlemmer (med våra ordinarie uniformer under).

Jag och två andra (Mariusz och Lech, tror jag de hette) smög oss till en säker plats - trodde vi, för att spionera, och filma allt med en

mikrokamera. Vi hör steg, men hinner aldrig vända oss om - förutom Lech, som vänder sig om mot sin död (ett panskott).

Vi andra blir nedslagna, före vi hinner reagera.

Vi vaknar ett tag senare (som i förra drömmen :ermm: ), i ett förhörsrum.

Vi vägrar svara på frågor, så då tar de och skjuter Mariusz i smalbenet för att visa att de menar allvar.

Men vi svarar fortfarande inte. Så Mariusz och jag förs iväg för avrättning. Då de lyfter gevären så vaknar jag.

Om jag ska vara ärlig tycker jag att det låter påhittat. Ingen drömmer så realistiska och samanhängande drömmar.

Är det någon som har drömt vissa drömmar när man kommer till skolan eller någon annan plats med mycket människor och man har glömt att klä på sig.

Jag hatar de drömmarna! Det var i och för sig ett tag sen jag drömde någon men ändå. :'(

Drömde det när jag gick på lågstadiet. Kom in i klassrummet på morgonen innan skolan börjat, alla klasskompisar kollade konstigt på mig och då upptäckte jag att jag var naken. Sprang hem för att ta på mig något, men hemma distraherade något mig... Så jag gick till skolan naken igen.

För nåt år sen drömde jag den värsta mardrömen jag haft i hela mitt liv: jag hade dött och var på väg till helvetet. Det började med att jag och några andra satt i burar. Flera burar var uppradade i ett stort, vitt, kupolformat rum utan fönster. Väggarna/taket var av lera eller sten och rummet var upplyst i en väldigt röd, hotfull färg. Helt plötsligt öppnades burarna och alla sprang nedför en spiraltrappa. Även här var väggarna vita och av sten. Inga fönster fanns i trappan och det var upplyst i samma hotfulla färg. Anledningen till att vi sprang i trappen var för att den ledde till olika "test". Vid trappans slut kom ett "test", och man hade klarat (överlevt) "testet" när man hittat fortsättningen på trappan. När man sprang i trappan fick man olika hints/förvarningar om vilket test som väntade än. Jag minns inte alla test, men hemska var dem. Det jag kommer ihåg var att jag sprang nedför trappan hängde plötsligt en massa kannibalmaskar på väggen, och krigstrummor hördes. Alltså bestod nästa "test" av en stam kannibaler. Jag överlevde det... Men nästa "test" bestod av en annan stam kannibaler, som jag inte överlevde. I ett rum stötte jag på en stor kannibal som körde en gaffel i magen på mig och vred runt. Skrek av smärta i drömmen. Helt plötsligt befann jag mig på tågstationen här där jag bor. Min pappa var där och han berättade att vi väntade på min nya dator som skulle levereras med tåg. Jag blev jätteglad och trodde att jag bara inbillat mig eller fantiserat om helvetesresan. Men när tåget med datorn kommit, och vi höll på att packa upp datorn på perongen, blev allt rött och jag hörde ett djävulskt skratt - sen var jag i helvetet igen. Kommer inte ihåg vad som hände sen, men jag vaknade upp kallsvettig, skiträdd och vågade inte somna om.

Jag är verkligen inte religös, så jag tror varken på djävulen eller helvetet, men den här drömmen var riktigt hemsk. Ännu läskigare med tanke på att jag läst nåt skit om helvetet dagen innan. Då, när jag drömde drömmen, ville jag verkligen ha en ny dator på riktigt. Så det var väl lite "retsam tortyr" med att jag skulle få ny dator. Varför det var "test" i drömmen vet jag inte. Förmodligen som tortyr, eftersom man hamnade i helvetet oavsett om man överlevde eller inte. Enda anledningen till att försöka klara dem var att slippa smärtan när man "förlorade"...

:wub:

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, så jag var i Half-Life och struttade runt (Black Mesa). Sen när jag tittar bakom ett hörn står G-Man där och börjar springa mot mig med nerböjt huvud och säga "You cannot resist my butting." Jag sprang som en galning och kom till sist ifrån honom. Men dum som jag var gick jag tillbaks och han "head-buttade" mig så jag dog. WTF?

Jag tyckte den här var jäkligt skum, men jag blev rätt skraj när jag sprang ifrån honom. (w00t)

Var dock ingen klardröm, men om jag kommer dit igen ska jag headbutta tillbaks så han flyger till Kina!

Hahahahahahahahaha! :ermm::wub::wub:

Drömde en mardröm faktiskt efter jag spelat Half-Life 2: Episode 1 för första gången tror jag... minns inte riktigt vad det var om dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy helvete vad lebbigt det är när man ligger i sängen och håller på att somna, så får man som en liten dröm innan man riktigt somnar. Sen så halkar man i "drömmen" och vaknar av ett "snubbel"-ryck i sängen. Alltså att man rör sig precis som man gjorde i drömmen när man halkade, fast på riktigt. Händer mig väldigt ofta, blir alltid lika skrämmd av det.

Det brukar hända mig, rätt störigt faktiskt. (w00t)

Hahahahahahahahaha! :ermm::wub::wub:

Drömde en mardröm faktiskt efter jag spelat Half-Life 2: Episode 1 för första gången tror jag... minns inte riktigt vad det var om dock.

Lawl. Om du kommer på så kan du posta den här, vill gärna läsa. (w00t)

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För jätte länge sen... typ när jag var 5 år lt nåt så drömde jag om att jag och min pappa var typ inne i Quake 1 eller 2 kommer inte ihåg.... men så kom vi till en boss typ och så sköt vi lite på honom och sånt. Sen typ slog han mig så jag flög ner i typ en bassäng eller vad man ska kalla dt, dt var iaf vatten där och sen när jag steg upp igen så såg jag att bossen stack igenom magen på min pappa med typ ett svärd som satt fast i hans hand. Då vet jag itne vad jag skulle göra typ men jag fick lite som Berserk kraft eller nåt.. :lol: så jag typ sprang emot bossen och sköt på honom med mitt gevär samtidigt och helt plötsligt så stod han framför mig med svärdet igenom min mage. jag ramlade ihop och sen slutade drömmen och jag vaknade upp, dt var sent på kvällen typ och jag ropade på mamma och ville att hon skulle sova hos mig då..:o

En annan dröm jag har haft var lite konstig typ.... jag drömde om en anka som sprang skit snabbt, den sprang på land och under vattnet jättelänge och varje gång den var under vattnet så kunde jag inte andas och så höll dt på ett tag... :) det var en väldigt konstig dröm tycker jag....

En tredje och sista mardrömmen jag kommer ihåg från min barndom var att jag vaknade upp mitt i natten och så såg jag en bläckfisk som satt fast i väggen men halva huvudet i mitt rum, jag gick ut i hallen och kollade om den andra delen var där eller vad man ska säga och dt var den, den höll på och vifta med tentaklerna åt alla håll och kanter och sen helt plötsligt slutade drömmen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer inte ihåg någon mardröm jag haft, men jag tänkte berätta lite om sömnen och drömmarna.

Varifrån kommer drömmarna?

Drömmarna kommer från dig. De är produkter från hjärnan under den sömnperiod som kallas REM-sömn.

Vad är REM-sömn?

REM är en förkortning av Rapid Eye Movement (snabba ögonrörelser). Det innebär att ögonen rör sig snabbt och ryckigt under sömnen som om du tittar på en snabb ping-pong-match. Under REM-sömnen andas du häftigare, ditt hjärta slår snabbare och du drömmer.

När har jag REM-sömn?

Du har REM-sömn (drömsömn) ungefär var 90:e minut. När du sover arbetar din hjärna mer eller mindre aktivt. Om du kunde se dina hjärnvågor registreras på ett papper skulle du få se ett mönster som går upp och ner som trappsteg på en trappa.

Drömmer jag varje gång jag somnar?

Om du tänker dig ett antal trappor i rad får du en idé om hur din sömncykel ser ut.

Varje trappa har fyra trappsteg som går ner och fyra trappsteg som går upp.

Du befinner dig på det översta trappsteget när du somnar. Här är din sömn lätt och just detta stadium kallas NREM (=icke-REM) sömn. När du befinner dig på det översta trappsteget arbetar din hjärna ungefär på samma sätt som när du är vaken.

Om någon väckte dig under detta sömnstadium skulle du antagligen säga: "Jag sov inte, jag bara tänkte."

Så börjar du gå nedför trappstegen på drömtrappan. Du går ner till nivå 2, sen till nivå 3, och till sist nivå 4. Varje steg för dig ner till en allt djupare sömn. Nivå 4 har den djupaste och mest vilsamma sömnen. Du stannar på nivå 4 ungefär en halvtimme och börjar sen klättra upp till nivå 3, nivå 2 och sen är du tillbaka på nivå 1 igen.

Nu, när du kommer tillbaka till nivå 1, har du nattens första REM-period och därmed nattens första dröm. Den drömmen är mycket kort, vanligtvis bara några sekunder lång. Så går du ner för trappan till nivå 4 och så upp igen.

Varje resa nerför och upp igen tar omkring 90 minuter. Under det att natten framskrider tillbringar du allt mindre tid på den nedersta nivån och alltmera tid på den översta, i REM-sömn.

Mer tid i REM-sömn betyder längre drömmar, varje dröm som du har under natten är längre än den tidigare. Den längsta drömmen omkring en timme har du precis innan du vaknar. Det är antagligen den drömmen som du minns när du vaknar.

Du går upp och ner för drömtrappan fyra till sex gånger varje natt, vilket betyder att du drömmer fyra till sex gånger per natt. Det blir omkring 40 drömmar per vecka, eller mer än 2000 drömmar per år. Dina föräldrar kommer troligen att gå ner för trappan till djup sömn bara en gång under natten. När man blir medelålders har man inte så mycket djupsömn.

Drömmer alla?

Alla drömmer på nätterna (förutsatt att man sover :lol: ). Det har man kunnat bevisa genom kontrollerade laboratoriestudier. De som påstår att de inte drömmer har fel. De drömmer, men de har glömt sina drömmar när de vaknar.

De som är blinda drömmer fastän de inte kan se. De som kunde se när de föddes men som har förlorat synen fortsätter att drömma i bilder och färger precis som seende. De som är födda blinda drömmer om ljud, händelser, känslor och handlingar men inte i bilder. - - -

Vad händer om man inte drömmer?

Folk som hindras från att drömma får svårt att koncentrera sig och kommer inte ihåg saker så lätt. De känner sig trötta, irriterade, spända och oroliga. När de förmår drömma igen, drömmer de faktiskt mer, precis som om de försöker ta igen förlorad drömtid! - - -

Att drömma är hjärnans sätt att hålla sig frisk. Hjärnan kan inte vila när du är vaken. När du sover är hjärnan "urkopplad" och då kan den processa allt som du upplevt under dagen. Den informationen som din hjärna tagit emot är uppdaterad och organiserad. Allt som upprört och förvirrat dig är analyserat. - - -

Vidare läsning: Drömboken för unga, Sandra Collier (1999)

Note: - - - betyder att det ska vara mer text efteråt som har blivit bortklippt.

Hoppas ni lärde er något intressant! :)

Edit:

Kom på två konstiga drömmar.

En ganska ofta återkommande dröm (när jag var liten) var att jag såg mina föräldras rum, med vy från mitt eget rum, som om man kollade i en kikare fast åt fel håll. Så att det blev jättelitet alltså.

Den andra (också återkommande när jag var liten) är att jag var i mitt rum. Jag tittade ut genom fönstret, då var det natt (eller dag)... Sen gick jag tvärs över våningen till föräldrarnas rum och tittade ut genom deras fönster. Då var det dag (eller natt)...

Kommer inte ihåg den så bra, men det var så att det var dag i ena rummet och natt i det andra... skumt anyway..

Kanske var för att mitt fönster var riktat mot sydost (det är väl där solen går upp? :o i öst) och föräldrarnas rum mot nordväst..

Redigerad av GTaJäGaReN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor