Jump to content

Att göra med klassen

darkjak
 Share

Recommended Posts

Det kanske är så att du dra alla över en kant i din klass, för när du säger "Klassen" kanske du egentligen menar ett visst "gäng" i klassen som du hängde med, detta kompisgäng kan du ju försöka umgås med hela sommarlovet och efter det. Det blir nog inga problem om ni inte är för många. Om du däremot älskar och är kompis med varenda kotte i din klass så kommer det bli svårt, tror att man glider isär väldigt mycket. Försök ta vara på dom "bästa" vännerna i din klass istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skrattar så att jag gråter! :shifty:

grovekam_717447_0.jpg

Ja, jag är fullt medveten om at det heter "Dra alla över en kam" men eftersom jag tycker det låter så otroligt fult att dra någon ÖVER en kam, då man i själva verket isåfall skall dra den UNDER kammen så valde jag att skriva "Kant" istället, eftersom det låter mer logiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag är fullt medveten om at det heter "Dra alla över en kam" men eftersom jag tycker det låter så otroligt fult att dra någon ÖVER en kam, då man i själva verket isåfall skall dra den UNDER kammen så valde jag att skriva "Kant" istället, eftersom det låter mer logiskt.

HAHAHAHAHAHAAA SNÄLLA SLUTA!!!!!11! Det är inte ofta jag skrattar högt framför datorn. :shifty:(w00t)

Jag tror att jag ska börja skriva "åck" istället för "och".. Mycket mer logiskt.

Redigerad av Stian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Båda uttryck är fullt godtagbara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Båda uttryck är fullt godtagbara.

Yepp. Det här har vi haft vilda diskutioner om på mina svenskalektioner. jag själv anser att det heter "Dra alla över en kam". När en kompis sa "Dra alla över en kant" skrattade jag henne rått, rakt upp i ansiktet. Men det visade sig att nästan exakt halva klassen brukade säga alternativ 1, och halva klassen alternativ 2.

Ehm..japp

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yepp. Det här har vi haft vilda diskutioner om på mina svenskalektioner. jag själv anser att det heter "Dra alla över en kam". När en kompis sa "Dra alla över en kant" skrattade jag henne rått, rakt upp i ansiktet. Men det visade sig att nästan exakt halva klassen brukade säga alternativ 1, och halva klassen alternativ 2.

Ehm..japp

Nu fortsätter jag lite offtopic. Det rätta uttrycket är "kam", från början. Det kommer från när barberare kammade kunders skägg, eller något liknande. Var folk har fått "kant" ifrån, det vete djävulen, men som sagt, minst lika använt som "kam".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor