ZcruweN Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Nu när man börjar tänka efter så har jag en väldigt bra fråga. Har ni nånsin vart med nån och den personen bestämmt sig för att göra nått dumt, personen blir fasttagen men du tar åt dig skulden, du kanske blir skuldsatt,polisanmäld eller liknande då kommer jag in på detta. Har ni nånsin tänkt där "vad hade hänt, om jag inte tagit åt mig skulden själv, hade min kompis blivit polisanmäld, eller kommit undan" Jag har själv varit med om denna situation förut. Det är liknande exemplet jag tog, fast då sa dom åt mina föräldrar, alltså min kompis snattade och jag tog åt mig skulden för det, efter det mådde jag piss och mina föräldrar skrek åt mig och liknande. Det var då jag började tänka på detta. Så min fråga, har ni varit med om nått liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Tar inte på mig skulden för andras handlingar, det gör jag inte. Hade jag däremot gjort något som någon ANNAN fick skit för hade jag klivit fram och sagt som det var. Nope, brukar inte tänka på detta, min hjärna är för överfull redan. Ingen Kim Peek direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Ibland har jag fått skiten istället för den skyldige :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Jag får ofta skulden fast jag inte har gjort något, ganska självklart eftersom jag har yngre syskon. Inget med polisen att göra eller så dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Aww, om jag inte hade gett bort trisslotten hade jag varit miljonär nu. Näe, skoja bara. Men tänk på det barn - ge aldrig bort trisslotter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Jag fick ofta skulden av min förra SO-lärare. Jag var hennes hackkyckling, till och med när jag vart knuffad fick jag skulden för det . Kerring... men jag tar ALDRIG åt ig skulden för vad nån anna har gjort. Men jag skvallrar heller ALDRIG på nån om det inte är så farligt och jag inte blir frågad om det. Men jag tar också skulden för sånt som jag har gjort. Men ingen annans skuld. ALDRIG.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Så min fråga, har ni varit med om nått liknande? Min fråga är: Vad får man ut av att ta på sig skulden för något som någon annan gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Min fråga är: Vad får man ut av att ta på sig skulden för något som någon annan gör? Respect is everything Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Får ofta skulden för nått jag inte gjort :/ Speciellt när man var yngre.. 3 äldre syrror = man får skulden för allt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 [...]...det var det där med Wall Street-kraschen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Tar aldrig på mig skulden för andras handlingar. Ger någon mig skulden så ger jag självklart igen flera gånger om. Och SJÄLVKLART tar jag på mig skulden om någon annan får skäl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Näe, varför skulle jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Var människa ansvarar för sina egna handlingar. Det du gjorde var bara fjantigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Jag fick ta skiten för att en klottrade i skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 13 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2006 Ja, på sätt och vis. fast inte med att ta åt sig skulden men liksom, vad hade hänt om jag och min flickvän inte hade haft sex den dagen? hade vi ändå varit tillsammans nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 13 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2006 Om jag vet att t.ex. en kompis får det jobbigare än mig hemma om han åker dit för något så skyddar jag honom självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts