I lol Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Bläh, jag låg och mediterade i sängen och plötsligt somnade jag så skulle jag stiga upp ur sängen och gå och äta lite så fanns det precis allt jag ville ha där i kylskåpet, så tog jag lite och satta mig vid datorn och spelade lite BF2 sen upptäckte jag att ingen träffade mig och jag sköt ner alla. Så jick jag ut och så upptäckte jag att jag kunde Telecheni (eller vad det heter? Och stavas?) så kunde jag lyfta upp baken på bilen med min hjärna och armar, gissa om jag inte blev lycklig Sen så ville jag åka med Silja line, då var jag där. Så gick jag och sova på min hytt, och då vaknar jag här Inte en klardröm antar jag, men det var iaf en kul upplevelse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Bläh, jag låg och mediterade i sängen och plötsligt somnade jag så skulle jag stiga upp ur sängen och gå och äta lite så fanns det precis allt jag ville ha där i kylskåpet, så tog jag lite och satta mig vid datorn och spelade lite BF2 sen upptäckte jag att ingen träffade mig och jag sköt ner alla. Så jick jag ut och så upptäckte jag att jag kunde Telecheni (eller vad det heter? Och stavas?) så kunde jag lyfta upp baken på bilen med min hjärna och armar, gissa om jag inte blev lycklig Sen så ville jag åka med Silja line, då var jag där. Så gick jag och sova på min hytt, och då vaknar jag här Inte en klardröm antar jag, men det var iaf en kul upplevelse Låter som en dröm du hade kontroll över. Det är häftigt, det med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 19 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2006 Jag själv brukar i mina klardrömmar ta fram en magisk fjärrkontroll som jag kan påverka drömmarna med, t.ex. så riktar jag den mot en säng och vill trolla fram tjejer så trycker jag på t.ex. siffran 3 så kommer 3 tjejer fram på sängen. Är jag inte nöjd med deras utseende kan jag även förändra detta med fjärrkontrollen. Denna fjärrkontroll lyckas jag ibland hitta i bakfickan på mina byxor eller på någon bänk i drömmen och den härmar utseendet från någon fjärrkontroll jag använt till en riktigt TV i mitt liv utanför klardrömmarna. Smart med fjärrkontrollen, skulle jag kunna behöva, som knappt kan trolla fram en tjej utan något. Har inte kunnat trolla fram henne i alla mina senaste klardrömmar, men jag är en envis en. Läste om något liknande på Dream Views, någon som alltid trollade fram en magisk stav i sina klardrömmar, eller en annan som tog fram magiska piller ur fickan för att kunna flyga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kennzil Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 --> QUOTE(kalle.b @ Jun 11 2006, 23:12) <{POST_SNAPBACK}> Hmm låter ganska kul, men jag har lätt för att få mardrömmar . Förresten är det bara jag som har känt en gång man "flyger/svävar" ur sin kropp? För ungefär 1 år sedan så sat jag och spelade playstation och klockan var sent på natten och jag var ganska trött. Och så helt plötsligt så kunde jag inte röra mig och jag "flög" ur min kropp ganska sakta och såg min själv sitta där och spela. Men det varade bara i några sekunder 5-10 sekunder ungefär. Nej det är inte påhittat det var faktiskt rätt så läskigt. Det påminner om ett program jag såg på tv som handlare om folk som varit med om konstiga saker, och där var den en som hade varit i en bilkrash och på operations-bordet så stannades henne hjärta men dom lyckades få igång det igen. Sen berättade hon att hon också "flög" ur sin kropp och såg sig själv ligga där. ASTRALPROJEKTION!! eller Utur-Kroppen-Upplevelse, Nånting du borde vara stolt över. Iallafall någonting jag försöker lära mig. Nästa gång, ta en tripp till astralplanet och promenera på molnsavannerna! Angåeende vakna upp och inte kunna röra sig: Det kallas för sömnparalys och drabbar oss alltid när vi sover. Detta för att kroppen inte ska röra sig när man drömmer. Det som inte paralyseras är väl andningsmuskler och ögon. .......... Själv så försöker jag klardrömma varje natt. Jag kan bekräfta att det är lättast att lyckas när man sovit och sedan vaknat en stund för att sedan somna om igen. Normalt så vaknar man upp inne i drömmen genom att man tänker "Jag drömmer ju!". Men förra veckan lyckades jag kliva in i drömmen med medvetandet i behåll. Det var på förmiddagen efter att ha sovit några timmar. Jag klev in i drömmen som igenom en öppning i ett starkt ljus. Jag fann mig då ståeende precis utanför huset och började genast experimentera med superkrafter. Jag vaknade nästan på en gång av att allt blev ljusare och ljusare och jag såg massa konstiga mönster tills jag var medveten om att jag var vaken och det ljuset nu kom från solen i som låg i ansiktet. Jag öppnade ögonen och tyckte det var supercoolt, vände mig om och lyckades kliva in i drömmen igen. Nu tänkte jag att här ska raggas brudar ;D. Jag gick fram till en brud som hade en snubbe sittande bredvid sig. Han sa typ "Det är min flickvän" men jag svarade med "Men det är min dröm" så han flyttade snällt på sig och lämnade plats åt mig. Hehe, då började jag tänka på alla stryktippsreklamer och strax efter det så vaknade jag igen. Som sagt är problemet med att kontrollera klardrömmar är att man blir allt för ivrig med att göra det man så gärna vill göra. Det gäller att lyckas hålla sig lugn och avslappnad, även i drömmen för annars så vaknar kroppen. Men med praktik kommer erfarenhet och tillslut är man drömmästaren själv. Lycka till med ert drömmande! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 Angåeende vakna upp och inte kunna röra sig: Det kallas för sömnparalys och drabbar oss alltid när vi sover. Detta för att kroppen inte ska röra sig när man drömmer. Det som inte paralyseras är väl andningsmuskler och ögon. Sant, men jag tycker det är bäst att ha ögonen stängda om man hamnar i sömnparalysering i vaket tillstånd, man hallicunerar lätt i det tillståndet, man kan höra ljud, de kan vara små och tysta, men ibland högljuda och skrämmande. Man kan också inbilla sig att man ser saker. Det har inte hänt mig, men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 Mhm, jag har visst inte hållt mina ögon på denna tråd sedan den skapades, och nu orkar jag faktiskt inte läsa igenom alla länkar och poster sedan den första sidan så, skulle någon snäll människa vilja skriva några ord om hur man gör, och vad man ska tänka på och inte tänka på när man börjar "drömma". Jämt när jag drömmer om något häftigt eller speciellt så tänker jag "Oh fyfan, detta är för bra för att vara sant, jag måste drömma" (ungefär) Och så vaknar jag. Tack tack tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 Mhm, jag har visst inte hållt mina ögon på denna tråd sedan den skapades, och nu orkar jag faktiskt inte läsa igenom alla länkar och poster sedan den första sidan så, skulle någon snäll människa vilja skriva några ord om hur man gör, och vad man ska tänka på och inte tänka på när man börjar "drömma". Jämt när jag drömmer om något häftigt eller speciellt så tänker jag "Oh fyfan, detta är för bra för att vara sant, jag måste drömma" (ungefär) Och så vaknar jag. Tack tack tack. Läs första posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 Idag är jag ensam hemma! Det betyder att jag inte stör någon när jag ställer en klocka! Nu ska här klardrömmas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 Läs första posten. Ojsan. -- Det här var intressant, och jag som alltid ha älskat att drömma. Får försöka börja med detta, prova mig fram. Börjar inatt. Wish my luck. http://67.18.37.14/19/132/emo/pico3.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 Ska nog pröva idag igen, jag testade igår men jag tror inte att jag lyckades. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Puslakan Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Ehum jag trodde det var de som var drömm för jag har endast haft sådanna drömmar Hur är en vanlig drömm då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Puslakan Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 (redigerad) * Blev lite fel * Redigerad 22 juli, 2006 av Puslakan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Ehum jag trodde det var de som var drömm för jag har endast haft sådanna drömmar Hur är en vanlig drömm då? Ska du inte posta det en gång till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 (redigerad) Ehum jag trodde det var de som var drömm för jag har endast haft sådanna drömmar Hur är en vanlig drömm då? I en 'vanlig' dröm har du ingen kontroll. -- Inatt lyckades jag med en WILD, tror jag iallafall, det kan ha vart en dröm allting, faktiskt. Iallafall, så låg jag på ryggen i sängen och jag kände sömnparalys komma. Jag visste vad som skulle hända så jag bara fortsatte ligga där, efter en stund kunde jag se ett ljus, som jag försökte kliva in i. Det gick sådär, känslan i kroppen blev mycket starkare och jag hörde som ett dovt surrande ljud. Jag öppnade ögonen och gick ur sängen och ner i köket. Mamma gick in i som ett skafferi vi har, (där vi lägger alla tomma flaskor och så, och bredvid det ligger det riktiga skafferiet) som hon kom ut ur, jag tyckte det var helt omöjligt, så jag gick in i det skafferiet hon försvann ur och kollade om det fanns en gång till vårt riktiga matskafferi, men det fanns inte. Så jag gjorde en RC, (Reality Check) jag kunde andas när jag höll för näsan, så jag utbrast till mamma: Mamma, jag drömmer! ( ) Men då blev allting oklart, jag såg nästan ingenting, jag förlorade kontrollen och tillbaka till verkligheten, i min säng, jag låg på rygg. Jag vände mig så jag låg på magen och somnade om. Undrar fortfarande om allting inte var en dubbeldröm eller nåt. Skriver in det i min drömjournal iallafall. Redigerad 22 juli, 2006 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GotMyKey Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Undrar fortfarande om allting inte var en dubbeldröm eller nåt. Skriver in det i min drömjournal iallafall. Det är lurigt det där med "dubbeldrömmar", det är tydligen ganska vanligt att man drömmer att man vaknar efter man haft en klardröm har jag märkt. Det känns så skumt att vakna upp när man ligger där i sängen och tänker "jahapp, då var man vaken igen då, det var skojigt så länge klardrömmen varade, skit att jag inte lyckades hålla mig kvar!", och så kliver man kanske upp och går iväg och så fade'as allt plötsligt bort och man vaknar PÅ RIKTIGT och tycker att man var klantig som inte insåg att man fortfarande drömde. Det är dags att börja göra verklighetskontroller varje gång man vaknar tror jag minnsan! Inatt hade jag ett antal sexdrömmar, bl.a. en hemsk där jag hittade en tjej i en soffa som såg väldigt snygg ut ( typisk drömtjej ), jag lade mig på henne men då tog hon tag i min rygg och det kändes som hon drog en kniv längs min ryggrad och jag bara fattade noll av att det ska göra så ont då det ändå bara är en dröm, jag försökte säga till tjejen att det var skönt men det gjorde fortfarande skitont och jag lyckades inte vakna på en gång heller Jag måste nog antagligen läsa på lite mer om klardrömmar och hur man ska undvika att gå i fällor som man inte vill gå i Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Funkar det bättre om jag tex, går och lägger mig vid 0:00, ställer klockan på 6:00, vaknar, somnar om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Funkar det bättre om jag tex, går och lägger mig vid 0:00, ställer klockan på 6:00, vaknar, somnar om? Ja, den metoden heter Wake Back To Bed, WBTB. Man somnar normal tid, sätter på alarm vid runt 3-6 och försöker sig på någon av teknikerna som finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Tänkte testa en WBTB+WILD, nån som har tips (på svenska, har redan läst på ld4all) hur man utför en bra WILD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Tänkte testa en WBTB+WILD, nån som har tips (på svenska, har redan läst på ld4all) hur man utför en bra WILD? Sure, here we go. Ligg i din säng i den skönaste ställningen du kan komma på. Försök att tömma skallen på de flesta tankar och fokusera på din andning. Räkna andetagen till hundra. Om du inte har kommit in i sömnparalys innan dess, gör om det, räkna till hundra igen. När du kommer in i sömnparalys var inte rädd, det känns rätt skumt, som om hela kroppen domnade av. Det känns som att du inte kan röra någon del i kroppen förrutom ögonen, men det kan du om du verkligen anstränger dig, fast om du gör det avbryter du allting. I sömnparalysen kommer det komma hypo*blablabla* bilder (kommer inte ihåg vad dem heter. ), det är bilder som du ser i skallen. Dem kan bli som små skådespel, som du kan dra närmare dig och på så sätt kliva in i drömmen. I slutet känns det som att du ruskas om, hela kroppen skakar ungefär, sömnparalysen känns mycket mer, och du kommer antagligen lyckas och hamna i en drömm. Dags att förstöra hus, trolla fram heta tjejer, flyga, äta god mat eller vafan du vill. Hoppas jag förklarade så du förstod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Sure, here we go. Ligg i din säng i den skönaste ställningen du kan komma på. Försök att tömma skallen på de flesta tankar och fokusera på din andning. Räkna andetagen till hundra. Om du inte har kommit in i sömnparalys innan dess, gör om det, räkna till hundra igen. När du kommer in i sömnparalys var inte rädd, det känns rätt skumt, som om hela kroppen domnade av. Det känns som att du inte kan röra någon del i kroppen förrutom ögonen, men det kan du om du verkligen anstränger dig, fast om du gör det avbryter du allting. I sömnparalysen kommer det komma hypo*blablabla* bilder (kommer inte ihåg vad dem heter. ), det är bilder som du ser i skallen. Dem kan bli som små skådespel, som du kan dra närmare dig och på så sätt kliva in i drömmen. I slutet känns det som att du ruskas om, hela kroppen skakar ungefär, sömnparalysen känns mycket mer, och du kommer antagligen lyckas och hamna i en drömm. Dags att förstöra hus, trolla fram heta tjejer, flyga, äta god mat eller vafan du vill. Hoppas jag förklarade så du förstod. Joda jag förstog, tackar Dax att gå och lägga sig snart, återkommer imorgon med info. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts