Daniel_al Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Hehe coolt ska passa på och försöka nu då jag ska sova Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 En bra RC (Reality Check), eller den bästa egentligen, verkar vara att hålla för näsan och försöka andas. Finger Induced Lucid Dream (FILD) - *BLABLABLA* Sweeet, ska försöka göra det inatt. Så att fingrarna och armen är vakna i drömmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Sweeet, ska försöka göra det inatt. Så att fingrarna och armen är vakna i drömmen? Typ. Om du gör en RC och vet att du drömmer, kan du öppna ögonen och fjanta runt i din dröm. Jag drömde en dröm inatt men ingen LD. Och inatt när jag la mig kändes som att jag var påväg in i en WILD när jag låg i sängen, men jag var för rädd för att fokusera på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Bah. Min pappa sabbade alltihop. Jag tänkte testa WBTB och FILD som Pani pratade om, men så snarkade min pappa så högt att jag var tvungen att ta öronproppar. Och då kunde jag inte höra alarmet. Det resulterade i att jag vaknade klockan tolv, pigg som en lärka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Hm, jag tror jag har drömt något liknande (läs: liknande) minst en gång. Kommer ihåg en grej, hade lite roligt med en tjej eller med mig själv. Sen helt plötsligt blev jag medveten (det var jag nog innan, men då tänkte jag inte på vad som hände.. som om man tittar på det och tänker på annat) om vad som hände. Så precis innan det skulle blivit kletigt i drömmen pausade jag och det kändes verkligen att det var på väg.. Sen fortsatte jag, men då vaknade jag och märkte att det blev kletigt på riktigt istället... När jag 'drömde' var jag nästan samtidigt medveten om den riktiga världen, fast ändå inte... Helskumt... Detta står på wikipedia: "Många får sin första klardröm i samband med att de först hört talas om klardrömmande. Man minns i regel klardrömmar bättre efter att man har vaknat än vanliga drömmar." Undrar om det kommer funka i natt då, har aldrig hört talas om lucid dreaming förut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Jag testade med denna metod igår natt, men det var så förbannat svårt att koncentrera sig när svetten rinner (pga värmen) och täcket o lakanet är helt klibbigt. Men jag får väll testa den metoden Pani skrev där, hoppas det fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Daniel_al Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Hmm.. finns det något speccielt sätt att vakna när man klardrömmer, eller vaknar man bara när man vill? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Hmm.. finns det något speccielt sätt att vakna när man klardrömmer, eller vaknar man bara när man vill? Antingen vaknar du när du är pigg eller drömmen är över (man drömmer flera drömmar per natt) eller så drömmer du p g a ljud eller att du känner att du rör dig eller liknande i sängen, eller så vaknar du för att din hjärna inte klarar av att skapa en bild av hur något kan se ut. Till exempel, flyg inte för högt, och åk inte in i konstiga platser. Testa till exempel inte att krypa in i snabeln på en elefant - jag tror knappast du har varit där inne tidigare, din hjärna kan inte skapa en bild av det och din lucida dröm upphör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 *väldans lång text* Nu när man börjar tänka på det, fatta vilken REJÄLT billig fylla man kan skapa genom drömmarna. Tänk dig, man drömmer att sig själv och några kompisar är ute och super, i drömmen blir man dyngrak och sen vaknar dyngrak. Dreams here i cum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Tror fan jag hadde en igår natt. Alltså natten till igår. Innan jag somnade så stängde jag datorn för fåglarna var i samma rum som mig och när jag då "vaknade" så var datorn på och stog på 6. Sen somnade jag om. Och jag kom bara inte ihåg att jag stängt datorn innan jag somnade så jag somnade om utan att veta att det var en klardröm. Och när jag vaknade igen på riktigt så var datorn avstängd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) FUNKADE DET SIANA?! Jag hade ingen LD, jag vågade inte testa inatt heller. Jag testade en MILD "light", hoppades att jag skulle komma ihåg att jag drömde och att jag skulle ha kontroll över drömmen, och komma ihåg den morgonen därpå. Det funkade nästan, jag kommer ihåg att jag drömde nånting, tror jag var i mitt rum och var lucid, jag tittade mig omkring. Förresten så höll jag på att komma i en WILD igår, hela kroppen kändes tung, och en lätt kittlande känsla kom över hela kroppen, det var skitkonstigt, det var varken obehagligt eller behagligt. Jag låg så i 10 sekunder sen gjorde jag en Reality Check. Jag var vaken. -__________- Om ni tycker det här med Lucid Dreaming verkar riktigt intressant så tycker jag ni ska registrera er på Dream Views forum, som står i första posten, där finns det många guider på tekniker och mycket mer. Här har ni de vanligaste tecknikerna. VILD HILD WILD MILD FILD Redigerad 15 juni, 2006 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) Tyvärr inte, Pani. Men jag tror att jag var lite för sugen på att testa flera metoder så jag gjorde MILD, WBTB och FILD samtidigt vilket resulterade i fatalt misslyckande. Denna natten ska jag endast göra WBTB och MILD. Ett problem är att jag inte kan sätta alarmet för tidigt för då blir far min gramse. Men om man intalar sig själv att man ska vakna efter att man drömt så ska det fungera. Jag orkar inte skriva exakt vad som hände, så här är min post på Dream Views. Well, I didn't succeed tonight. I thought while lying to bed "I'll dream, I'll remember my dream and I'll wake up after dreaming", but I didn't wake up. Fortunelately, I had my alarm on. But when I woke up I couldn't remember my dream. So I just told myself "I'll dream, and I'll realize that I'm dreaming" and fell asleep again. But then I woke up again, with no LD. One thing, when I woke up, I remembered my first dream that I had before the alarm woke me. Well, I guess I'll just have to try tonight again. A little frustrated, but, if this is gonna take time, I'll just have to let it take time. Redigerad 15 juni, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Har varit med om detta många gånger. Ashårt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Börjat skriva ner drömmar jag kommer ihåg och så... Men dedäre metoderna är skitbra sömnmedel! XD Somnar asfort... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Daniel_al Skrivet 16 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2006 Yaey! jag drömde om att jag fick en lucid dream enligt hemsidor så är man nära att få en riktig då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 16 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2006 Verkar jävligt intressant detta, ska nog pröva ikväll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roller_Girl Skrivet 16 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2006 Ingen som vet vart man kan hitta ljudfiler som hjälper än att klardrömma? Har för mig det finns ljud som väcker upp än i drömmarna m.m men hittar inget.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Daniel_al Skrivet 16 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2006 (redigerad) Jag vet vart, editar posten inom 5 minuter Edit: hann jag? http://www.ld4all.com/#frames(content=how_software.shtml) Redigerad 16 juni, 2006 av Daniel_al Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 16 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2006 (redigerad) Yaey! jag drömde om att jag fick en lucid dream enligt hemsidor så är man nära att få en riktig då Hihi, jag drömde också det, natten till torsdag. Drömde att jag låg i sängen och drömde att jag hade en klardröm. Det kändes riktigt äkta! Både när jag "klardrömde" och drömde att jag låg i sängen och drömde... Besviken jag blev sen när jag vaknade (och vaknade) och märkte att jag fortfarande låg i sängen och hade drömt att jag hade klardrömt Fast nu när jag tänker tillbaka på "klardrömmen" så tror jag att jag 'hoppade' några meter ibland. Typ teleporterades, var nog okoncenterad. Men jag kommer verkligen ihåg att jag tittade på min klocka (en såndär digital med röda lysande siffror), och drog handen för så jag inte kunde se, då hade den ändrat sig när jag kikade igen ... klockan alltså. Samma sak igen fast då var det sängstolen (våningssäng) som kom ivägen. Men nu har jag i princip gått och försökt andas genom näsan hela dagen, så vi får väl se vad som händer ... och om jag kommer ihåg nåt. RollerGirl: ld4all eller vad den heter har massa roliga program Edit: Äh, skrev så mycket så Daniel hann före Redigerad 16 juni, 2006 av GTaJäGaReN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Daniel_al Skrivet 16 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2006 Hihi, jag är teh snabbast Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts