Jump to content

Klardröm/Lucid dreaming

Roller_Girl
 Share

Recommended Posts

Testade detta igår natt. Han räkna upp runt 100 andetag. Men sen kände ja lite nerv ryck i fötterna eller tårna sen blev det man rörde ögorna bara lite gran. Men ja började känna den där tyngden i fötterna men lyckades inte eftersom ja hade inte svalt på några minuter så det gick inte att motstå så ska försöka inatt igen :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 312
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Testade detta igår natt. Han räkna upp runt 100 andetag. Men sen kände ja lite nerv ryck i fötterna eller tårna sen blev det man rörde ögorna bara lite gran. Men ja började känna den där tyngden i fötterna men lyckades inte eftersom ja hade inte svalt på några minuter så det gick inte att motstå så ska försöka inatt igen :mellow:

Låter intressant, men kan du förklara lite närmare vad det är bra för?

Blir det lättare att somna då eller känner man sig bara allmänt hög?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu testade ja igen för andra gången nu när ja gick och vilade och det hände nåt märkligt nu denna gång jag kom upp till 40 andetag sen blev det helt borta hade inge alls i tankarna allt bara försvann. Sen efter nån sekund så fick ja tillbaks tankarna men visste inte ens vart ja var nånstans med andetagen så då tänkte jag, jag börjar då vid 43 istället och kom upp till 50-60 sen samma sak igen. Men då fick ja nåt konstigt ryck att jag hade mobilen i handen att ja kunde känna den fast jag visste att den låg en bit ifrån mig. Så då öppnade ja ögorna igen och så såg ja att ja hade inte mobilen i handen men den låg på samma plats så ja gick och la mig.

Kan detta tyda på att jag börjar på eller att jag känner av LC eller nåt? För jag kan säga att JAG har aldrig haft sånt här konstigt ryck eller känsla förut. Så jag börjar på stå nu att jag drömde eller nåt.

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad obehagligt! Kommer aldrig prova på det där! Tänk om man inte vaknar? Dömd att för alltid vandra omkring mellan dröm och verklighet och skjuta Ballas. Fy fasen säger jag bara :confused:

Det finns inget att oroa sig för fast det känns verkligt och allt.

Det är en dröm och man vaknar alltid ur en dröm för eller senare som när du drömmer på natten. Lucid är samma sak bara att du vet att du drömmer och kan styra.

Antingen vaknar du själv eller så väcker någon dig ju.

Det ända som jag oroar mig för är om det kommer mystiska figurer för mig har typ en rädsla för konstiga/okända saker.

Typ som tänka på något onormalt och händer det så drömmer man?

Jag har lätt för att hamna i sådant läge ibland, Men inte så att jag har svårt att vakna. Men jag känner igen det man får svårt att skilja mellan IRL och dröm.

Ja typ om du märker att det hände något onormalt så kan du drömma därför gör man en RC.

Men det som är så svårt är att när man drömmer så tycker man det onormala är normalt men ibland så kan man klara det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glömde säga det, när jag provade för någon vecka sen, provade jag WILD tekniken. Och helt plötsligt hör jag röster! Fyfan, jag sket praktiskt taget ner mig, flög upp ur sängen. Creepy shit, asså :confused:

Man kan få hallucioner när man försöker sig på WILD.

Men man måste intala sig själv att det inte är på riktigt även om det kan vara väldigt svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag testade tekniken att räkna andetagen och ligga still. Det som hände var att mitt hjärta började slå något otroligt när jag blev riktigt avslappnad och inte tänkte på något. Sedan började mina fingrar rycka lite smått av sig själva. :confused:

Svårt att inte svälja också.

Håller med där att svälja lyckades räkna till 140 sen kunde ja inte stå imot att svälja kändes så man skulle kvävas. Men fattar inte fort ja försöker ligga och räkna andetag varför får ja små nerv ryck i tårna efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor