kennzil Skrivet 31 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2006 Yeah, vaknade nyss från en klardröm. Faktsikt så har jag nu klardrömt 4 dagar irad. Känner mig rätt så stolt. Nu senast så märkte jag att jag stod på en stol hemma. Jag tänkte att när jag hoppar ner då vet jag att jag drömmer. När jag stod på golvet så kändes allting verkligt och jag tänkte att jag skulle kolla om jag verkligen drömde. Igår så slängde jag mig ut för ett berg innan jag hade kollat att jag drömde vilket kändes som om jag skulle dö. Så först vad jag hade för kläder på mig och på mina händer vilket jag aldrig gjort förrut, glömmer på något sätt alltid det. Jag hade byxor på mig och mina händer hade några extra ärr. Jag märkte också att jag hade glasögon på mig och jag skulle kolla om jag såg bra utan dem men det gjorde jag inte. Jag provade att ta på och av men jag såg även dåligt med dem. Detta gjorde mig övertygad om att jag drömde. Hann inte göra så mycket men jag försökte att hoppa upp och ställa mig på taket så att jag stog upp och ner. Rummet typ vände på sig och sen ramlade jag ner. Sen hände inte mycket och jag vaknade. Jag sträckte ut handen för att försöka hålla mig kvar men misslyckades Senaste klardrömmarna så har jag experimenterat mycket med superkrafter. Iförrgår var jag superman och igår spiderman. Något som verkligen är svårt, det är att flyga. Därför har jag två gånger använt mig av typ en jetpack. Då går det som en dans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2006 (redigerad) Jag klardrömde också lite i natt. Jag låg och hånglade med en tjej på en parkeringsplats och samtigt som jag fick nån sorts dejavú-känsla insåg jag att det här faktiskt måste vara en dröm. Vid detta skede blev drömmen svagare och jag var rädd att vakna men vågade iaf prova ändra något, och det var att göra om den mörka omgivningen till ett trevligt rum med röda väggar och mycket sidentyger; det funkade! Tanken slog mig också att jag borde prova flyga, men jag bestämde mig för att inget kunde vara bättre än en sexdröm och skippade det. Minns inget mer av drömmen sen. Redigerad 31 juli, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 31 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2006 Jacker: Om det var första försöket så grattis. http://67.18.37.14/19/132/emo/naughty.gif Många lyckas inte på första försöket, keep ip up. Iofs så skrev jag att jag misslyckades. Jag låg och koncentrerade mig på ett tomt rum med bara en dörr, och "REALITY CHECK" skrivet på väggarna. Men såfort jag somnade till förvandlas tanken till en såndär tankdröm som man får om man tänker på nåt och slumrar till i ett par sek, bara för att vakna igen. Men tack endå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 31 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2006 Hokay inatt vet jag inte riktigt vad det var för drömm jag hade. Men jag minns att jag satt i en soffa och pratade med några kompisar, då slog det mig att jag drömde, jag skulle gå och hämta nånting att dricka när jag hörde nån ropa mitt namn, när jag vände mig om satt 3 negrar i soffan och hotade med att döda mig, eftersom det var min dröm så moppsa jag upp mig mot dom, när dom kom mot mig så ladda jag på ett slag (det är nu det konstiga händer) slaget blir perfekt och jag siktar mot ansiktet men precis innan jag skulle träffa ansiktet känndes det typ som ett knivhugg i armen och handen missade ansiktet automatiskt, varje gång jag skulle ladda på ett hårt slag hände samma sak hela tiden, det gick inte att slå hårt heller nån annanstans, dom andra slagen jag gjorde var typ på ryggen och såna ställen, precis innan jag skulle träffa kom dom där knivhuggen tillbaka men jag lyckades träffa dessutom när jag träffade saktades (?) armen ner :S Skit mysko jag minns att jag satt mig ner och grät för att jag inte kunna slås, sen kom mina kompisar och spöa ner dom direkt efter vaknade jag. Jag vettefan hur det gick till heller, jag har haft flera likadana drömmar där jag inte kunnat slå nån och nu undrar jag om ni kanske kan veta hur det kan bli såhär? Jag kan sparka hur hårt jag vill, men slå? nehe det kan jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 31 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2006 (redigerad) Iofs så skrev jag att jag misslyckades. Jag låg och koncentrerade mig på ett tomt rum med bara en dörr, och "REALITY CHECK" skrivet på väggarna. Men såfort jag somnade till förvandlas tanken till en såndär tankdröm som man får om man tänker på nåt och slumrar till i ett par sek, bara för att vakna igen. Men tack endå. Oh, dåligt omforumulerat, jag menar att det var bra ändå, för att vara första försöket, även om du inte lyckades. Men om det blir en såndär tankedröm, försök att stanna kvar i den, det är ganska svårt, men jag har lyckats med det några gånger, och sen kanske du kommer in i den när du somnar på riktigt. när jag vände mig om satt 3 negrar i soffan och hotade med att döda mig kennzil: Flyga är riktigt svårt, ja. Igår så gick det bara nästan när jag försökte simma i luften. Men det är väldigt roligt ändå. Redigerad 31 juli, 2006 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 31 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2006 Jag klardrömde också lite i natt. Jag låg och hånglade med en tjej på en parkeringsplats och samtigt som jag fick nån sorts dejavú-känsla insåg jag att det här faktiskt måste vara en dröm. Vid detta skede blev drömmen svagare och jag var rädd att vakna men vågade iaf prova ändra något, och det var att göra om den mörka omgivningen till ett trevligt rum med röda väggar och mycket sidentyger; det funkade! Tanken slog mig också att jag borde prova flyga, men jag bestämde mig för att inget kunde vara bättre än en sexdröm och skippade det. Minns inget mer av drömmen sen. Grattis! Om du känner att din klardröm håller på att försvinna, finns det olika knep för att hålla kvar den. Du kan bland annat försöka snurra runt din egen axel, eller skrika något i stil med "mer klarhet!", men det bästa sättet är att kolla på dina egna händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Space Hunter2001 Skrivet 31 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2006 Sexdrömmar är trista, lek gud istället det brukar jag göra, demonstrera min makt mot dom oskyldiga små människorna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 Nu natten som var försökte jag mig på en WILD (om jag inte uppfattat fel det där med sömnparalys?) Skitsamma uhr märker man att man är påväg in i en sömnparalys, flera gånger började det kittlas i hela kroppen för mig. Dessutom lite senare känndes det som om jag hade somnat för att allt känndes overkligt, jag tittade på mina händer men dom såg normala ut, dessutom prövade jag nypa mig själv det känndes. Kan nån försöka förklara på ett bättre sätt eller länka till hemsidan där det står olika sorts sätt att få typ en LC på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 Nu natten som var försökte jag mig på en WILD (om jag inte uppfattat fel det där med sömnparalys?) Skitsamma uhr märker man att man är påväg in i en sömnparalys, flera gånger började det kittlas i hela kroppen för mig. Dessutom lite senare känndes det som om jag hade somnat för att allt känndes overkligt, jag tittade på mina händer men dom såg normala ut, dessutom prövade jag nypa mig själv det känndes. Kan nån försöka förklara på ett bättre sätt eller länka till hemsidan där det står olika sorts sätt att få typ en LC på? Sömnparalysen är den där skumma kittlande känslan. Det känns som att du inte kan röra dig, men det kan du om du anstränger dig. Fortsätt så. Och man ska ha flera än en teknik för att se om man drömmer, höll för näsan och försök andas, om du inte kan, drömmer du inte, om du kan, drömmer du. Funkar alltid för mig. Testa också att läsa någonting, delen av hjärnan som läser är inte aktiverad när man sover, så allting borde bli ett jäkla kludder om du drömmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 Sömnparalysen är den där skumma kittlande känslan. Det känns som att du inte kan röra dig, men det kan du om du anstränger dig. Fortsätt så. Och man ska ha flera än en teknik för att se om man drömmer, höll för näsan och försök andas, om du inte kan, drömmer du inte, om du kan, drömmer du. Funkar alltid för mig. Testa också att läsa någonting, delen av hjärnan som läser är inte aktiverad när man sover, så allting borde bli ett jäkla kludder om du drömmer. Okej bra då vet jag, den första gången jag fick den där kännslan vart jag lite rädd så jag ändrade ställning, dom andra gångerna fattade jag att jag var påväg in i en sömnparalys, men varje gång jag kom in i en så höll jag mig i några sekunder sen började jag röra på mig igen LÄttaste sättet att hålla sig kvar i en sömnparalys? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 (redigerad) Testa också att läsa någonting, delen av hjärnan som läser är inte aktiverad när man sover, så allting borde bli ett jäkla kludder om du drömmer. Stämmer icke. Read some text, look away, and read it again, or to look at your watch and remember the time, then look away and look back. Observers have found that, in a dream, the text or time will often have changed Källa: Wikipedia Det var den typen av RC min polare gjorde, men misslyckades och trodde han var vaken (jag berättade det på MSN). Men han kunde fortfarande läsa. Redigerad 1 augusti, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 Ah så läskigt! Drömde en lucid dream inatt, den var extremt verklig kan jag säga. Jag gick i en grotta och tittade på kläder, plötsligt föll jag ihop och låg på marken. Saken är den att jag inte kunde andas, vilket gjorde att jag vaknade och var nära på att svimma! När jag hade andats ny luft tänkte jag att man kanske kunde blunda igen och komma in i drömmen, men när jag blundade så spänndes hela huvudet mer och mer, vilket gjorde att jag var tvungen att öppna ögonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 (redigerad) Stämmer icke. Källa: Wikipedia Det var den typen av RC min polare gjorde, men misslyckades och trodde han var vaken (jag berättade det på MSN). Men han kunde fortfarande läsa. Man ska inte alltid lita på Wikipedia, även om det äger. När man klardrömmer och fokuserar på texten, ska det vara väldigt svårt att läsa den. Därimot i vanliga drömmar kan man läsa text utan problem. Testa själv nu innan du börjar bajsa igen. Jocken: Låter ganska skumt, skulle verkligen inte vilja uppleva det där. Redigerad 1 augusti, 2006 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 Om du tittar lite ser du att dem refererar till en källa. http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html#realitytest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 Om du tittar lite ser du att dem refererar till en källa. http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html#realitytest Jag har inte sagt att det är omöjligt att läsa, jag sa att det bara blir kludder! Och i din källjävel står det t.o.m. "If the characters are normal, stable, and sensible, then you probably aren't dreaming." D.v.s. om de är normala drömmer man inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 (redigerad) Testa också att läsa någonting, delen av hjärnan som läser är inte aktiverad när man sover, så allting borde bli ett jäkla kludder om du drömmer. Jag har inte sagt att det är omöjligt att läsa, jag sa att det bara blir kludder! Och i din källjävel står det t.o.m. "If the characters are normal, stable, and sensible, then you probably aren't dreaming." D.v.s. om de är normala drömmer man inte. Varför påstår du från början att delen av hjärnan som kan tolka bokstäver är paralyserad? Redigerad 1 augusti, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 Har tränat mycket på lucid dreaming och har klardrömmar väldigt ofta. En som var jättelång inatt faktiskt. Jag flög över oändliga skogar, när jag flög över en trädtopp kunde jag se varje litet löv i detalj, allt var så klart och tydligt. En fantastisk dröm. I början hade jag problem med min "Draw Distance", kunde typ bara se 50 meter, men det löste sej så att jag kunde se flera mil bort. Angående de här med läsning i drömmar, Jag har läst många gånger i drömmar, texter på flera rader, och det har aldrig varit några problem. Läst en tidningsframsida med rubriker en gång. Konstigt, men jag antar att det är olika för alla precis som i verkliga livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 Kom och tänka på en sak... Om man ska spawna en bil som man aldrig åkt i (i verkligheten) Hur vet hjärnan då hur snabbt den går ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 Kom och tänka på en sak... Om man ska spawna en bil som man aldrig åkt i (i verkligheten) Hur vet hjärnan då hur snabbt den går ? Blunda en gång och tänk dig att du åker i bilen. Det går, rätt lätt att fantisera att du åker i bilen. På samma sätt kommer ditt undermedvetna skapa en uppfattning om hur fort bilen går. Den kanske inte kommer stämma helt, men om du tror att bilen är snabb så är den det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 Blunda en gång och tänk dig att du åker i bilen. Det går, rätt lätt att fantisera att du åker i bilen. På samma sätt kommer ditt undermedvetna skapa en uppfattning om hur fort bilen går. Den kanske inte kommer stämma helt, men om du tror att bilen är snabb så är den det. okej.. tack för svaret föresten .. Vilket sätt är bra för första gången ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts