diarrehampus Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Jag vaknade nyss och såg ute vid altanen att en nykläckt fågelunge har ramlat ur sin plats. Jag vet vart boet är men det är för litet utrymme för mig att stoppa upp handen i. Vad ska jag göra? Den är en liten "bebis", det skulle vara synd om den dog. Vad är det för fågel? Är det en skata eller dylikt så låt den vara annars ta hand om den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Wtf ta hand om en fågelsjukan? jag skulle låtit den ligga om du rör den är det ju samma sak som att döda den ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Boet är inte i ett träd, utan vid ett hål nära vårt hus. Jag har ingen veterinär i närheten, närmaste är typ 30minuter med bil. Ring och fråga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Wtf ta hand om en fågelsjukan? jag skulle låtit den ligga om du rör den är det ju samma sak som att döda den ändå Hur vet du att den har fågelsjukan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Är det tomt i boet? För i sådana fall kan det ju vara så att ungen är utanför boet av ett naturligt skäl, utflyttning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 10 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 (redigerad) Är det tomt i boet? För i sådana fall kan det ju vara så att ungen är utanför boet av ett naturligt skäl, utflyttning. Den är helt "nyfödd" den har äldre syskon, de kommer och bbesöker han/hon och drar tillbaka till boet. Den har hackat sönder en myra, får se om den käkar upp den. Den har iallafall rest sig nu och är på benen, den piper typ hela tiden. Redigerad 10 juni, 2006 av Anathema Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miike Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Rör du fågeln kommer mamman känna att den luktar människa, och då kommer hon dissa ungen helt. Skit i ungen och låt naturen sköta sitt. Har du lärt dig det i skolan. Eller har du kollat på "Anna och långa farbrorn"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Hur går det med den nu ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 10 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Hur går det med den nu ? Den reste sig upp och började typ sjunga, det var som att ett barn hade börjat gå glad blev jag. Mamman kom med mat och han åt den. Sen började han flyga lite gran, så jag bar upp honom till boet och så rullade han ner ditt han skulle! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Den reste sig upp och började typ sjunga, det var som att ett barn hade börjat gå glad blev jag. Mamman kom med mat och han åt den. Sen började han flyga lite gran, så jag bar upp honom till boet och så rullade han ner ditt han skulle! Du tog honom inte med händerna väll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Kul att den mår bättre iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kow Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Äh, det här om att man inte får röra vid den med händerna är bara en myt.. det ska nog gå vägen nu, bra jobbat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Äh, det här om att man inte får röra vid den med händerna är bara en myt.. det ska nog gå vägen nu, bra jobbat Ingen myt det stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 11 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 De slänger ut fågeln hela tiden, jag får puta ner han hela tiden. Nej har inte tagit tag på honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Det kanske är en uteliggare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Du har inte tänkt på att han kanske är mobbad och utstött? Kanske är därför han ramlar utanför boet hela tiden, för att de buttar ut honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Det kanske är en uteliggare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Som karatemorfar sade...det är så det är. Tar duhand om fågeln kommer inte morsan överge den...men eftersom de andra ungarna verkar knuffa ner den så är det nog bäst om du tar hand om den tills den är flygfärdig. Har inte läst hela tråden men att man inte kan ta i dem utan att de blir övergivna är en myt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 (redigerad) Stackars lilla fågel :'( Ge dom andra ungarna lite stryk så dom lär sej en läxa om att inte mobba EDIT: Förrsten, hur går det med den ? Redigerad 12 juni, 2006 av Lajnux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Cool. Har du någon bild? Eller möjlighet att ta någon? Hos våra kompisar som hadde höns så var det ett år då hönsen fick kycklingar och en hadde blivit utestängd en natt eller någoting sådant och då tog vi hand om den inne i huset. Värme, kärlek och mat är vad den behöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts