Jump to content

Fågeln!

Anathema
 Share

Recommended Posts

Jag vaknade nyss och såg ute vid altanen att en nykläckt fågelunge har ramlat ur sin plats. Jag vet vart boet är men det är för litet utrymme för mig att stoppa upp handen i. Vad ska jag göra? Den är en liten "bebis", det skulle vara synd om den dog.

Vad är det för fågel?

Är det en skata eller dylikt så låt den vara annars ta hand om den

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)
Är det tomt i boet? För i sådana fall kan det ju vara så att ungen är utanför boet av ett naturligt skäl, utflyttning.

Den är helt "nyfödd" den har äldre syskon, de kommer och bbesöker han/hon och drar tillbaka till boet. Den har hackat sönder en myra, får se om den käkar upp den.

Den har iallafall rest sig nu och är på benen, den piper typ hela tiden.

Redigerad av Anathema
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som karatemorfar sade...det är så det är. Tar duhand om fågeln kommer inte morsan överge den...men eftersom de andra ungarna verkar knuffa ner den så är det nog bäst om du tar hand om den tills den är flygfärdig. Har inte läst hela tråden men att man inte kan ta i dem utan att de blir övergivna är en myt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cool. Har du någon bild?

Eller möjlighet att ta någon?

Hos våra kompisar som hadde höns så var det ett år då hönsen fick kycklingar och en hadde blivit utestängd en natt eller någoting sådant och då tog vi hand om den inne i huset. Värme, kärlek och mat är vad den behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor