Anathema Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Jag vaknade nyss och såg ute vid altanen att en nykläckt fågelunge har ramlat ur sin plats. Jag vet vart boet är men det är för litet utrymme för mig att stoppa upp handen i. Vad ska jag göra? Den är en liten "bebis", det skulle vara synd om den dog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Om boet är i ett träd är det väl inga problem att lägga tillbaka den ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Rör du fågeln kommer mamman känna att den luktar människa, och då kommer hon dissa ungen helt. Skit i ungen och låt naturen sköta sitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Coach Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Om du rör den så vill mamman inte ha tillbaka den eller nått sånt har jag hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 (redigerad) Om boet är i ett träd är det väl inga problem att lägga tillbaka den ? Jag vet vart boet är men det är för litet utrymme för mig att stoppa upp handen i. Jag tycker du borde kontakta dem här .. vad heter dem ... nånting med fåglar, eller typ din lokala veterinär. Redigerad 10 juni, 2006 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roller_Girl Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Som sagt, låt naturen ha sin gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 10 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Jag tycker du borde kontakta dem här .. vad heter dem ... nånting med fåglar, eller typ din lokala veterinär. Boet är inte i ett träd, utan vid ett hål nära vårt hus. Jag har ingen veterinär i närheten, närmaste är typ 30minuter med bil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Du kan ju prova ringa dem efter råd ... Btw, det hette Katasrtofhjälp Fåglar o vilt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roller_Girl Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Det enda dom kommer säga är att du ska låta fågeln vara, tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Jag vill bara säga att du ska vara försiktig, gummihandskar är bra att ha, man vet aldrig med fågelinfluensan. Men tänk på att vara fösiktig med pippin bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Ta hand om den ge den mask och insekter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Går det inte att ta upp den med någon handuk eller liknande så att den inte får "lukten" på sig? Dvs. en oanvänd handuk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Ta en handduk och ta upp den med och sen sätter du fågeln i hålet och petar ner den med en pinne. Eller så kan du ge den till grannkatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 10 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Ta en handduk och ta upp den med och sen sätter du fågeln i hålet och petar ner den med en pinne. Eller så kan du ge den till grannkatten. Jag låter fågeln vara kvar vid hålet. morsan flygger hela tiden runt den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Jag låter fågeln vara kvar vid hålet. morsan flygger hela tiden runt den. Eller så kan du cutta den och käka den som snacks till Sverige matchen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Eller så kan du cutta den och käka den som snacks till Sverige matchen! Varför bara inte äta biff? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Varför bara inte äta biff? Vill du ha beef eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Vill du ha beef eller? Nej tack, jag har min pan pizza. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Nej tack, jag har min pan pizza. Dom är ju super äckliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Dom är ju super äckliga. Jag märkte det, min var för torr, så hej hopp, nu ska jag hämta en pirog istället. btw, plocka upp fågeln med nån liten plast spade som man oftast hittar på stranden och kolla om den kommer in i hålet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts