Cyper Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 (redigerad) Nu när sommaren är här tänkte jag att vi kunde ge varann lite idér om olika drinkar. Allt från mjölk drinkar till någon magiskt blandning som verkligen får dig att njuta. Både alkohol fria och icke alkohol fria. Vilket är just ditt heta tipps? Irish Cream Cold Coffee (eller vad man kallar det) 1 msk snabbkaffepulver (Cappuccino Irish cream) 3 msk vatten - Glass - Socker (såklart strösocker) - Isbitar Ta fram ett glas och något att mixa/skaka Cappuccinon i. 1:Mixa och/eller skaka Cappuccinon med ljumet vattnen tills du får en krämig konsistens. 2: Häll ut den vattenblandade Cappuccionon i ett glas. 3: Lägg i en klump glass. 4: Tillsätt mjölk och socker (strösocker såklart) 5: Lägg i några isbitar. 6: Hämta sugrör och smaka! Voila! OBS: Se till att hålla fingrarna i styr då det gäller socker! Mormors Fräna Blåbärssoppa Sprit Häll i ungefär ½ glas med blåbärsoppa och resten sprit, drick och njut biggrin. Blåbärs Dröm 2 dl blåbär 1 dl kvarg 3 dl mjölk 1- 2 msk socker 1 tsk vanilljsocker? 1. Mät upp alla ingredienser i en skål vispa sen pösigt med en elvisp eller stavmixer. 2. Häll skiten i ett glas. 3. Sen gör ni vad ni vill med det. White Russian 4 cl Vodka 2 cl Kahlúa Serveras i highball-glas Fyll med mjölk Vanilla Russian 4 cl Cariel T&Q Vanilla Vodka 2 cl Kahlúa Mycket is Mjölk Jordgubbsmilkshake. (Till 2 personer.) 2 dl jordgubbar 2 dl vaniljglass 3 dl mjölk 1 - 2 msk socker, Rekomenderar 2. Så det inte blir surt. 1. Dela jordgubbarna och glassen i mindre bitar. Lägg dem i en skål. 2. Tillsätt mjölk och socker. 3. Vispa blandningen pösig med elvisp eller stavmixer. 4. Häll drycken i något lämpligt glas. Redigerad 12 juni, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Hela familjen samlad inför sommare och drink på uteplatsen tidigare idag. Jag minns inte vad den heter men den bestod av ljus rom, sockerlag, lime och is. Svingod indeed. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 (redigerad) Mjölk unt Oboy röra ihop, smaskigt Edit: Jag visste att det skulle vara ett ondskefullt meddelande i min 666:e post Redigerad 9 juni, 2006 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Mjölk unt Oboy röra ihop, smaskigt Smaskens Brb ska blanda en jättegod drink (Oboy och mjölk ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Här är en "kall kaffe med massa mjölk drink". 1. Fyll en mugg med 1/4 varmt kaffe. 2. Häll i så mycket socker du vill ha. 3. Fyll sedan glaset/muggen med mjölk. 4. Drick! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 9 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Här är en "kall kaffe med massa mjölk drink". 1. Fyll en mugg med 1/4 varmt kaffe. 2. Häll i så mycket socker du vill ha. 3. Fyll sedan glaset/muggen med mjölk. 4. Drick! Dricker det här 'IRISH Cream kaffet'' nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 (redigerad) Ditt recept verkar ju supergott. Jag får be morsan och farsan köper hem cappuccinopulver och glass till mig. Redigerad 9 juni, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 9 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Ditt recept verkar ju supergott. Jag får be morsan och farsan köper hem cappuccinopulver och glass till mig. Yes, yes! Hoppas att mina mått håller... Så att det inte blir för svagt. Aja, jag har fått till det flera gånger och det är gonggojj gott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Blåbärssoppa Sprit Häll i ungefär ½ glas med blåbärsoppa och resten sprit, drick och njut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Det KAN inte vara gott Zcruwen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Ramlösa (naturell) Du behöver: 1 (eller flera) Ramlösa Hur du gör: Öppna flaskan och drick Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 (redigerad) Hela familjen samlad inför sommare och drink på uteplatsen tidigare idag. Jag minns inte vad den heter men den bestod av ljus rom, sockerlag, lime och is. Svingod indeed. Mojito kallas det mtmkt gott Redigerad 11 juni, 2006 av Mr.White Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Blåbärs{mar}dröm 2 dl blåbär 1 dl kvarg 3 dl mjölk 1- 2 msk socker 1 tsk vanilljsocker? 1. Mät upp alla ingredienser i en skål vispa sen pösigt med en elvisp eller stavmixer. 2. Häll skiten i ett glas. 3. Sen gör ni vad ni vill med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 White Russian 4 cl Vodka 2 cl Kahlúa Serveras i highball-glas Fyll med mjölk Vanilla Russian 4 cl Cariel T&Q Vanilla Vodka 2 cl Kahlúa Mycket is Mjölk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Ta mjölk istället för vatten när du ska göra saft.... Fan va det är gött Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 (redigerad) . Redigerad 9 januari, 2015 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Vodka Schweppes Ginger Ale Sugrör Hink eller vas Blanda Vodka och Schweppes 70/30 i hinken/vasen Drick med sugrör, party party. gott gott. mums mums. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 (redigerad) Det KAN inte vara gott Zcruwen Jo faktist så är det det. annars kan jag en annan väldigt bra drink 1. ta fram ett glas 2. gå till kranen 3. vrid igång kranen 4. ur kranen kommer en genomskinlig vätska som går att dricka. 5. drick och njut Redigerad 11 juni, 2006 av ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Jo faktist så är det det. annars kan jag en annan väldigt bra drink 1. ta fram ett glas 2. gå till kranen 3. vrid igång kranen 4. ur kranen kommer en genomsynlig vätska som går att dricka. 5. drick och njut Haha? Genomsynlig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Haha? Genomsynlig? Ursäkta genomskinlig ska det vara, får skylla på att jag inte mår nå bra och är lite borta idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts