swat Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Idag så går the shining klockan 10 på kanal 6 och jag säger bara en sak REDRUM. jag tänkte bara informera er om det och så kan ni snacka om filmen här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Skulle aldrig ens tänka tanken att se den på TV6, fyfan. Roligt att se på ett mästerverk som blir totalt huggen i stycken. Usch... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Instämmer med föregående talare. REDRUM Stephen King kicks. Vilken verision såg du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Själv har jag sett den som går ikväll, med Jack Nicholson och Shelley Duvall. Vilken är det som är bäst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Jag föredrar Stephen Kings egen version. Den gammla var pressad och mycket av storyn försvann. Visst, den har en härlig stämning och bra skräck men mycket av stroryn försvinner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Det jag menade var att reklamen förstör, om ni inte förstog det. Sen kan jag ju instämma med att Stephens egen version är bättre, även fast den som går ikväll är jävligt bra den också (utan reklam). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 "Here's Johnny" Tycker filmen är uttjatad, likt Leon så har den visats för många gånger på tv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Måste man alltså ha en liten tv låda inkopplad till tvn för att kunna se sexan? Jag vill se The Shining, har icke gjort det förut :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 (redigerad) Den är så bra att jag har har köpt den på DVD, mmmm. Kannibalscenen : Redigerad 9 juni, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Njaa, tycker inte den är lika bra längre, har nog sett den för många gånger nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Såg den ikväll: blev inte rädd en enda gång, vilket jag faktiskt hoppades att jag skulle bli, men Good Ol' Jack är verkligen helt off his rocker - både framför, och bakom, kameran. Mästerlig film; även om jag höll med gode herr psykopat om att man borde yxa den där störande ungen vars skådespeleri jag inte ger ett lingon för. Stanley Kubrick är en gud bland män, och bilden av den där haggan i badkaret kommer hindra mig från att få erektion i ett år. "Darling. Light, of my life. I'm not gonna hurt ya'. You didn't let me finish my sentence. I said, I'm not gonna hurt ya'. I'm just gonna bash your brains in. I'm gonna bash 'em right the fuck in. Hahahahaha!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Den skummaste scenen är ju den när någon åldrig gentleman blir avsugen av en tjock jävel i björndräkt (?!). Allvarligt talat, jag kommer inte kunna tänka rätt i ett år framöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Tänkte nästan se den, men fastnade för Minority Report på 5:an istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Den skummaste scenen är ju den när någon åldrig gentleman blir avsugen av en tjock jävel i björndräkt (?!). Allvarligt talat, jag kommer inte kunna tänka rätt i ett år framöver. Gjorde lite research på denna händelse som tycks vara sprungen ur David Lynchs och Andy Warhols mentalsjuka avkommas hjärna; och fick reda på att "hunden" är en gäst som var tvungen att förnedra sig i en hunddräkt för att få ha sex med den andre gästen. De är alltså två spöken som förmodligen blev dödade av den förre ägaren på den där festen. Funderar på att läsa Kings originalroman; hört att den ska vara riktigt blodisande, men jag är för slö. Po' boy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Gjorde lite research på denna händelse som tycks vara sprungen ur David Lynchs och Andy Warhols mentalsjuka avkommas hjärna; och fick reda på att "hunden" är en gäst som var tvungen att förnedra sig i en hunddräkt för att få ha sex med den andre gästen. De är alltså två spöken som förmodligen blev dödade av den förre ägaren på den där festen. Funderar på att läsa Kings originalroman; hört att den ska vara riktigt blodisande, men jag är för slö. Po' boy. FYYYYYYYYYYYYYYYYY. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Tänkte nästan se den, men fastnade för Minority Report på 5:an istället Den är ju riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Själv har jag sett den som går ikväll, med Jack Nicholson och Shelley Duvall. Vilken är det som är bäst? Finns det två versioner av den med? Har bara sett den "vanliga" med Jack N. Vem spelar i den andra? Tjejen i filmer spelar för j*vla bra. Hon verkar vara ett riktigt nervvrak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Finns det två versioner av den med? Har bara sett den "vanliga" med Jack N. Vem spelar i den andra? Tjejen i filmer spelar för j*vla bra. Hon verkar vara ett riktigt nervvrak. Den senare finns också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Funderar på att läsa Kings originalroman; hört att den ska vara riktigt blodisande, men jag är för slö. Po' boy. Läs den sent på natten. Eller inte, beroende på vad du vill uppnå. Originalspråk, naturlisch! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Gjorde lite research på denna händelse som tycks vara sprungen ur David Lynchs och Andy Warhols mentalsjuka avkommas hjärna; och fick reda på att "hunden" är en gäst som var tvungen att förnedra sig i en hunddräkt för att få ha sex med den andre gästen. De är alltså två spöken som förmodligen blev dödade av den förre ägaren på den där festen. Funderar på att läsa Kings originalroman; hört att den ska vara riktigt blodisande, men jag är för slö. Po' boy. Tack! Alltid undrat jag också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts