Jump to content

Matvarubutiker - The Topic!?

VickeX
 Share

Recommended Posts

Yo.

Precis. Vid första ögonblicket kanske det käns som om detta kommer bli en oerhört onödig topic. Men det finns ju andra som är minst lika onödiga som lever vidare. Iaf.

Här kan vi snacka om Matvarubutiker. Och kiosker och sådant där vi bor. Vad vii tycker om dom och hur bra dom har organisreat sina varor.

Well. Någon som vill ha den här låst eller? Annars kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ica där jag bor är elaka.. varje gång jag går in där med mina kompisar så tror dom att vi snattar.. då följer alltid en av dom efter oss och "plockar med varor" 5 meter ifrån oss.. går vi, följer den efter och plockar me andra varor nära oss.. så kul att låtsas snatta och ha en/flera av dom efter oss :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Ica där jag bor är elaka.. varje gång jag går in där med mina kompisar så tror dom att vi snattar.. då följer alltid en av dom efter oss och "plockar med varor" 5 meter ifrån oss.. går vi, följer den efter och plockar me andra varor nära oss.. så kul att låtsas snatta och ha en/flera av dom efter oss :wub:

Lol! :lol:

Ica i Själevad har just byggt om. Rätt bra faktiskt. Chipsen och Drickan är på samma ställe. Förut var Chipsen vid godiset. Och Godiset var vid kassan. Försäljningsknep, ni vet.

Och Tacosen är numera vid köttdisken. Förut var dom vid pastan. Det är mer organiserat nu. Fast självklart så är man ovan när det är nybyggt.

Det är svårt att förklara med bara ord. Kanske får gå och ta några bilder. ^_^

På tal om bilder. Såg en snubbe på ica för några veckor sedan som knäppte bilder på varorna. Lol som fan. :lol:

Edit: Avståndet mellan mitt hus och Ica är ca 500-800m

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan skriva om priser. Organisation. Osv.

Kan man inte skriva vad dom har för färg på väggarna också.. *mummel* jävla skit topic *mummel*

Vi har en "Time" affär, som ägs av 2 bögar. Hela affären har efterblivet upplägg och konstiga öppettider. Men men, dom säljer Cola och Tre Ankare.. Så varför klaga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, jag tror han bor i Lund men åker dit upp för att köpa munkar.

Jo, jag bor ju en bit utanför Ödeshög, men inte SÅ långt.

@ FoxtroT: Vaddå då? Har du varit i Ödeshög? :( Väldans fin spyhåla, ska gå IV i Ödeshög så jag slipper inte den på ett tag. Iallafall, alla är välkomna att beskåda vårat fina centrum >_<

OnT: ICA har gråa väggar om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag bor ju en bit utanför Ödeshög, men inte SÅ långt.

@ FoxtroT: Vaddå då? Har du varit i Ödeshög? :P Väldans fin spyhåla, ska gå IV i Ödeshög så jag slipper inte den på ett tag. Iallafall, alla är välkomna att beskåda vårat fina centrum >_<

OnT: ICA har gråa väggar om jag inte minns fel.

Japp, min kusin bor där :)

btw: är det inte där alla skjuter alla typ eller? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, min kusin bor där :P

btw: är det inte där alla skjuter alla typ eller? :(

Vilka är dina kusiner då?

Kriminaliteten har minskat nu när polisen är mer aktiv i Ödeshög, vilket förstör moppe-åkturarna med min kompis. Dom stökigare romerna har ju också flyttat så det är ett plus i kanten för våran frid. Sen vet jag inte hur många mördare som bor här i Ödeshög, men alla som man hört talas om tror jag inte på, till exempel han som går omkring med ett gevär (dock inte indentifierat vad för sorts gevär) även på dagen, eller han som tar med sig en kofot vart han än ska. Ödeshög är rykternas håla, får höra av min mor nästan varje dag nåt nytt som grannfruns dotter troligen hittar på. En gång hade dom fått för sig att min kompis hade knarkat på ett rave party, och han har aldrig varit på ett rave i hela sitt liv, varken knarkar, röker eller dricker gör han. Så lite lol på det.

För att inte gå för mycket off så kan jag berätta lite om kiosken. Mycket trevlig butik, mycket godis och tidningar. Ligger när Fenicia också, så man kan alltid passera kiosken om man går från skolan för att äta på Fenicia >_< . Jo, det var väl allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har Maxi stormarknad, väldigt bra affär tycker jag. Dom sköter varorna och så. Sen nära oss ligger det en Coop Konsum, inget fel med dom och en som heter Entré men det är typ sån som har öppet 24/7, eller ja dom hade det innan nu stänger dom 1 öppnar 6 igen, på morgonen då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor