Jump to content

Festa

darkjak
 Share

Recommended Posts

Det här är den officiella tråden tillägnad fester/förfester/efterfester.

Hur brukar NI göra vid ovan nämnda tillfällen? Om ni själva ordnar fester, vilka "aktiviteter" brukar du arrangera? Vad för sprit känns extra festlig, har ni några speciella minnen från någon fest. Helt enkellt: snacka om allt som har med fester att göra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ända riktigt starka minnet från en fest var när jag fyllde 18 och däckade utanför ett 16-års disco. Sen kom röda korset och tog mig till akuten där de konstaterade alkoholförgiftning.

Det värsta var när jag skulle åka hem dagen efter. Kliver på en fullpackad buss totalt nerspyad. Guuud vad jag skämdes...:lol:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kör en mysko kortlek, eller tja... TVÅ mysko kortlekar.

Det finn en kortlek i mitten på golvet, och alla sitter i en ring omkring den. En person ska ta ett kort, och varje siffra betyder någonting. Exempelvis: ta en shot, ge en shot, hångla med någon, lägg till en regel (då jag körde det var det tjejer som bestämde regeln: man ska alltid ta i glaset med vänsterhanden). Bryter man mot någon regel är det en extrashot som gäller. Så går man varvet runt!

Sen finns det en där vi ska sitta i en ring, varannan tjej, varannan kille. Man ska, bara genom att använda munnen, ta ett kort från en person, och ge vidare till nästa. Det har slutat i diverse hångel...

Sen finns den så kallade "frågeleken". Man ska ställa en fråga till någon, så ska den personen ställa en annan fråga till någon annan. Om man svarar med ett svar, tvekar, eller skickar vidare samma fråga får man ta en shot. Låter ju lätt, men då man gjort ett fel blir man full och börjar göra fler och fler fel. En blev så packad att han svarade tre gånger i rad.

Min klass brukar ha Smirnoff och Xider på våra fester!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu för tiden är förfest oundvikligt då allt på krogen är för dyrt för att vara värt det. Dock köper man alltid nått när man är ute, så ja..

Förfest är samma sak som frukost. Frukost är det viktigaste målet på dagen, och förfest är det viktigaste om du ska gå ut helt enkelt.

Ska förövrigt ut idag, fira alla mina polare som tar studenten idag, och det svåra kommer bli att ha förfest då först alla är hemma och blir firade av sina familjer, och sen går alla ut. Men eftersom inte jag tar studenten så är det inget "kalas" här hemma, och kan inte precis sitta och dricka själv här hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor