kebabkurt Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Vote:Fin bild Det är du på bilden ELLER HUR ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Coach Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Hur kunde du veta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Jo, om du har tur kanske de offentliga biblioteken läggs ned och TV- kanalerna slutar sända film och serier. Har du någonsin betalat för att få se en film som visas på TV? Kanske indirekt i form av att du köpt en produkt som visas på reklamen, som sedan företaget använder för mer reklam på kanelen. Men det motsvrar ungefär bredbandskostanderna. Dom som gjorde filmen får pengar för att filmen ska få sändas i TV. De får inte ett förbannat piss för att någon laddar ner det. Sen är det dessutom så att dom inte direkt visar de senaste filmerna på TV, utan filmer som är MINST två år gamla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Det är fortfarande upphovsrättsskyddade filmer, oavsett hur gamla de är. Och jag betalar fortfarande inget för att se filmen plus att jag kan spela in den och spara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 I ett land där fildelare straffas hårdare [jämförelsevis] än sadister som mördar sitt eget barn genom grov tortyr måste man ju säga ifrån. Sveriges juridik är åt helvete fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Det är fortfarande upphovsrättsskyddade filmer, oavsett hur gamla de är. Och jag betalar fortfarande inget för att se filmen plus att jag kan spela in den och spara. Nej, men upphovsrättsmannen GÅR MED på att det sänds i TV. Då filmen är 1-2 år gamla är går den inte längre på bio, och om det inte är en megasuccé så produceras den inte i DVD-format längre. Då väljer man att få en inkomst genom att sända det på TV, och få pengar från kanalerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Yarr! Har en sisådär 25 gig guldmynt i kistan. P1r4t! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Pirat! Men jag köper ändå skivor osv... Man vill ju fortfarande ha en del artisters skivor bara för att det är just den artisten.. Tycker det är så förbannat fel att man lägger ner mer tid och pengar på att jaga pirater än andra. Och det är ju ännu värre när straffen blir högre/längre än för våldsbrott! FUCK THE SYSTEM! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Jag delar gärna med mig, för jag är ju en så fin kille. Yarr! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alfa Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 I ett land där fildelare straffas hårdare [jämförelsevis] än sadister som mördar sitt eget barn genom grov tortyr måste man ju säga ifrån. Sveriges juridik är åt helvete fel. Helt rätt! Jag är inte 'hardcore' pirat. Men ifall jag känner för att se en film, tankar jag. Vote: Pirat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Nej, men upphovsrättsmannen GÅR MED på att det sänds i TV. Då filmen är 1-2 år gamla är går den inte längre på bio, och om det inte är en megasuccé så produceras den inte i DVD-format längre. Då väljer man att få en inkomst genom att sända det på TV, och få pengar från kanalerna. Däremot går dem inte direkt med på att folk spelar in filmen. Om man ska följa lagen till punkt och pricka får man inte ens visa licensierade (köpta) filmer, osv för vänner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 I ett land där fildelare straffas hårdare [jämförelsevis] än sadister som mördar sitt eget barn genom grov tortyr måste man ju säga ifrån. Sveriges juridik är åt helvete fel. Håller med, sen satsar polisen på rassior mot pirate bay osv. Sätt resurserna på något viktigare istället, ni klagar alltid på att resurserna inte räcker till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Jag är väl pirat antar jag. Svårt att låta bli. Förr i tiden tittade jag nästan aldrig på filmer, bara de som gick på 1:an, 2:an eller 4:an. Nu tittar jag nästan på "alla" nya filmer. Men jag är inte stolt. Skulle aldrig gå runt med en pirattröja t.ex. (fast de är ju ganska fula också... och nördiga). Om jag var artist skulle jag bli satans irriterad om folk laddade hem mina låtar. Samtidigt skulle jag kanske bli glad över att många lyssnade på dem. Jaja, det är inte lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 (redigerad) Pirat. Fast jag tankar enbart spel, men sen inte delar ut, bara om dom som vill att jag ska seeda är väääääldigt snälla Redigerad 9 juni, 2006 av FoxtroT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Yarr!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Det enda som är bra med piratkopiering är att man kan få tag på spel,musik m.m. som inte är tillgängligt och/eller mycket svårt att få tag I här I Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Jag tycker man kan likna piratkopiering vid att planka på bussen/pendeln/tuben. Man nyttjar tjänsten utan att betala. Även om man aldrig skulle köpt biljetter om plankning inte var tillgängligt så tappar SL förluster eftersom du nyttjar deras tjänst utan att betala. Fotnot: Ja, jag plankar om ni undrar... Inte så ofta men om mitt terminskort inte gäller så blir det en plankning som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Man heter inte kapten Patrik Rödskägg för ingenting. Och Mikolan, nej, du kan inte jämföra det med plankning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Aktiv pirat naturligtvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 13 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2006 Pirat sedan många år tillbaka BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts