Jump to content

World Cup 2006 - Germany

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 589
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad tror ni om Iran vs Mexico?

Mexico är grymma, men Iran har ju Ali Karimi, the Maradona of Asia (Bayern Munich) Kasierslautern proffset Zandi och den store Mehdi Mahdavikia (Hamburg)

Tror mest på 2-1 till något av lagen.

Jag tror att Iran har en bra chans nu när det är lite deppigt i Mexico . Stjärnmålvakten Sanchez åkte ju hem av dödsfall inom familjen. Eller så det stärker laget.

På tal om Mexico så var det väl någon under Confederations Cup förra året som fick lägga om en straff 2 gånger. Nån som har någon koll på vem det var? :lol:

EDIT: Det var Jared Borgetti

Redigerad av Saif
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mexico är grymma, men Iran har ju Ali Karimi, the Maradona of Asia (Bayern Munich) Kasierslautern proffset Zandi och den store Mehdi Mahdavikia (Hamburg)

Mexico tror jag vinner, de har jättestarkt försvarspel (de visade dom i för VM förra sommaren) och så har de borgetti i topp som är jätte bra med huvudet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte i Iran spelarna i landslaget torterades när dom förlorade? Och fick fötterna sönderpisskade efter att dom åkt ut på straffar i någon tunering? Eller var det Irak?

Redigerad av Roller_Girl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mexico imponerade stort i för-VM i Tyskland i fjol. Borgetti gjorde exempelvis segermålet då Mexico besegrade Brasilien - som hade Adriano, Ronaldinho, Kaka, Ze Roberto, Emerson, Lucio och Dida i laget - med 1-0.

Om Mexico är lika bra i år är Iran chanslöst.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tror ni om Tyskland-Costa Rica? Jag tror Tyskland vinner, de spelar hemma och har ett bättre lag än Costa rica på pappert. Micheal Ballack ska tydligen också vara med ikväll

Japp Ballack ska vara med, jag tror han kommer få hoppa av efter en halvlek. Fast det beror ju på hur det går för kära Tyskland. Självklart ser det flesta Tyskar denna match som en trepoängare men jag vågar inte kalla denna match given. Men det blir inget VM-guld om Tyskland torskar denna match, och jag har ju tippat Tyskt VM-guld så dom vinner väl. Men det är onödigt att spela Ballack ikväll mot självaste Costa Rica, spara honom, han kommer behövas.

Nej jag tor 2-0 till Tyskland, Paolo Wanchope är bra, men han kommer ganska lätt att stopppas av Tyskland ostabila backlinge, enkel vinst.

Polen - Ecuador vågar jag inte riktigt tippa, vet inte var jag har något av lagen. Men det borde väl bli Polsk vinst.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte i Iran spelarna i landslaget torterades när dom förlorade? Och fick fötterna sönderpisskade efter att dom åkt ut på straffar i någon tunering? Eller var det Irak?

Öhh >_<

Nu börja matchen!

GOAL GOOOOOOOOAL! GOAL! 1-0 Tyskland

Redigerad av Anathema
Länk till kommentar
Dela på andra sidor