Jump to content

Nationaldagen - kommer du att fira den?

Jacker
 Share

Kommer du att fira morgondagen?  

52 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Fråga: Vad är nationaldagen bra till, förutom ledigheten den bjuder på?

Svar: Ingenting. Däremot har den en del dåliga ting i lager. Exempelvis ger den främlingsfientliga tölpar rätten att fula runt mer än vanligt, och... det var väl allt, skulle jag tro.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Ja, absolut! (endast för att jag ville skilja mig från mängden=er. Nävars. Men ngt firande kommer det att bli tror jag. Har dessvärre ingen svensk folkdräkt.

Nu kör du i fel svängar, lille (mellanstora, stora?) vän. Midsommar är det du tänker på, vilket det inte står någonting om på morgondagens schema för utstyrselanpassning. Folkdräkterna ligger kvar i garderoberna då, precis som (de nästan) alltid (gör). För att fylla upp det hålrummet erbjuder jag dig (om du vill), samt alla med gröt i hjärnan, att trä på er en mundering bestående av utslitna ÖB-jeans, grandiosa kängor, bombastisk bombarjackor och billigt friserade knoppar, komma ner till torget med fanor gula och blåa, heila, dricka starköl, jaga "blattejävlar", drabbas en stund med terroristgrupper, för att därefter åka hem och spela "Jag älskar mitt Sverige" lagom högt, så att polisen skall bli tillkallade runt klockan tolv, då många i erat svenska kvarter stör sig på livet ni för. Lagen stänger ned eran fest, och ni faller strax därefter i sömn.

God natt, mina skalliga kamrater. Så vänligt av er att vårda vårat Sverige i den hjälteglans ni just visat upp.

---

Ett fjantigt sätt för mig att säga "Rasismen stjälper, inte hjälper, Sverige."

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor