Jump to content

Parkour

Cyper
 Share

Recommended Posts

All right!

Vet, jag dubbelpostar - men jag måste ju uppmärksamma er! Jag, Stora_tomtefar och Hast_Man presenterar stolt Parkour 2!

Click Me! :(

Förresten, jag vet att filmen hackar lite jävligt... Allt är filmat med Tomtefars mobiltelefon... :D

Skitbra! :D

Gillade "cykelmomentet" B)

Sen så måste du posta den där urgulliga låten som var i början! (Om det inte är en låt som kostar pengar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 112
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skitbra! B)

Gillade "cykelmomentet" :D

Sen så måste du posta den där urgulliga låten som var i början! (Om det inte är en låt som kostar pengar)

Jag vet inte om den kostade pengar... Fick den av GiZmo. Den heter i alla fall Cuppycake.

Jo, tack, vi skrattade gott åt cykelmomentet själva med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HahahHAHAhaha B)

Riktigt fin film. Fastnade verkligen för det här tricket:

http://img342.imageshack.us/img342/9788/hopppptd3.jpg

Ibland förstår man bara inte att ni vågar! :D

Var du ironisk eller?

Stora_tomtefar gjorde typ inga "seriösa" trick, han skämtade till dem. Det roliga med det här är att man tror att han ska fortsätta, så stannar han tvärt. Men visst, det var ett stiligt hopp. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var du ironisk eller?

Stora_tomtefar gjorde typ inga "seriösa" trick, han skämtade till dem. Det roliga med det här är att man tror att han ska fortsätta, så stannar han tvärt. Men visst, det var ett stiligt hopp. :(

Jo, lite ironisk var jag nog. Det var ett ganska nice hopp, men inte speciellt avancerat, om amn säger så. Det var det som var så skönt :D

Gillade början när han klänger som fasen på väggen också B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser lite okontrollerat och ostadigt ut om jag ska vara ärlig.. Men en sak förstår jag mig inte på; Varför gjorde ni inte underbars vid det där finfina räcket?!

Eh, okej.

För det första vet jag inte vad underbars är, för det andra vet jag inte vilket räcke du talar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Vintern är inget vidare, gå ut nu under sommarn på gräset skaffa någon att passa dig så kommer du sätta det på 2-3 försök

2-3 försök?! Jisses, kanske det. Men tänkte börja I en skola eller dyl. som lär ut volter och annat. Kul att sysselsätta sig med tricking på vintern och PK på sommarn. Blir väl att börja styrketräna snart också så att kroppen börjar anpassa sig mer efter PK träningen.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Click me -> :(

btw, du värkar ha en bra kropp:P

Aha, jag tänkte väl att du menade något sådant. Fast jag vet inte vilket räcke du pratar om.

Hmm, försöker du trösta lite eftersom du kritiserade lite hårt förut eller? B)

Nåja, tack. Hade inte ens tänkt på att läsa olika tekniker på internet, jag tar mig ju liksom fram på det sättet jag tycker känns bäst. Men jag får väl läsa på lite, så får vi fortsätta någon gång.

Jag fick en fin skada också, en stor bula på smalbenet. Det dumma var att jag inte fick det när jag skulle ta mig förbi ett hinder, utan när vi skulle cykla till ett annat ställe att spela in på. Betonggrisar är onda. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2-3 försök?! Jisses, kanske det. Men tänkte börja I en skola eller dyl. som lär ut volter och annat. Kul att sysselsätta sig med tricking på vintern och PK på sommarn. Blir väl att börja styrketräna snart också så att kroppen börjar anpassa sig mer efter PK träningen.

Fast PK och tricking är inte så bra kombination som många tror då måste du stretcha extra mkt, du blir väldigt stel av PK. Medans tricking är väldigt dynamiskt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Aha, jag tänkte väl att du menade något sådant. Fast jag vet inte vilket räcke du pratar om.

Hmm, försöker du trösta lite eftersom du kritiserade lite hårt förut eller? B)

Nåja, tack. Hade inte ens tänkt på att läsa olika tekniker på internet, jag tar mig ju liksom fram på det sättet jag tycker känns bäst. Men jag får väl läsa på lite, så får vi fortsätta någon gång.

Jag fick en fin skada också, en stor bula på smalbenet. Det dumma var att jag inte fick det när jag skulle ta mig förbi ett hinder, utan när vi skulle cykla till ett annat ställe att spela in på. Betonggrisar är onda. :D

Jupp. Träna tekniker sisådär en till två hundra och kanske tre gånger så bör du kunna dom bra. Fortsätt träna så kanske Parkour får greppet om dig och tar dig till en annan värld då du tränar.. Är så för mig nu, kan träna två timmar, hör ingenting och ser inte mer än det jag ska se. Som att läsa en bra bok. Jorden anropar. :(

Gillar inte att kritisera folk eftersom det känns som om jag skryter och är stor på mig eller något. O_O Trösta lite var ordet, resten var sanning. BTW; stretcha, armar,ben,nacke,rygg,fötter,händer, och fingrar före träning. Mycket bra.

Space Hunter2001: Mjo, kan nog stämma. Men PK har sin charm med des flytande. Håller man tempo och gör olika tekniker går det bra.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är roligare att filma, för att se resultatet, vad man kan göra bättre, och för att underhålla andra. Våra filmer är ju inte helt seriösa. Men, imorgon, om det inte regnar för mycket, kanske jag ska träna ute på gräset. Det är ju faktiskt bra för min kropp, roligare än att göra situps. :D

Registrerad på forumet, förresten.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor