Jump to content

Projektarbete

Tackleberry
 Share

Recommended Posts

Jag är nu på väg att avsluta mitt andra år på gymnasiet, vilket innebär att jag borde ha planerat ett projektarbete. Fast så långt har jag inte kommit än...

Jag skulle kanske kunna hoppa med i några kompisars projekt, men jag gillar inte riktigt deras idéer och jag vill egentligen inte hoppa in nu så långt efter de har startat. Därför behöver jag idéer på projektarbete, men det står still för mig just nu. Skulle ni kunna komma med förslag på projektarbeten eller kanske berätta om era om ni gjort något?

Jag är interesserad av grafik och skulle gärna vilja använda Photoshop mycket i mitt projektarbete, dock är det svårt att hitta på någon bra idé med dom grunderna. Man måste egentligen ha någon slags fråga som man ska besvara med projektarbetet också.

Hjälp mig gärna med detta, jag behöver verkligen tips. Jag måste välja ett projekt den här veckan, så det är ganska brottom. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Demonsterera möjligheterna med bildredigering i photoshop, ta lite bilder, redigera de snyggt. Visa för och efter, skriv en fet jävla avhandling om användningsområden, möjlighet att förfalska bevis, mm. Klart!

Hmmm... Skulle faktiskt kunna vara nått. Har du något tips på en konkret fråga man skulle kunna ha för det? Frågan bör vara rätt så specifierad.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är nu på väg att avsluta mitt andra år på gymnasiet, vilket innebär att jag borde ha planerat ett projektarbete. Fast så långt har jag inte kommit än...

Jag skulle kanske kunna hoppa med i några kompisars projekt, men jag gillar inte riktigt deras idéer och jag vill egentligen inte hoppa in nu så långt efter de har startat. Därför behöver jag idéer på projektarbete, men det står still för mig just nu. Skulle ni kunna komma med förslag på projektarbeten eller kanske berätta om era om ni gjort något?

Jag är interesserad av grafik och skulle gärna vilja använda Photoshop mycket i mitt projektarbete, dock är det svårt att hitta på någon bra idé med dom grunderna. Man måste egentligen ha någon slags fråga som man ska besvara med projektarbetet också.

Hjälp mig gärna med detta, jag behöver verkligen tips. Jag måste välja ett projekt den här veckan, så det är ganska brottom. Tack på förhand!

Jag skrev en bok om miljö, och fick VG (askasst).

En kompis till mig gjorde en bana till UT2004... En annan gjorde en kokbok (på 5 sidor, fick IG). Sen gjorde några andra ett biogaskraftverk (de kallade det för det, men det var bara en hög gödsel som de förädlat, och sen satte fyr på)...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Jag bumpar den här en sista gång innan det blir för sent. Det är verkligen viktigt för mig och jag har några idéer nu, men jag hoppas fortfarande på att kunna få några bättre härifrån.

EDIT:

Kan nån snäll person försöka komma på någon bra fråga med utgång av Kallers förslag då?

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor